Gå til innhold

Hvem får mest oppmerksomhet, konsoller eller pc?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det bare meg eller er det sånn at konsoller får mye mer oppmerksomhet enn pc. Hva mener dere om det? Hva burde fått mest oppmerksomhet?

 

Jeg selv er veldig fan av pc. Eg misliker ikke konsoller (har selv playstation 2), men eg føler at konsoller nå i det siste får for mye oppmerksomhet i forhold til pc. Når jeg for eksempel ser anmeldelser av spill i blader, aviser og lignende, så er det ofte spill til konsoller. Har jeg rett og i så fall. Hva kan være grunnen til denne utviklingen?

Endret av tronni87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at konsoller får mest oppmerksomhet fordi de er mer tilgjengelige for "vanlige" folk. Personlig så tror jeg spill på PC er for sånne folk som henger her på forumet. De litt over middels interessert. :p Personlig foretrekker jeg PC. Enkelte spill kan jeg ikke fordra å spille på konsoll. (FPS, f.eks) Selv om jeg har både PC, X-Box, og Playstation. Bilspill derimot, er helt topp på konsoll. Dessuten er det blitt like vanlig med en konsoll i stua, soverommet, hybelen, som det var med radio for noen år tilbake. Til slutt er det jo en del enklere med konsoll da. PC-spill er en evig karusell med patching, oppgradering, tweaking osv. For meg så er dette en like stor del av hobbyen som å spille, men jeg tror ikke alle er like enige med meg der. Mange vil stappe skiva i konsollen - og spille. Ikke sitte oppe hele natten. Laste ned patcher, justere grafikkort, tweake instillinger, krangle med en varm PC, drømme om oppgraderinger man ikke har råd til osv. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror at konsoller får mest oppmerksomhet fordi de er mer tilgjengelige for "vanlige" folk. Personlig så tror jeg spill på PC er for sånne folk som henger her på forumet. De litt over middels interessert. :p Personlig foretrekker jeg PC. Enkelte spill kan jeg ikke fordra å spille på konsoll. (FPS, f.eks) Selv om jeg har både PC, X-Box, og Playstation. Bilspill derimot, er helt topp på konsoll. Dessuten er det blitt like vanlig med en konsoll i stua, soverommet, hybelen, som det var med radio for noen år tilbake. Til slutt er det jo en del enklere med konsoll da. PC-spill er en evig karusell med patching, oppgradering, tweaking osv. For meg så er dette en like stor del av hobbyen som å spille, men jeg tror ikke alle er like enige med meg der. Mange vil stappe skiva i konsollen - og spille. Ikke sitte oppe hele natten. Laste ned patcher, justere grafikkort, tweake instillinger, krangle med en varm PC, drømme om oppgraderinger man ikke har råd til osv. ;)

Well said.

Lenke til kommentar
Når jeg for eksempel ser anmeldelser av spill i blader, aviser og lignende, så er det ofte spill til konsoller. Har jeg rett og i så fall. Hva kan være grunnen til denne utviklingen?

Er PC fan men vis det er tilfelle det du seier er det vel fordi at konsoll er fleire. Mens Pc er kun ein. Ellers så har jo Shotgun og dQggl eit poeng. :dontgetit:

 

Det er teorien min. :)

Lenke til kommentar
Jeg tror at konsoller får mest oppmerksomhet fordi de er mer tilgjengelige for "vanlige" folk. Personlig så tror jeg spill på PC er for sånne folk som henger her på forumet. De litt over middels interessert.  Personlig foretrekker jeg PC. Enkelte spill kan jeg ikke fordra å spille på konsoll. (FPS, f.eks) Selv om jeg har både PC, X-Box, og Playstation. Bilspill derimot, er helt topp på konsoll. Dessuten er det blitt like vanlig med en konsoll i stua, soverommet, hybelen, som det var med radio for noen år tilbake. Til slutt er det jo en del enklere med konsoll da. PC-spill er en evig karusell med patching, oppgradering, tweaking osv. For meg så er dette en like stor del av hobbyen som å spille, men jeg tror ikke alle er like enige med meg der. Mange vil stappe skiva i konsollen - og spille. Ikke sitte oppe hele natten. Laste ned patcher, justere grafikkort, tweake instillinger, krangle med en varm PC, drømme om oppgraderinger man ikke har råd til osv. 

 

helt enig der, men syns det er litt leit at konsoller får mest oppmerksomhet, i tønsbergs blad (min lokal avis) har de anmeldelse av spill hver lørdag...og det er ALLTID på konsoll, har bare lest en for PC og det var Rome total war...

 

det syns jeg er litt sprøtt

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at grunnen til at konsoll som PS2 får mer oppmerksomhet fra folke enn PC, er fordi folk blir skremt av slike idiot system ALA VALVe (steam) for å innstallere spillet.

Det er regel rett og slett mange spilleutviklere som skremmer folk bort fra PC med all tøv under innstallasjonen på PC. Med konsoll er det kjøp og spill. Med PC kan det bli litt mer kluss.

 

Har en sviger-bror, som ikke er så super mye inne på dataområdet. Han vet det som han selv mener han trenger for å bruke PCn. Han kjøpte Collin Mcrae 04 (eller Mcrea, driter i det), og fikk da en del problemer både under innstallasjonen og under spillingen. Han fikk heller tak i en PS2, siden den ikke krever noen form for sto tenkning når du skal spille ditt nyinnkjøpte spill. PCn skremte han fra å spille på den.

 

Så hvis flere i spille bransjen følger i Gabe sine idiot fotspor når det kommer til registrering og "de-kryptering" av kjøpte spill til PC, så blir PC spil hovedsakelig kjøp av folk som bruker PC til dagelig, og vet hvordan å komme seg rundt problemet eller få snarest hjelp med det. PC spill produsentene dreper sine egne kunder med tull mener jeg.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Jeg tror nok at grunnen til at konsoll som PS2 får mer oppmerksomhet fra folke enn PC, er fordi folk blir skremt av slike idiot system ALA VALVe (steam) for å innstallere spillet.

Det er regel rett og slett mange spilleutviklere som skremmer folk bort fra PC med all tøv under innstallasjonen på PC. Med konsoll er det kjøp og spill. Med PC kan det bli litt mer kluss.

 

Har en sviger-bror, som ikke er så super mye inne på dataområdet. Han vet det som han selv mener han trenger for å bruke PCn. Han kjøpte Collin Mcrae 04 (eller Mcrea, driter i det), og fikk da en del problemer både under innstallasjonen og under spillingen. Han fikk heller tak i en PS2, siden den ikke krever noen form for sto tenkning når du skal spille ditt nyinnkjøpte spill. PCn skremte han fra å spille på den.

 

Så hvis flere i spille bransjen følger i Gabe sine idiot fotspor når det kommer til registrering og "de-kryptering" av kjøpte spill til PC, så blir PC spil hovedsakelig kjøp av folk som bruker PC til dagelig, og vet hvordan å komme seg rundt problemet eller få snarest hjelp med det. PC spill produsentene dreper sine egne kunder med tull mener jeg.

Jeg kan si meg enig i det der ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...