Gå til innhold

Problemer med aspi-drivere?

Anbefalte innlegg

Jeg har et program som heter pcdj. Dette programmet krever aspi-drivere for å rippe. I tillegg krever programmet at Windos Media player (versjon 9 eller høyere), samt direct x 9. er installert På hjemmesiden til pcdj så finner man disse, og de har fungert ypperlig helt til jeg nylig kjøpte meg nytt hovedkort.

Når disse nå er installert så henger programmet seg når den skal initialisere ripperen. Dvs at jeg ikke får startet programmet i det hele tatt. Jeg har prøvd ASPI drivere fra flere forskjellige, men ingen av disse fungerer. Support-avdelingen til pcdj har til nå heller ikke klart å løse problemet mitt.

Så hva bør jeg tenke på for å få aspi drivere til å fungere optimalt, og hva påvirker disse? Jeg har ingen andre programmer som jeg kan rippe med bortsett fra windows media player (denne fungerer fint).

Er den noen instillinger i windows som kan eller må gjøres?

Er det noen instillinger i forhold til hardware som kan eller må gjøres?

Er takknemlig for forslag og ideer som jeg kan prøve ut.

PS! Den aspi-driveren som lar meg laste programmet men ikke rippe er Nero sin.

Frekk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nå løst, og jeg legger ved litt informasjon om det er noen som opplever problemer med ripping.

Det er ikke nødvendigvis aspi-driverne. I mitt tilfelle var det helt andre drivere som ikke var helt kompatible. Nvida sine ide ata/atapi-drivere var problemet. Etter at jeg oppdaterte disse til andre drivere (lot xp gjøre jobben) har ripping med programmet pcdj fungert fint.

Nvida sine ide ata/atapi drivere har fått en del kritikk for at de har litt kompatiblitets-problemer.

Men nå er den saken ute av verden. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...