Gå til innhold

Det siste spillet du spilte. -liten anmeldelse-


Anbefalte innlegg

Vel nå er det laget en "beste sangen i dag" og "siste filmen du så" tråd så da tengte jeg at det kanskje hadde vært fint med en "siste spillet jeg spilte tråd" der man kan fortelle en kort fortelling om hvordan spillet er å kanskje et terningkast...

 

Jeg for min del holder på med farcry å har dessverre ikke klart det men er kommet til rundt 3/4 deler av spillet.

Så langt er dette helt klart det beste jeg har spilt. grafikken er også kjempe bra å synes egentlig dette skulle gått av med seieren for årets spill i fjord...

 

Ikke mange ting som kunne vært gjort bedre her, det er akkurat langt nok å har en god variasjon av spring å skyt, sniking, å kjøring med forskjellige kjøretøyer....

 

Er også fantastiske omgivelser som er kjempe detaljerte og store så man kan gå mer eller mindre hvor man vil...

 

ellers er spillet moderat enkelt med en litt "superhero" historie men som funker meget godt...

 

Siden spill må være helt sinnsykt bra for å kunne få topp karakter av meg så kan jeg dessverre ikke gi spillet en 6`er.. får heller en knall 5`er å håper at ubisoft kan komme med flere slike hyggelige overaskelser som dette spillet er, framover...

 

 

 

 

EDIT: for de som følger med på LOST på tvnorge så kan dette spille minne skummelt mye om det...

 

EDIT2: Screenshot fra spillet er å foretrekke :thumbup:

post-189-1112647764_thumb.jpg

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se.. Siste spillet jeg spilte? Må vel være MP i Warcraft 3, men det gidder jeg ikke å anmelde ^^ Tror nesten det må være Brothers in Arms: Road to hill 30.

 

Huff for et spill, før dette så spilte jeg Star Wars: Republic commando, et spill som er ca helt likt, men forskjellene var mange, tro du meg:

 

Når jeg prøvde BiA så var det på "republic commando"-vis jeg tenkte, enkle kommandoer og god AI. Dette gjorde at jeg kom litt på feil fot med BiA, som ikke hadde noen av delene. Kontrollene (PC) var dårlig satt opp, så jeg endret dem, dette førte til at når jeg i starten av spillet ble sittende fast i en "overview" situasjon, hvor spillet ikke ville godta mine nye kontroller. Jeg måtte drepe spillet (ctr+alt+delete: Drepe prosessen) for at det gikk over. Senere ble jeg sittende fast i ikke mindre enn 3 "samtaler" med bevegelse. AIen gjorde aldri som jeg sa, og klarte alltid å finne de dummeste stedene å stå. Eks:

 

"I can't do that sir, I can't see the enemy!"

Nei, det er fordi du sitter bak gjerdet, REIS DEG OPP MANN!!!

 

Dette ble kjedelig etterhvert. Det at fienden dør av 1 skudd i bein/arm/fot/gevær/skuddsikker hjelm/bryst ble også litt dumt, selv på hardere vanskelighetsgrader.

 

Det som ødela det meste av opplevelsen var nok det at jeg var vant til Republic Commando, og da var vant til å faktisk gjøre en god del selv. Jeg prøvde dette ut av vane på BiA, selv om introen sa at jeg skulle få fienden tilstrekkelig "nedskutt" først, og jeg klarte omtrent alt selv, på vanskeligste grad. Det er bare å løpe rundt hjører, gjemme seg der det er lurt og skyte så fort du kan, for selv uten crossair så er det enkelt å drepe det meste.

 

Jeg kan vel på det mest strukne anbefale dette til de som har lyst til å sette seg virkelig inn i spillet, inn i WW2 feelingen og gjøre som spillet sier, selv om jeg fant det vanskelig å vente til resten av teamet hadde fått fienden nok under ild til at jeg kan løpe rett på dem og drepe dem, når jeg kan gjøre det samme helt alene.

Jeg kan vel også anbefale spillet til die-hard Band of Brothers fans også, hvis de er villige til å gjøre det jeg sa.

 

Heh, ikke helt likt Gamer.no's anmelders uttalelse, men men, han hadde kanskje ikke nettopp spilt Republic Commando ^^

 

EDIT: Tenkte jeg skulle ta et par spill til etterhvert, liker å prate om spill, enten det er gode eller dårlige spill :)

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar

Faktisk likte jeg Republic Commando mye bedre enn BiA!

Jeg ble aldri frustrert eller lei av RC, og jeg gikk igjennom det på 8 strake timer.

SElv om at det var ensformig, var det hele tiden kjempemorsomt!

 

Men med BiA derimot... huff, det er en annen historie.

Jeg ble HELE tiden frustrert! Over alt!

NPC-vennene dine var hele tiden så dumme, og aldri flink nok til å ta sine egne valg.

Satte jeg dem bak et gjerde, så var det flere ganger at en av dem satte seg på siden av gjerdet (helt åpen for fienden), fordi det var "lite plass".

Han tok da ikke et valg å løpe tilbake bak gjerdet og presse seg sammen med kompisene!

Neida! Han ville dø! Selvfølgelig skjønner jeg jo at det er få spill som har en slik dynamisk AI, men like vel!

Og det ble litt likt MoH og COD at det til tider ble frustrerende. (man døde på en plass, og så spawnet man laaaangt tilbake, og så løp man fram og døde på samme plass igjen, osv).

Da ble det litt kjipt.

I motsetning til RC, måtte jeg ta meg pauser i spillinga av BiA.

 

BiA er et bra spill, men det er faen meg ikke noen 10er.

Skulle jeg laget anmeldelser av de to spillene, ville begge to fått samme karakter.

Grunnen: BiA er ikke "perfekt", som mange mener. Godt, men ikke SÅ godt. Republic Commando ble for kort.

Lenke til kommentar

Det siste spillet jeg spilte er nok Half Life 2.

 

Dette spillet er et av de beste spillene jeg har spilt. Herlig grafikk og godt gameplay. Maaler seg lett med Splinter Cell-serien, som er min favorittserie nar det gjelder spill.

 

Forste gangen jeg spilte det var litt av en opplevelse. Jeg hadde gledet meg ganske lenge til a prove det, og endelig kom sjansen min. Grafikken var perfekt, maten Mr. Freeman gikk pa var virkelig smooth, og jeg folte nesten at det var jeg som gikk der. Da jeg skjot var lyden sa enestaende at det foltes som om jeg hadde pistolen i min egen hand.

 

Jeg eier na Half Life 2 Collector's Edition etter et meget vellykket kjop (kostet det samme som den vanlige utgaven)

 

Terningkast: 6

Lenke til kommentar

Har rtw og men det er så vansklig å anmelde så det må vere cs,

det er kåret til verdens beste onlines spill og som EG synest er det er det,

grafikken er ikkje toppers kjøp heller cs:s vis du vil ha grafikk men kjøp 1,6 vis du vil ha det sosilat. i dette spilet må du vere taktisk lur ". du må ha bra lyd slik at du høyrer folka-det er ct(counter terror) vs t(terror)cs er eit bra LAN spill og det er kult å spille pcw. men også puplic:)kos deg

 

terrinkast 5

post-189-1112519453_thumb.jpg

Endret av izoren
Lenke til kommentar

Siste spillet jeg spilte var FIFA Football 2005.

Holder på med Splinter Cell Chaos Theory nå, kommer med en liten anmeldelse senere.

 

FIFA 2005 har fin grafikk og på det planet så overgår det Pro Evolution Soccer.

Lyden er også god, med kommentatorer som ikke sier det samme hele tiden. Det som trekker ned er at alle kampene er utrolig ensformige. Jeg føler at alle målene jeg scorer er helt like og spillet er altfor enkelt. dvs at man kan godt vinne 3-0 på høyeste vanskelighetsgrad.

Spillet er godt, men jeg mener at det ikke når helt opp til PES på gameplay.

 

Terningkast:5

Endret av JulianR
Lenke til kommentar

Jeg vil også skrive litt om Far Cry, det siste spillet jeg fullførte.

 

Far Cry er uten tvil et av de beste spillene i FPS-sjangeren. Likevel er det en tittel som kunne vært et helt hakk vassere hvis utviklerne hadde forbedret unødvendige elementer.

 

På plussiden:

 

Nydelig grafikk

Mye stemningsfull musikk

Stor frihet gjennom lite skripting og åpne brett

God kunstig intelligens

Rett og slett timesvis med god skyteaction

Nok av gode kjøretøy og boltre seg med

Liker hvordan hendelser forklares gjennom samtaler mellom vaktene

 

På minussiden:

 

Uengasjerende og platt historie

Svakt skuespill

Noen av mutantene er latterlige

En del mindre gode innendørsbrett

Litt lite variasjon etterhvert

Skulle ønske snikedelen var bedre gjennom innføring av noen nærkamptriks

 

Grafikk: 6/6

Lyd: 5/6

Spillbarhet: 5/6

Holdbarhet: 5/6

 

Total: 5/6

Lenke til kommentar

ja har testa rollercoaster 3(broren sin :p )

 

-bra grafikk

-du får kjøre dei bergåbanene du ha laga

-bra lyd

-masse detalja(trykke på folk og se kva di har spist å drikke og kva di gjort og kva di tenker og masse meir(det er cs 500) i kvar park :)

 

 

terringkast 4

Lenke til kommentar

Siste spillet jeg spilte? Det var nok FM 2005, det klart beste managerspillet på markedet. Selv om spillet går generelt tregt, har det likevel en vidunderlig evne til å fange oppmerksomheten min. Spillet er også overlegent de andre managerspillene når det kommer til antall data og bruken av den. Grafikken er ikke allverden, men det trenger den heller ikke å være. Lydsiden er forferdelig, men nok en gang, det er ikke behov for bedre lyd. Personlig liker jeg mye bedre å ha Winamp rullende i bakgrunnen. Kort sagt:

 

Grafikk: 31%

Lyd: 25%

Gameplay: 89%

Holdbarhet: 92%

 

DOM: 90%

Lenke til kommentar
. Begrunn svaret da. smile2.gif

 

Ja en begrunnelse hadde vært fint..

Trenger ikke å si mye om spillet men en linje eller to om hva som var bra eller no må man minst komme med...

Ellers blir dette bare enda en spamme tråd å da blir den desverre stengt... :no:

 

Liker å lese slike små annmeldelser for de er ofte til god hjelp når man skal velge et nytt spill...

Fint å få en bitteliten pekepinn på hva spillet går ut på... ;)

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights (+ expansions)

 

Ganske genialt spill.

Jeg liker alt fra musikk til hvordan alt er laget i spillet.

Historier og quests er nøye gjennomført selvom spillet på en måte går en vei tar spillet mange retninger.

Man kan bestemme om man vil være ond, nøytal eller snill.

Men uansett align må man igjennom mye av det samme.

 

Det som trekker ned på spillet er vel det at valg muligheter er i små for en nybegynner. Etter litt erfaring finner man ut av at spillet har mange mange muligheter.

 

 

Men jeg anbefaler at dette spilles av 2 spillere.

Få med deg en kompis og sett opp en liten server med passord eller noe og opplev Neverwinter Nights verdener sammen med en kompis (venninne for den saks skyld)

Expansions er ikke laget for MP due bugs. Men man blir ganske hekta om man liker RPG. :dribble:

 

Multiplay verdenen.

Her kan en DM (Dungeon Master, en slags Gud(admin)) lage en verden og åpne den for spillere.

Er man en erfaren scripter kan man lage en veldig harmonisk og gøyal verden. :)

Det er et ganske valgfritt område som krever masse arbeid. Så multiplayeren er ikke så veldig godt gjennomført i spillet (sikkert grunnet til at det egentlig er ment som et SP spill)

 

Nå som 2'eren er på vei er det bare å raska på å gjennomføre spillet.

 

Neverwinter Nights

Lenke til kommentar

Battlefield Vietnam:

 

Battlefield Vietnam er det nyaste spelet i Battlefield serien og er eit fint alternativ til Battlefield 2 kjem. Battlefield Vietnam blei utvikla av det kanadiske teamet mens Battlefield 1942 og Battlefield 2 er utvikla av det svenske teamet. Spillet føregår i Vietnam det ligg jo eigentlig ganske godt i namnet og tek føre seg handlingar i Vietnamkrigen. Dette spillet fokuserer mest på multiplayer som forsåvidt alle spilla i Battlefield serien gjer men har også ein fin einspillerdel. I Multiplayer har Vietnam støtte til 64 spillere på ein server. I multiplayeren kan du velge mellom to "nasjonar". Amerika aka USA :p og Vietnam. Det har blitt sluppet ein del patcher etter det kom ut våren 2004 som har fiksa irriterande bugs samt innført nye køyretøy og baner. Musikken gir spillet ein god atmosfære. Graffiken er fin men ikkje noko å hoppe i taket for. Battlefield serien er avhengigsdannende den var ihvertfall det for meg. Men no har det dabba av mykje.

 

Jaja ein liten anmeldelse av meg. :blush::thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Splinter Cell: Pandora Tomorrow (en liten stund siden jeg spilte det nå, men)

 

helt klart det beste spillet jeg har spilt hittil,(har da ennå ikke spilt chaos theory, hl2 og far cry) helt enorm spill opplevelse, herlig grafikk.. nei kan vel ikke annet enn å anbefale dette.. klarte ikke gi meg før jeg var ferdig.. satt planta foran skjermen..

 

6/6

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Det siste spillet jeg spilte var Fire Emblem: The Sacred Stones. Det kom endelig i posten etter at pakken ble pint i norsk toll! Bestilte fra www.dvdboxoffice.com i Canada, selv med toll og avgift så ble spillet billigere enn hva et spill koster normalt i norge.

 

Spillet er et strategispill til Gamboy Advance og er meget populært i Japan. Spillet jeg har er en amerikansk versjon, men det er da det samme når GBA er sonefri.

 

Som forventet er alt som i de tidligere Fire Emblem spillene når det gjelder utseende og hvordan det fungerer. Det er et par nye classes som er lagt til og det er mulig å velge 1 av 2 classes på noen av soldatene du gir en, ehhh, promotion. Det som er bra med spillet er at hver enkelt soldat har et utseende og navn som gir mer personlige trekk til "brikkene" du styrer. Dør en soldat så dør den. Du vil da går glipp av dialoger og muligheter denne soldaten har senere i spillet. Hos meg så må alle overleve når jeg spiller.

 

Grafikken er OK og er i og for seg ikke noe viktig moment i dette spillet. Spillet varer lenge for dem som vil ha alt på sin måte, lydene er OK samt musikken og det er lett å lære. Anbefales til alle. Dette gjelder også Fire Emlem 7 som allerede er ute til GBA i hele verden.

 

Anbefaler Advance Wars 2 som er utviklet av samme utvikler.

IGN kritikker (er frelst i disse spillene så jeg tok med 3 til):

Fire Emblem 7: 9.5

Fire Emblem: The Sacred Stones: 8.5

Advance Wars: 9.9

Advance Wars 2: 9.0

 

Bilde fra Fire Emblem:

post-189-1119304733_thumb.jpg

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Delveis enig i det du sier her, men det blir litt ensformig i lengden. Ble rett og slett lei. Forresten har jeg også lagt merke til at LOST lignet på Far Cry! Men du har rett i at landskapene i Far Cry er fortryllende vakre!  :thumbup:

Bare vent til FarCry Instincts... :dribble:

 

Siste spillet jeg spillte var Diablo2 Lord of Destruction.

 

Dette er ett ålreit spill viss du liker hakk'n slash. Historien er vel ikke helt ny i og med dette er en toer, men allikavel svært spennende. Grafikken er jo bedre enn eneren, men kan igjen ikke hamle opp med dagens spill, slik som tidligere nevnte FarCry. Lydene er ikke veldig impenerende, men er rene for ulyder(ulikt mange stemmer på Fable).

 

Jeg ville gitt spillet terningkast: 5

Endret av Godspeed@
Lenke til kommentar

Half Life 2

 

Nydelig fysikk. Nydelig grafikk. Men så stopper loveordene. Dette er intet mindre enn, i likhet med omtrent alt innen nye spill, en grafikkorgie fra ende til annen.

 

Half Life hadde det ene elementet som gjorde det så bra, nemlig originalitet. Oppfølgeren derimot er bare oppgulp. Jeg satt hele tiden med en følelse av å ha sett dette før. Det er ikke banebrytende på noen måter.

 

Spillet er svært repetivt, og veldig linært. Det er total mangel på frihet. Plotet er kjedelig og uengasjerende. Man får ingen kontakt overhodet med noen av karakterene i spillet, noe som gjør det vanskelig å bry seg om de dør eller ikke.

 

Et lite plus er gravity-gunen som løfter spillbarheten opp ett lite hakk.

 

3/10

Lenke til kommentar

Sitter med Zelda - Windwaker. Spilte rundt Ocarina of Time i mine yngre dager og storkoser meg med dette spillet sammen med damen. Vi byttelånte xboxen mot en gamecube på fredag og har vært planta fremfor tven siden da. Stemningen, historien, musikken og grafikken er nydelig.

 

10/10 :)

Lenke til kommentar
Spillet er svært repetivt, og veldig linært. Det er total mangel på frihet. Plotet er kjedelig og uengasjerende. Man får ingen kontakt overhodet med noen av karakterene i spillet, noe som gjør det vanskelig å bry seg om de dør eller ikke.

 

Kunne ikke vært mer enig! Og noe som irriterer meg er at "alle" sier at historien er så genial og komplisert. At det er meningen at man liksom ikke skal vite helt hva som foregår, osv osv.

Det er jo bare tullball! Det er jo knapt historie i HL2! Man får liksom "utdelt" hitorisen på starten, begynner å spille seg gjennom det ene pene området etter det andre, som egentlig virker veldig mye som en grafikk/fysikk demonstrasjon for et nytt skjermkort eller noe slikt (hele spillet føles slik ut).

Anyways, man kjemper seg gjennom fiende etter fiende (utrolig få, og kjedelige fiender her, i forhold til HL's fiender) og skaffer seg etter hvert noen nye polygon-våpen.

Så kommer man til slutten, dreper Breen og får høre på G-Man's "geniale" meningsløs-prat.

 

Men egentlig kan jeg ikke si at jeg er enig med deg i karakteren. 3/10 er nok den strengeste karakteren jeg noen gang har sett for HL2. :wee:

 

Selv vil jeg si 7/10, for det er et godt FPS, men ved Gud! Det er ikke noe mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...