knutino Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei! Er det noen her som har montert radiatoren fast til PSU slik at lufta først går gjennom radiatoren og rett ut gjennom PSU? Jeg gjorde det nå med et gammelt 250W psu og en BlackIce Micro. 2 stk 12db Papst vifter sto for luftstrømen. Dette kjølte systemet bra og PSU holdt seg kaldt. Men det konka nå etter en mnd. Jeg tror det var en naturlig død pga høy alder ettersom det var fra 1997. Vannsystemet kjøler en Sempron 2200+, Radeon 7500, Northbridge og en Seagate Barracuda 200GB. Fikk vanntemp på ca 40grader med BlackIce Micro. (Tyst StuePC ) Har nå bestilt et Mist 500W og en Black Ice Pro 12x12cm rad. Er litt skeptisk til om luftstrømmen vil bli stor nok med dette PSUet, det er jo så f... stille!! Noen som har prøvd? Hilsen Knut Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei! Er det noen her som har montert radiatoren fast til PSU slik at lufta først går gjennom radiatoren og rett ut gjennom PSU? Jeg gjorde det nå med et gammelt 250W psu og en BlackIce Micro. 2 stk 12db Papst vifter sto for luftstrømen. Dette kjølte systemet bra og PSU holdt seg kaldt. Men det konka nå etter en mnd. Jeg tror det var en naturlig død pga høy alder ettersom det var fra 1997. Vannsystemet kjøler en Sempron 2200+, Radeon 7500, Northbridge og en Seagate Barracuda 200GB. Fikk vanntemp på ca 40grader med BlackIce Micro. (Tyst StuePC ) Har nå bestilt et Mist 500W og en Black Ice Pro 12x12cm rad. Er litt skeptisk til om luftstrømmen vil bli stor nok med dette PSUet, det er jo så f... stille!! Noen som har prøvd? Hilsen Knut Hei Det funker sikkert men eg vil nokk anbefale og sette på 2 vifter på raddisen. ein på innsiden og ein inne i PSUen. da vil du væøre sikker på at du får nokk kjøling. men du må passe på at ikkje PSUen blir for varm. tor nok det var varmensom tok knekken på din forrige. Lenke til kommentar
knutino Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Jeg er ikke redd for at PSUet (Mist) blir for varmt, for det har jo viftestyring. Har ikke plass til ekstra vifte så satser på at luftstrømmen blir stor nok til å kjøle vannet. Det er der utfordringa ligger tror jeg. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har selv MIST 500W Det stemmer at den har temeraturstyring. men det betyr ikkje at den ikkje blir for varm. fordi viften har ein maks hastighet. Det vil sansynligvis gå bra men du må bare være klar over faren. Men hva er det som hindrer deg i og sette på ein vifte til??? vis det er plass det er lite av så er det bare og lage ein luftkanal som leder vekk fra HK slik at du kan sette opp ein vifte der. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg luftet planene mine om et lignende prosjekt, men det ble vel egentlig nedstemt og skrinlagt. http://forum.begin.no/index.php?showtopic=268143&hl= Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 min erfaring er at en psu blåser varm luft, vil det være optimal kjøling for radiatoren? neppe,- Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ja, men den blåser varm luft UT. Lenke til kommentar
knutino Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Takk for innspill så langt! lordbiggi skrev: Men hva er det som hindrer deg i og sette på ein vifte til??? Det er et HTPC-kabinett, altså desktop-modell, så det er trangt både i høyde og dybde. Har ca 35 mm takhøyde over PSU så jeg klarer å få inn en BlackIce Pro over et PSU som ligger opp ned. Ekstra vifte blir det ikke plass til, og har i første omgang ikke tenkt å sette vifte på utsida etc. Her trengs altså ikke mer kjøling enn "godt nok", ettersom det er stabilitet, støynivå og trivsel for komponenter som er prioritert. Derfor vil jeg også ha varmen UT av kabinettet. Om CPU temp stiger noen grader er uvesentlig. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ATC620CBX1 Kongekabinett imho. Rikky: Jeg leste tråden, man vet vel ikke før man har prøvd!? mvh Knut Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Rikky:Jeg leste tråden, man vet vel ikke før man har prøvd!? Det har du selvsagt helt rett i. Den som intet våger, intet vinner. Hovedgrunnen til at jeg kom på dette, var at jeg hadde lyst på Lian Li PCV2000, som ikke var helt velegnet til vannkjøling. Derfor lette jeg etter alternative måter å montere radiatoren på, men jeg gikk heller for CM Stacker pga vannkjølingsmulighetene. Endret 4. april 2005 av Rikky Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Rikky, jeg har selv Lian Li PCV 2000 med vannkjøling, men jeg har løst det på en litt annen måte. Jeg startet kun med CPU kjøling og da fikk jeg plass til radiatoren oppe på selve PSU, når jeg også begynte å kjøle skjermkortet satt jeg bare inn en radiator til foran, På denne måten har jeg ikke trengt å gjøre noen modifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå