Gå til innhold

På tide med en ny skjerm?

a_f

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå en 5 år gammel ViewSonik ctr skjerm. Vurderer å pensjonere den og kjøpe en lcd skjerm. Pc'en min brukes spilling, bilde og video redigering og som erstatning av tv. Den nye skjermen bør vare en 19'... Så litt på Samsung Sync Master 913n og BenQ 937s+. BenQ har en DVI inngang, mens Samsung har vanlig VGA. Blir kvaliteten på bildet bedre med DVI? Eller for å si det på en annen måte, er DVI tilkobling verd prisforskjellen mellom de to skjermer? Er det noen andre skjermer som kan anbefales(ca 3500-4000)

Så også at Dell UltraSharp 2001FP koster under 5000... Hva slags skjermkort må man ha for å kunne bruke den til spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem litt ann på kva spel.

2001FP kjører ei standardoppløysning på 1600x1200, korleis den er i andre oppløysninger enn denne er eg ikkje bombsikker på då eg ikkje har testa den i spel (av ein eller annan merkeleg grunn er det ikkje populært på jobben å innstallere artige spel på videoredigeringsmaskinene som har slike skjermer)

Etter kva Dag skriv i testen sin, antar eg at det er ein veldig god skjem til den prisen (sidan den har gått drastisk ned sidan testen blei gjort, og då låg den prismessig rett under LaCie PhotovisionII)

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11159&side=6

Lenke til kommentar
Hei!

Har nå en 5 år gammel ViewSonik ctr skjerm. Vurderer å pensjonere den og kjøpe en lcd skjerm. Pc'en min brukes spilling, bilde og video redigering og som erstatning av tv. Den nye skjermen bør vare en 19'... Så litt på Samsung Sync Master 913n og BenQ 937s+. BenQ har en DVI inngang, mens Samsung har vanlig VGA. Blir kvaliteten på bildet bedre med DVI? Eller for å si det på en annen måte, er DVI tilkobling verd prisforskjellen mellom de to skjermer? Er det noen andre skjermer som kan anbefales(ca 3500-4000)

Så også at Dell UltraSharp 2001FP koster under 5000... Hva slags skjermkort må man ha for å kunne bruke den til spill?

Den fungerer fint i non native oppløysing også.

Hugs då på og velge f.eks 1280*960 (4:3) og ikkje 1280*1024

i f.eks 800x600 blir jo kvar pixel dobbelt opp, så det bør den i allefall klare bra.

Skal teste meir når eg kjem heim.

Lenke til kommentar

Ingen som kan kommentere de to 19 tommere?? Er Dell sin skjerm verd sin pris? Da får jeg vel gruble mer om det på jobb inatt...

Og ang DVI og analog tilkobling... Er det eneste forskjellen at med DVI det er lettere å justere sjkermen??

Lenke til kommentar

1280x1024 mot 1600x1200 vil du merke stor forskjell på.Dessutan er forholde mellom høgde og bredde anderledes på ein 19 og ein 20".

5:4 forhold på 19" mens det er 4:3 på 20"

Og å få ein 20" til berre 1300 meir enn ein 19" er verd det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...