Undereksponert Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Trenger en skru som passer i stativfestet på kameraet mitt. Såvidt jeg har fortått så har de fleste kameraprodusentene en felles standard på de gjengene, 1/4". Problemet mitt er bare at alle skruer jeg finner er laget etter det metriske systemet (M6, M8 osv), og det gjør at de har en annen stigning på gjengene. For å gjøre forvirringen komplett vet jeg også at det finnes ihvertfall to standarder hvor diameteren oppgis i tommer, og stigningen er da det som skiller den ene fra den andre. Så hvor får jeg kjøpt skruer som passer i stativfestet, og hva skal jeg spørre etter? (Holder til i Tr.heim hvis noen vil anbefale en konkret butikk.) På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du trenger en skrue 1/4"unc (grove gjenger) Tror ikke de skal være noe problem å få tak i på de rette butikkene. Vi har skrue typen på jobb. Lenke til kommentar
Undereksponert Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Da får jeg vel ta turen innom noen butikker og høre da, gode gamle Albert E. har vel han tenker jeg. Takk for svar. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 En normalt velutrustet jernvaresjappe med respekt for seg selv bør ha slikt. Ta med kameraet og spør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå