Fosse Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hva er forskjell på standby og hibernation. Ved standby slår maskinen seg tilsynelatende av og når jeg opner lokket igjen og trykker en tast er jeg i windows igjen. Ved hibernation slår maskinen seg også (tislynelatende) av, men når jeg opner lokket igjen og trykker en tast så skjer det ingenting. Men da jeg trukker "på" knappen står det gjenopptar windows og jeg er inni windows igjen. Hva er egentlig forskellen? Har en Acer TM8103WMLi Lenke til kommentar
johang Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Tror det finnes to forskjellige utgaver av hibernation, en hvor alt skrives til disk, og en hvor det bare beholdes strøm på minnebrikkene. På bærbare brukes den første, og så tror jeg standby er en utgave av nr. 2. Standby; strøm i systemet og bevaring av minne i minnet Harddisk; som å skru av systemet, minne dumpes til disk Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hibernate er S2D (Suspend-to-Disk), mens Standby er S2R. (Suspend-to-RAM). S2D bruker ikke noe strøm, da maskinen er *helt* avslått, og alt innholdet i RAM og cpu-cache lagres til disk, mens S2R refresher ram'en hele tiden (men cpu, skjermkort, disker, etc er avslått), og lagrer cpu-cache i RAM, og er dermed mye fortere å starte opp igjen (må ikke laste hele innholdet i RAM fra disk). Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Med hibernate beholder du foresten uptimen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå