Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tele2 speedtouch jensen trådløsrouter

Anbefalte innlegg

Hallo.

Ha satt opp en jensen router hos en kamerat, men får ikke kontakt med speedtouch modemet(tele2).Har kontakt med routeren men kommer ikke ut på nett trådløst.Har kobblet en nettverkskabel mellom router og pc og det fungerer.Har prøvd routeren på mitt telenor ab.og da er det ikke noe problem.Er det noen spesielle innstillinger man må gjøre?Noen som kan hjelpe????

Win.xp/sp2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å skrive inn WEP koden?

Høres ut som et problem jeg hadde en gang. Jeg fikk kontakt med routern med den bærbare over det tråløse nettverket men jeg kom ikke på nett. Så jeg leste igjennom brukermanualen og der fant jeg den WEP koden (eller hva det het igjen). La inn den koden og fikk nett med en gang.

WEP: Wired Equivalent Privacy - En krypteringsprotokoll som har som mål å gjøre trådløse nettverk like sikkert som kablede nettverk. Blir for øyeblikket faset ut til fordel for krypteringsprotokollen WPA.

SSID: Service Set Identifier - En identifiseringtekst som settes på trådløse nettverk. Denne kan bestå av 1-32 alfanumeriske tegn og kan settes manuelt på accesspoint. Den kan for eksempel settes til "HJEMMENETTVERK", "INTERNETTFORALLEHER". Ofte kommer aksesspunkt med SSID med navnet til leverandøren, f.eks. "3COM", "ZYXEL" eller "DLINK".

Så les i brukermanualen etter den WEP koden. Og tast inn den om det ikke er gjort

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Har nå lest manualen men det står ikke noe om at man legge inn noen wepkey.Men ellers så står det at man skal sette dhcp til automatisk ,så trenger man ikke gjøre flere forandringer på router da tele2 ikke bruker passord . :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...