Gå til innhold

Asus A7N266 eller MSI K7N420 PRO

andreazz

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny på dette forum, og er i ferd med å kjøpe meg ny maskin. Jeg har alltid tidligere holdt meg til Asus' hovedkort. Men nå lurer jeg. Jeg ser at Asus sin versjon av nForce kortet har noe ekstra C-media "dolby-lydkort", som jeg ikke har noe tilovers for, og heller derfor litt over mot MSI. Greit med nForce chipset men det får være grenser av hva man skal ha onboard. MSI'en er billigere, og har et optional TV-out kort, veldig greit for mine behov mens jeg sparer til Ti200/500.

Lurer på om MSI er bra / dårlig på support-siden eller om folk har dårlige erfaringer med dette fra før av. Innspill på hvilket kort man bør velge ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI suuuuger på support, men ellers er det gode kvalitetskort de lager. De har en tendens til å være veeeldig raskt ute med nye kort på nye chipset og har derfor gjennom åra vært plaga med litt småbugs og slikt. (har sjelden vært korta i seg selv, men som oftest chipset'a) Dog, i dette tilfellet er Asus like raske så jeg tviler egentlig på at deres kort er så veldig mye mer "gjennomkjørt". Mye kan sies om MSI men korta deres pleier å være veldig stabile og greie. Den beste mobo-manufacturer'n ved siden av Asus, som er litt for dyre IMHO.

Når det gjelder den onboard lyden, LAN osv. på nForce så er ikke dette noe møkk. Lyden er minst like bra som eksterne kort i 500-1000 kr-klassen og bruker mindre CPU. Om du ikke er interessert i onboard stuff ser jeg ikke helt vitsen med å kjøpe nForce, da er kort basert Via's KT266A-chipset et mer fornuftig valg, billigere også!

Anyway, som jeg sa innledningsvis, om det er viktig med god support, velg Asus! Personlig ville jeg ha venta en mnd eller to med å kjøpe nForce-basert kort, uansett hvem som har laga det. nForce er et splitter nytt chipset og det kan værra lurt å ikke værra "bleeding edge". nVidia er tross alt ferkse i chipset-gamet...

Mvh DFN

Lenke til kommentar

Jeg vurdere Asus kortet frem for Msi kortet.....

Asus kortet og Msi kortet er jo identiske nærmest, men suport er viktig, og kvalitet.

Jeg velger å tro at Asus står for kvalitet, eller hadde de ikke vært der de er i dag? pluss at de asus produktene jeg har hatt, har lite med problemer bak seg.

Asus kortet har et agp-pro spor som vill passe bra med mitt asus v8200....., er vell bare litt mer strøm i agp-porten tror jeg, men (asus+asus)(nvidi+nvidia) = dynamitt tror jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-20 22:49, Ar`Kritz skrev:

Kjøp heller KT266A hvis du ikke MÅ ha nForce. Support har forresten ikke noe med produsent å gjøre, bare webshop, og der er i alle fall PSData veldig gode.

I mange tilfeller veit ikke web-shop'ene så altfor mye om tinga de selger, om det er mer spesielle ting som går på BIOS osv, da er produsent plassen å henvende seg. I MSI's tilfelle http://www.msi.com.tw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...