Gå til innhold

Pris på brukt HDD..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den billigste 160GB harddisken i prisguiden koster 640kr og den billigste med like mye cache koster 688kr. En rettferkdig pris for en slik disk mener jeg er ca 60-80% av nyprisen for noe tilsvarende avhengig av om det er vennepris eller ikke og om selger er veldig ivrig på å vkitte seg med den eller ikke.

Kort sagt: 4-500kr

Lenke til kommentar

brukte disker er brukte disker. når man kjøper en disk fra en leverandør og disken er defekt ved ankomt er det DOA (dead on arrival). om man kjøper en disk fra en annen enn en leverandør er det ett sant helv*te å få noen form for retur eller bytte. en brukt disk;max 50% av ny relevant pris hos billigste forhandler...og man tar sjansen på at Posten Norge behandler pakken ordentlig..

og til de av dere som sier opp mot 80%.. get real. det er en dårlig spøk. hva skal dere stille opp med om dere kjøper en disk som har levd ett smertehelvete med en dårlig psu og pcibuss på 40mhz? klage til han som lurte dere? lykke til.. jeg har to 8mb seagate 5 1/4" disker jeg har kjørt på 220v.. billig? 80%? deal? solgt

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt at folk tar sjansen på brukte harddisker.

Her er noe å tenke på i allefall:

1. Du vet ikke hvordan selgeren har behandlet disken... hvorfor vil vedkommende selge den?

2. Nye harddisker med garanti er latterlig billig sammenlignet med noen år tilbake. Nettbutikker har jo harddisker på ukens tilbud ganske ofte, prøv deg heller der dersom du vil spare penger.

3. Tenk over hva du kommer til å bruke disken til, f.eks. spill, filmer og annet svada er det ikke så nøye med, men viktige dokumenter og arbeid m.m. er ganske kjipt å miste pga en harddisk som feiler. (Bør vel legges til at nye disker også kan kræsje... :( )

4. Sjekk disken nøye før du tar den i bruk. Alle fabrikanter har testprogrammer på websidene sine; Hitachi Drive Fitness Test, WD Data Life Guard, Seagate Seatools, Maxtor PowerMax

Uansett... jeg hadde vel neppe betalt mer enn 50% av billigste pris på prisguiden.

Sørg for å få med kvittering dersom vedkommende fremdeles har den.

Ps. Lyst til å kjøpe en 45GB IBM 75GXP? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...