paroa Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Grunnet nye regler ønsker jeg ikke å ha denne artikelen på dette forumet noe mer #16:Brukerkontoen din er personlig, og skal ikke benyttes av andre. Alle bevegelser fra din konto blir regnet som om de var utført av deg selv. Pass godt på passordet ditt, slik at andre ikke får mulighet til å misbruke kontoen din. Du er personlig ansvarlig for innholdet i debattinnleggene du publiserer, og vil holde Hardware Online AS og/eller søsternettsteder skadesløs for ethvert eventuelt krav fra tredjeperson som følge av dine debattinnlegg. Ved å skrive innlegg på forumet gir du Hardware Online AS og/eller søsternettsteder en evigvarende rett til å bruke innlegget slik de ønsker uten vederlag. Du kan finne artikkelen på denne linken: http://www.djz.no/viewtopic.php?t=3516 Mvh Pål Endret 31. mai 2005 av paroa Lenke til kommentar
paroa Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg skal love deg/dere at jeg skal gå igjennom mye mer en dette her, men jeg orker rett og slett ikke mer ikveld Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du bør gjøre noe med delen under miksebord. Den er utrolig tung å lese, det ser egentlig ut som du bare har klippet og limt den fra en annen kilde. Ikke at det er noe galt med det, men gjør det skikkelig hvis du først skal gjøre det. Lenke til kommentar
maze Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du bør gjøre noe med delen under miksebord. Den er utrolig tung å lese, det ser egentlig ut som du bare har klippet og limt den fra en annen kilde. Ikke at det er noe galt med det, men gjør det skikkelig hvis du først skal gjøre det. Ja. Veldig fnt noen gjør dette. Jeg er intresert i å lære mer om PA- Men lag litt ortlig. Noen avsnitt hadde gjort seg as. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Du bør gjøre noe med delen under miksebord. Den er utrolig tung å lese, det ser egentlig ut som du bare har klippet og limt den fra en annen kilde. Ikke at det er noe galt med det, men gjør det skikkelig hvis du først skal gjøre det. Jeg har ikke klippet og limt noe som helst... jeg har tastet hver eneste bokstav... Men jeg er enig det du sier og jeg har tenkt og fikse det nå som jeg snart skal skrive mer, men grunnen var bare at jeg ikke ville miste alt (det er skrevet i her i editoren og vist det hadde skjedd noe feil med datan eller noe så hadde alt forsvunnet). Jeg har tenkt og skrive mer under miksebordet, litt om subgrupper og sånt. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Flott! God guide som kan bli veldig nyttig for nybegynnere når du får med de andre komponentene/temaene. Lenke til kommentar
maze Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Nå ble den jo helt super. Takk for interessant lesestoff. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Du bør gjøre noe med delen under miksebord. Den er utrolig tung å lese, det ser egentlig ut som du bare har klippet og limt den fra en annen kilde. Ikke at det er noe galt med det, men gjør det skikkelig hvis du først skal gjøre det. Jeg har ikke klippet og limt noe som helst... jeg har tastet hver eneste bokstav... Men jeg er enig det du sier og jeg har tenkt og fikse det nå som jeg snart skal skrive mer, men grunnen var bare at jeg ikke ville miste alt (det er skrevet i her i editoren og vist det hadde skjedd noe feil med datan eller noe så hadde alt forsvunnet). Jeg har tenkt og skrive mer under miksebordet, litt om subgrupper og sånt. Det ser mye bedre ut nå ja Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Når kommer neste del? Ja! Når kommer nestedel? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Hei! Jeg beklager at jeg ikke har fått skrevet noe mer, men jeg har hatt masse skole arbeid nå i det siste. Også fikk jeg et brev forrige uke om at jeg skal operere på tirsdag så da blir jeg liggende der til fredag siden det er en stor operasjon. Jeg skal operere øret (ironisk nok) så jeg håper de ike gjør noe gærent så jeg kan fortsette med PA Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Burde vært sticky, takk og lov at jeg ramla over den. Men linjedelingene ble helt ødelagte, hvorfor deler du linjene med enter midt i en setning? Dessuten var det litt uoversiktlig hvis jeg skal finne noe jeg lurer på, når ingenting er uthevet... edit: stusser på et par ting, i hovedsak det med tilkoblinger. Hvilke tilkoblinger (plugger?) er vanligst på høyttalerne (og for den saks skyld utgang på miksebordet)? Stussa litt på denne: http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...2&vareid=968182 sammen med disse: http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...5&vareid=968160 pluss at jeg lurte på om jeg kunne koble disse: http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...4&vareid=968150 på denne: http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...8&vareid=845604 som har 6.3 mm stereojackutgang, evt med adapter til 3.5 mm edit igjen: glodde litt på bilder av den mikseren jeg skrev, og det så veldig ut som om det var xlr-utganger på den... (kan sees bakpå her: http://www.behringer.com/02_products/prodd...39;,%20700,357) lurer på hva alt 3-4 outputs og control room out betyr? på høyttalerne står det Connector Type: binding posts. Hva betyr dette? Endret 20. april 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Den vanligste tilkoblingen til høyttalere nå for tiden er speakon. Speakon er 2-polte, 4-polte eller 8-polte plugger som ser slik ut: http://shop.djz.dk/images/SMK104BU.jpg Ut av miksen er det som regel XLR som brukes, men du kan også finne phono på en del miksere. Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 fin guide, men den miksebord delen ser fortsatt litt røvkjørt ut her. 1280x1024 se bildet så skjønner du. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Da er jeg ferdig med operasjonen, den gikk fint og den var vist ganske stor så jeg kan ikke gå på skolen før den 29, jeg kan heller ikke ha noe som helst fysisk aktivitet på 3 uker... Jeg har masse av tid fram over til og fikse guiden. I opera så ser oppsettet helt fint ut for meg, men det bilde til phax viser noe ganske annet en det jeg ser Jeg skal se om jeg får fikset det bedre. surbz00r: Det vansligste er xlr ut av mixepulten og inn til forsterkeren, så kommer de høyttaler koblingene som Pallesen viste. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Bruker normalt firefox i 1280*1024 og da blir det akkurat slik phax sier, men nå bruker jeg explorer i 1024*768, og da blir de "kuttede" linjene ca halvparten så store som de som ikke er kuttet. så lurte jeg på hvorda du kobler speakon til xlr? er den tingen på bildet en slags overgang, slik at den blå tingen er en xlr-input eller noe? Lenke til kommentar
paroa Skrevet 21. april 2005 Forfatter Del Skrevet 21. april 2005 Forsterker har innganger, disse ingangene pleier å være xlr. Når den har gått gjennom hele forsterker systemet + delefilter osv. så kommer signalet ut igjen, da som oftes speakon. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Forsterker har innganger, disse ingangene pleier å være xlr. Når den har gått gjennom hele forsterker systemet + delefilter osv. så kommer signalet ut igjen, da som oftes speakon. Ahha. Jeg må altså ha både mixer, forsterkere og høyttaler? Hmm... hvilken kategori bør jeg se for å finne en rimelig forsterker på kikmusic.no da? Under "miksere" står jo f.eks. Peavey miksere med forsterker, der hadde de jo en (RQ200) som så grei ut? Men jeg fant litt lite info om den da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå