El Matador Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Jah, Da var min tid kommet for å lage min første worklog. Jeg leste gjennom ett par worklogs her på forumet og fikk min ide fra en poster her inne (kommer ikke på navnet) Mitt Prosjekt er enda ikke 100% ferdig, men jeg regner med å få gjort resten iløpet av morgendagen. Prosjektet mitt går ut på å lage et høyttaler sett (med 2satelitt og en subb) inn i samme kasse! Vi starter med utgangspunktet. Et Jallasett ifra danmark. Etter å ha strippet det ned sitter vi igjen med disse komponentene: 2 høyttalere, 1 Subb, 1 transformator og 1 kretskort. Så finner vi frem verktøyet til laging av kassen. Stikksag, (fake) Dremel, Drill, pussemaskin. Her ser dere sidene av kassen, laget av Finer (?) Her brukte jeg stikksaga til å skjere hull på sidene og hullbor til å lage hull fremme. Så sprayet jeg platene sorte med en ukjent spray Neste jeg gjorde var og ta "høyttaler filten" fra de gamle høyttaleren og stiftet den fast Subben festet til fronten Så var det elektronikken sin "tur" Her ser dere nesten alt på sin plass Da har vi NESTEN ferdige Resultatet! Her kommer noen bilder av den NESTEN ferdige "tingen" Fra siden Fronten Jeg skal love dere at "tingen" ser nye tøffere ut i virkeligheten Blitzen lyser opp ting som nesten ikke sees med øyet! Nye bilder kommer i morgen også, Da er jeg 100% ferdig! Så, hva synes folket der ute?? Komentarer er altid kjekt Endret 3. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser fint ut, men ville brukt sort filt foran elementene. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser bra ut det, men du kunne fordypet skruene og sparklet, så hadde det blitt bedre! Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Ser bra ut det, men du kunne fordypet skruene og sparklet, så hadde det blitt bedre! Har tenkt på det, skal sparkle litt i morgen. Under tapen i fronten og på sidene. Kommer flere bilder i morgen! Hva vil det si og Fordype? Endret 2. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser fint ut det der da, er lyden lik som før, kassen som var brukt originalt var vel "perfekt" for det elementet? Heter høyttaler, ikke høytaller...*pirke pirke* Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Ser fint ut det der da, er lyden lik som før, kassen som var brukt originalt var vel "perfekt" for det elementet? Heter høyttaler, ikke høytaller...*pirke pirke* Den første tok jeg ikke....? Skrevet rett alle andre plasser en Emnetittelen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Her kommer en liten update! Jeg ble ikke ferdig idag som jeg hadde håpet på. Men det kommer et par bilder under som viser dagens arbeid. Her fikk jeg et lite problem ja, Jeg hadde skrudd skruen inn skjeivt Så det ble stygt. Det ordnet jeg med å flytte skruen lenger ned og sparkle igjen restene. Enda noen hull som må sparkles. Jeg forsenket også skruene. Før og etter bilde. FØR ETTER Så begynte jeg med sparklingen. Sparkelen pusset bort Det var det jeg rakk og gjøre idag. Resten består av å sette på topplokk (mer sparkel) Og spraye mer. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Endret 3. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
sigen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Får håpe du får det til å se bedre ut enn det gjør nå, for nå ser det ikke ut (vet at det skal se sånn ut når du jobber med det) Men du har jo ikke forsenket skruene, du har bare skrudd dem skikkelig inn. Hvis du for senker skruene, så kommer de litt lengre inn enn overflaten på trepålaten, og så kan du f.eks. sparkle over etterpå Lenke til kommentar
loqron Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ble bra dette, men skruene kan du jo skru litt lenger inn.. Synd at du må lakke 2 ganger da :!: Sånn skjer.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Tenkte jeg skulle lakke en gang før sparkling og en gang etter. For å få mest effekt. Ikke spør meg hvorfor.. Hehe Har senket skruene så mye som går an. Senker jeg dem lengre på enkelte plasser sprekker platen. Edit: den skuen som er på bildet er faktisk den skruen som stikker lengst ut.. Hehe Alle andre sitter helt intil eller inni. Endret 3. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Blir ikke noe bra lyd da, når du har en så liten kasse med så mye ting som stikker hit og dit da. + du manlger kanskje en liten bassreflex (bassrør). Men det har jo ikke så mye å si, noen av delene. Fordi de høytalerene er jo crappy så det holder da. Ellers greit prosjekt. Mvh Audun B Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hmmm, blir sikkert tøft! Men jeg tror ikke han merker noe forskjell Audun B for det er sikkert så dårlig fra før av at man ikke KAN høre forskjell.. Åssen sparkel brukte du forresten? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Hmmm, blir sikkert tøft! Men jeg tror ikke han merker noe forskjell Audun B for det er sikkert så dårlig fra før av at man ikke KAN høre forskjell.. Åssen sparkel brukte du forresten? Merker ikke noe forsskjell uansett. Høyttalerene er så crapy alikevell. Er ikke sikker på hvilken sparkel det er. Pappa som viste den til meg. Ikke bilsparkel hvertfall. Endret 4. april 2005 av Kissa4ever Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det er ingen bilder hos meg Eneste? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det er ingen bilder hos meg Eneste? Ikke her heller Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Photobucket ligger nede. Skal få ræven i gir nå til helgen. Prosjektet har stått urørt i nesten 2uker. Huff, skal få gjøre meg ferdig i helgen sånn at dere kan få se det ferdige resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå