Gå til innhold

Canon 350D - Levetid+objektiv med mer.

Anbefalte innlegg

Nei, det er selvsagt ikke tyveri å snike på bussen eller trikken, like lite som det er tyveri å laste ned en mp3-fil eller lignende fra nettet.

Vel, det handler stadig om defiinisjoner og ordkløveri. Enten man tar en is, eller man stjeler en tjeneste, så er det etter min oppfatning, og mange andres, stadig snakk om å stjele.

"Jeg tror de fleste forstår at vold er ikke det samme som trafikkforseelse, og ran er ikke det samme som momsunndragelse" - For all del :)

"men med helt enkle juridiske definisjoner"

- Da må du gjerne vise meg hvor det skilles klart i LOVEN om å stjele varer kontra tjenester.

F828

Jeg har ingen interesse av å kaste bort tid på å svare på din evige og svært lite konstruktuve kverulering, F828. Enten du liker det eller ikke så stjeler man ikke noe dersom man tar en kopi av sidene i en bok, dersom man laster ned en kopibeskyttet fil fra internett, eller dersom man maler en nøyaktig kopi av et kjent kunstverk, for den saks skyld. Om du liker det eller ikke, er for meg helt likegyldig. Slik fungerer det i hvert fall.

Foreslår at du spør noen kjente om dette, dersom du har vanskelig for å skille mellom ulike typer straffbare handlinger, og definisjonene av disse. Gjerne noen som har en viss juridisk bakgrunn, eller i det minste rettslære fra videregående skole. Det hører uansett ikke hjemme i denne tråden. :nei:

EDIT: Dersom bekjente med noen form for juridisk bakgrunn skulle være mangelvare, så har jeg inkludert følgende linker som kan være et godt utgangspunkt for å drive litt research:

Lovdata.no (Straffeloven og Åndsverkloven er sentrale begrep her).

Jussformidlingen.no kan sikkert være behjelpelige med spørsmål.

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. piratoptikk eller ikke, kan man ikke bare si Sigmaobjektiver, Tamronobjektiver, Canonobjektiver og Nikonobjektiver da?

Eventuellt tredjepartsobjektiver når man snakker Tamron og Sigma?

- Eller er det for vanskelig å skrive? :p

At "proffene" som sleper rundt på en bag full av "L" velger å kalle disse objektivene for pirat, synes jeg sier mer om dem enn om objektivene egentlig.

Synes piratoptikk og alternativ optikk gir inntrykk av at det stort sett er billige kopier og følgelig dårlig optisk. Dette er selfølgelig generellt bare tull, faktisk har Tamron og Sigma et vell av gode objektiver som er bedre enn Canon og Nikon sine tilsvarende med samme brennvidde. :) (bare for å ha nevnt det).

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...