Gå til innhold

Skjermkortet tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et nytt skjermkort for et par måneder siden og det har fungert greit. (X800pro) Her i går skulle jeg sjekke et par vifter i kabinettet så jeg la det på siden og åpnet sidedekselet mens maskinen gikk. Så tenkte jeg ikke så mye på akkurat dette etterhvert og i et ukonsentrert øyeblikk klarte jeg å komme borti et skrujern på pulten som så datt nedi i det åpne kabinettet, nærmere bestemt presisjonsbombing av grafikkortet :!: .. :dontgetit: .. :cry: Jeg så faktisk at det kom noen gnister av noen kretser der :blink:

Skjermen viste først noen stripemønster så jeg forta meg å skru av strømmen. Når jeg da skulle skru den på igjen så kom det bare opp "no signal" på skjermen. :no: I følge MSIs diagnose lysdioder på en usb-bracket viser i alle fall at oppstartsfasene funker helt greit, alle vifter går, og selve grafikkortvifta snurrer faktisk også.

Det er vel liten tvil om at skjermortet har røket da antar jeg? Og er det noe jeg kan gjøre :ermm: Litt kjipt å ødelegge kortet etter så kort tid kan du si =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Lurer på hva som får noen til å legge et kabinett på siden mens maskina er i drift. Oppegående mennesker forstår vel at å flytte rundt på PC i drift er knallhard kost spesielt for harddisker. Når du i tillegg åpner sidedekselet har du en fin oppsamlingskum for ting som måtte falle ned.

Så man kan vel kanskje si at du har ordnet deg med en kostbar lærepenge.

Når det gjelder spørsmålet ditt kan du nok trygt gå ut fra at skjermkortet er så dødt som det kan bli. Hvis alt annet fungerer har du hatt utrolig flaks. :roll:

Lenke til kommentar

Fort gjort, kondolerer..

Men, ta kortet ut av maskinen og studer det nøye (godt lys & lupe). Se etter brennmerker og/eller ødelagte resistorer. (sjekk særlig kontaktene på selve agp-sporet). Klarer du å finne noe, så er det ikke umulig å bytte det som måtte være svidd.

Hvis du orker, kan du begynne å måle resistanser på kortet ditt, og sammenligne med et funksjonelt ett, intill du finner avvik. De aller fleste av komponenten klarer man å få tak i / bytte. Hjelper om du har en formening om omtrent hvor på kortet kortsluttningen fant sted.

Har svidd noen kort i min tid både, uhell og overdreven overvolting.. :roll: ett par har jeg faktisk fått liv i igjen, så fatt mot.

mvh r.

Lenke til kommentar

Kortet ditt er nok dessverre ødelagt ;)

Mitt forslag må være å prøve å få igjen på garanti/reklamasjon fra butikken du kjøpte det, men abefaler ikke å nevne dette "stuntet" som du neppe gjør igjen :p For er neppe garanti/reklamasjon for det du gjorde med det stakkars kortet. Har du kjøpt kortet hos komplett kan jeg nesten garantere at du får nytt kort, har god erfaring med komplett på reklamasjon, kontra Mpx hvor jeg den dag i dag krangler med om å få erstattet mitt 9800 pro AIW kort. Ta kontakt med butikken verdt ett forsøk;)

Men det er sånnt som skjer, har aldri gjort noe lignende, men små-elektronikk er skjøre ting som må behandles deretter ;)

Lenke til kommentar
Kortet ditt er nok dessverre ødelagt ;)

Mitt forslag må være å prøve å få igjen på garanti/reklamasjon fra butikken du kjøpte det, men abefaler ikke å nevne dette "stuntet" som du neppe gjør igjen :p For er neppe garanti/reklamasjon for det du gjorde med det stakkars kortet. Har du kjøpt kortet hos komplett kan jeg nesten garantere at du får nytt kort, har god erfaring med komplett på reklamasjon, kontra Mpx hvor jeg den dag i dag krangler med om å få erstattet mitt 9800 pro AIW kort. Ta kontakt med butikken verdt ett forsøk;)

Men det er sånnt som skjer, har aldri gjort noe lignende, men små-elektronikk er skjøre ting som må behandles deretter ;)

Fy skamme deg :thumbdown:

Det må erlige kunder betale for

For en moral :hrm:

Hva har du gjort med ditt 9800 Pro kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...