Gå til innhold

Paven er død - hvem bør ta over?

Anbefalte innlegg

Dotten: Enig, han var en mann som gjorde kontroversielle ting som mange vil kritisere; det jeg reagerte på var innlegg som åpenbart var preget av ignoranse og fordommer mot kristendommen generelt.

Den forstår jeg. Ignoranse og fordommer er en uting og bør ikke bli ytret bevisst og bruke en manns død som anledning til det. Det er respektøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De største fordommene er det anti-kristne som har om kristne. De største generaliseringene kommer fra anti-kristne òg. (Her vil jeg passe på at alle fatter hva jeg mener med anti-kristen, så det ikke tolkes feil. Jeg mener ikke ateister/agnostikere/muslimer/osv, jeg mener "omglol u r jernevazket2k"-mennesker.)

Dotten: :)

Lenke til kommentar

Kom over en jobbannonse; "Vi er på utkikk etter ny medarbeider som kan vinke litt i ett vindu noen ganger i uken. Er du glad i sol og varme, samt liker å sitte på stumpen hele dagen, er dette..."

Endret av Beistet
Lenke til kommentar

For å gjøre det helt klart først: Jeg er ikke katolikk.

ser ikke grunnen til at paven er så viktig.

Greit at han er overhode til 1,1milliarder mennesker men han er ikke noe nermere gud enn oss andre kristene.

For katolikkene er han det. Du kan like det eller ikke like det, men bare fordi de har en annen tro enn deg så betyr ikke det at deres tro skal ignoreres, og at din er den eneste som er lov å ha.

Hadde jesus kommet tilbake på jora nå, og paven hadde levd, hadde paven sansynligvis vært den siste han hadde besøket.

(og alle katolikkene trur vel han er den første han hadde besøkt)

Ren spekulasjon. Hvis Jesus eksisterer og paven faktisk er hans representant på jorden, så blir nok du sittende der med skjegget i postkassa. Bra for deg at paven avskaffet helvete for noen år siden :)

Jeg har ikke/hadde ikke - noe imot paven ,men dyrkingen av paven er jeg i mot.

Paven er ikke verdt 5øre mer enn meg og deg.

Han er bare utnevnt (av oss mennesker)  som en leder innenfor katalosimen.

Fokusen blir tatt bort fra kristendommen og rettet mot paven og den katolske kirken.

Det er din mening. Tydeligvis deler ikke over en milliard mennesker meningene dine.

Synnes også det er teit at prestene skal leve i sølibat .

Det ender bare opp med barnevoldtekter.

I usa var det over 4000 katolske prester som har hatt sex med barn pga sølibatlivet ble for kjipt.

Ulogisk tankerekke. Hvis det er så kjipt å leve i sølibat, hvorfor må de absolutt voldta barn? Hvorfor ikke f.eks. gå til prostituerte eller skaffe seg en hemmelig elskerinne?

Og hvorfor henger dem seg så opp i maria? morra til jesus?

Hvorfor er dem ikke intrisert i bestemorra til jesus?

Hvorfor henger du deg så opp i Jesus?

Lenke til kommentar
Synes det er litt respektløst av dere å spøke så mye med dette; han er tross alt en person som betyr ALT for oss katolikker.

hvorfor gjør han egentlig det? han gjør jo nesten ingen ting.. :roll:

Han gjør nok en god del. Han er tross alt øverste religiøse leder for over en milliard mennesker.

hva er det foresten med de syke menneksene som sender liket til paven rundt for at folk skal kunne se det. det er skikklig perverst! syke syke katolske mennesker  :hrm:

Det er litt rart for oss at de sender et råtnende lik ut for at folk skal kunne se det/ta farvel med det, men slik er det faktisk i enkelte samfunn. Det er mange forskjellige samfunn i verden med mange forskjellige måte å behandle de døde på. At ikke vi tåler å se døde mennesker betyr ikke at det er noe galt i å gjøre det slik. Som vi ser er det mange som ønsker å ta et siste farvel med paven.

Greit nok at man ser at han begynner å råtne, med misfarging i huden og alt, men slik er det nå en gang.

Lenke til kommentar
Synes det er litt respektløst av dere å spøke så mye med dette; han er tross alt en person som betyr ALT for oss katolikker.

Han betyr ikke en dritt mer enn meg og deg.

Det er sant at han hadde en liten finger i spillet om soviet's fall, men dette er etter mitt syn sterkt overdrevet. Soviet ville dessuten ha falt uansett.

Han var vel omtrent like viktig som presidenter ol. Uansett, alle er jo verdt like mye så terskelen for om en kan spøke med en person bør jo være lik. Skal være sagt at det at alle er like er (påstått iihvertfall) en kristen verdi.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

De som tror at paven ikke hadde noen betydning og at han ikke gjorde noe har ikke fulgt med i historietimen. Det er en grunn til at folk av alle religioner og folkeslag hyller den avdøde paven. Han var på ingen måte perfekt, men det er ingen.

Han betyr ikke en dritt mer enn meg og deg.

Han har over en milliard trosfeller som han var religiøs leder for i over 20 år. Jeg tror nok han betyr mer enn du tror. Bare fordi du er uenig med enkelte av standpunktene hans så betyr ikke det at han er irrelevant, eller at han ikke har noe mer å si enn oss som skriver her. Hvor utrolig og fanatisk politisk korrekt går det an å bli da?! Mennesker er ikke like. Mennesker har ikke lik verdi. Noen er mektige, populære, og så videre. De har påvirkningskraft som går ut over det du og jeg noen gang vil komme i nærheten av! Selvsagt har han mye mer å si enn oss. Vi er ikke like! Mener du at Hitler hadde lik verdi som Moder Teresa?

Det er sant at han hadde en liten finger i spillet om soviet's fall, men dette er etter mitt syn sterkt overdrevet. Soviet ville dessuten ha falt uansett.

Ja, for det er det eneste han har gjort. Det er helt sikkert uten grunn at han til og med hedres av folk fra andre religioner, inkludert muslimer...

Lenke til kommentar

Mennesker er ikke like. Mennesker har ikke lik verdi. Noen er mektige, populære, og så videre. De har påvirkningskraft som går ut over det du og jeg noen gang vil komme i nærheten av! Selvsagt har han mye mer å si enn oss. Vi er ikke like! Mener du at Hitler hadde lik verdi som Moder Teresa?

:!: I sterk kontrast til din vanlige gauking om individets frihet innen piratkopiering. :lol: Ja, du tar kaka.

Er det å forstå at du endelig har innsett din plass i samfunnet?

Edit:

Hadde ikke Hitler også millioner av trosfrender?

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Mennesker er ikke like. Mennesker har ikke lik verdi. Noen er mektige, populære, og så videre. De har påvirkningskraft som går ut over det du og jeg noen gang vil komme i nærheten av! Selvsagt har han mye mer å si enn oss. Vi er ikke like! Mener du at Hitler hadde lik verdi som Moder Teresa?

:!: I sterk kontrast til din vanlige gauking om individets frihet innen piratkopiering. :lol: Ja, du tar kaka.

At mennesker ikke er like betyr ikke at ikke alle har grunnleggende rettigheter.

Er det så å forstå at du har sluttet å runke til bilder av nakne barn?

Jo. Og ditt poeng er?

Endret av hkm
Lenke til kommentar

Jeg synes nå at blærete, populære pop-stjerner burde være mindre verdt jeg da. :)

Er det så å forstå at du har sluttet å runke til bilder av nakne barn?[/

QUOTE]

Ok, det der var heelt usakelig og slemt sagt. Du brøt en retnings linje der ja.

Personangrep... *rapportert*

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar
At mennesker ikke er like betyr ikke at ikke alle har grunnleggende rettigheter.

Er det så å forstå at du har sluttet å runke til bilder av nakne barn?

:lol: Jeg ser du fortsatt holder nag over at jeg nevnte smutthullet i lovforslaget om ny piratlov (som ble meldt til sensuren på HW).

Jo. Og ditt poeng er?

..at antall tilhengere ikke kan brukes som indikator på menneskeverd.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Ok, det der var heelt usakelig og slemt sagt. Du brøt en retnings linje der ja.

Personangrep... *rapportert*

Det går greit det. Han ble vel bare overrasket over min gode argumentasjon og sammenkobling at han i vill raseri tok ut sitt svar.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

Det er helt greit at hishadow insinuerer at jeg er verdiløs, i enda et av sine syrlige innlegg der han prøver å snike inn små personangrep fordi han ikke har noen gode argumenter for sitt syn på saken, men det er ikke greit at jeg stiller ham et spørsmål? Neivel.

:lol: Jeg ser du fortsatt holder gnag over at jeg nevnte smutthullet i lovforslaget om ny piratlov (som ble meldt til sensuren på HW).

Nei, jeg svarer bare på de dårlig skjulte personangrep med tilsvarende som du stadig lirer av deg. Hvis "smutthullet" du snakker om her er at det er lov å kopiere til venner og familie, så glemmer du at også det blir forbudt hvis musikken er kopibeskyttet.

..at antall tilhengere ikke kan brukes som indikator på menneskeverd.

Og hvem har påstått det? Forøvrig er det langt mellom noen millioner og over tusen millioner.

Endret av hkm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...