Gå til innhold

Paven er død - hvem bør ta over?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser ikke grunnen til at paven er så viktig.

Greit at han er overhode til 1,1milliarder mennesker men han er ikke noe nermere gud enn oss andre kristene.

Hadde jesus kommet tilbake på jora nå, og paven hadde levd, hadde paven sansynligvis vært den siste han hadde besøket.

(og alle katolikkene trur vel han er den første han hadde besøkt)

Jeg har ikke/hadde ikke - noe imot paven ,men dyrkingen av paven er jeg i mot.

Paven er ikke verdt 5øre mer enn meg og deg.

Han er bare utnevnt (av oss mennesker) som en leder innenfor katalosimen.

Fokusen blir tatt bort fra kristendommen og rettet mot paven og den katolske kirken.

Synnes også det er teit at prestene skal leve i sølibat .

Det ender bare opp med barnevoldtekter.

I usa var det over 4000 katolske prester som har hatt sex med barn pga sølibatlivet ble for kjipt.

Sånne skandaler og ødeleggelse av barns liv er resultatet av "reglene" de skal følge.

Det er en grunn til at prestene også er født med en pung ,

rart dem ikke gjennomskuer sin egen missforståelse snart.

Prestene er gift med kirken og kan da ikke ha en kone.

"symbolsk gift" med en byggning /religion (snakk om å være på jorde)

Og hvorfor henger dem seg så opp i maria? morra til jesus?

Hvorfor er dem ikke intrisert i bestemorra til jesus?

Endret av War
Lenke til kommentar
Trenger vi pave egentlig?

Ja, hva er egentlig Paven sin jobb?

Jesus Christ is the invisible Head of the Church. Our Holy Father the Pope, the Bishop of Rome, is the Vicar of Christ on earth and the visible Head of the Church.The Pope, the Bishop of Rome, is the visible Head of the Church because he is the successor of St. Peter, whom Christ made the chief of the Apostles and the visible Head of the Church.
Lenke til kommentar

Ikke for å være ufølsom, men har ikke han vært dau de siste par årene?

Jeg vet i hvertfall hvilken prest vi burte sende: Bondevik, da hadde i hvertfall vi blitt kvitt han.

Det beste hadde vært om de hadde lagt ned hele dritten, det er jo bare voksene/gamle menn som jobber for en usynelig oppfunnet venn

EDIT: fjernet noe stygt.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Trenger vi pave egentlig?

Ja, hva er egentlig Paven sin jobb?

Paven er faktisk ment (av katolikkene) å være guds stedfortreder på jorden.

Mener paven liksom er ment å stamme fra Petter, jesus disipel (ikke i slekt da, men, kanskje dere skjønner), som vistnok led martyrdøden der Peterskirken ble bygd. Kan ikke dette ordentlig da.

Jeg for min del håper vi for en mer liberal pave. Greit, abort, aktiv dødshjelp, og muligens homofili, kan nok kanskje aldri aksepteres av kirken, det må vi nok kanskje leve med, men kondomforbudet, er jo latterlig, her er forskere brennsikker på at HIV-viruset ikke kan trenge gjennom porer i kondomet, men likevel sier vatikanet det, og forbyr det, og dermed blir millioner av mennesker som lytter til dem, HIV-smittet.

Huff. :ermm:

Men husk på at vår neste pave sannsynlighvis blir like konservativ.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...