Darkwing Duck Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Overklokket maskinen fra 3,2GHz til 4,0 GHz og den ble tregere. Program brukte lang tid på å åpne seg osv. Hva kan ha skjedd? Når jeg satt den tilbake til standard forsvant problemet. Har et Asus P5AD2E-Premium og P4 640. Mvh Darkwing Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Forklar hva du gjorde, så kanskje jeg kan si hva som var galt. Sikker på at du overklokket den til 4GHz? CPU-z screen? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Overklokket maskinen fra 3,2GHz til 4,0 GHz og den ble tregere. Program brukte lang tid på å åpne seg osv. Dette tyder på ustabilitet. Du har trolig klokket tett oppimot grensen for hva systemet klarer. Det er et velkjent fenomen at OS bruker lang tid på å boote når man nærmer seg grenselandet. Prøv å klokk litt mindre, og se om maskinen oppfører seg annerledes. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har selv merket at windows bruker lang tid på å boote, ligger vel ganske i grenseland også... Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Har selv merket at windows bruker lang tid på å boote, ligger vel ganske i grenseland også... Enhver Windows-installasjon vil bli tregere etterhvert, ihvertfall hvis man ikke holder orden på hardisken og registrene. Men om man sitter og eksperimenterer med overklokking, og oppstartstiden plutselig blir lengre, er det grunn til å mistenke at overklokkingen har en finger med i spillet. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Forklar hva du gjorde, så kanskje jeg kan si hva som var galt.Sikker på at du overklokket den til 4GHz? CPU-z screen? Ja, den ligger på 4 GHz ifølge Cpu-z. Var oppe i 4,2 men da restartet den da jeg åpnet 3DMark03. Temp ligger på 48-49 grader ved bruk av testprog Superpi brukte den 34 sek mot 42 på org klokk. Jeg har følgende oppsett: Asus P5AD2E-Premium P4 640 3,2 GHz 775 Corsair XMS2 4300C3Pro 512 Mb Powercolor X800XL Thermaltake 480W Psu Jeg har satt opp Fsb 250 Pci til 33, Pcie til 90, Spread Spectrum slått av, Ram freq 500, Ram volt auto, Chipset core volt auto, Cpu Core 1,4 volt FSB Termination Volt Auto Er litt usikker på hva PCIe frekvens skal ligge på, i tillegg til at jeg ikke vet hvor langt jeg kan kjøre opp volten på cpu. Problemet med treghet hjalp det litt på ved reinstallasjon av Windows. Darkwing Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Øke volten ett lite hakk? Kan fungere... Men du burde vurdere annen kjøling, da du kan få høyere temperatur da. Er den tempen ved IDLE? Da er du nok allerede ett lite hakk OVER grensen.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Er den tempen ved IDLE? Da er du nok allerede ett lite hakk OVER grensen.. 50 grader er da ingenting. Så lenge det ikke går noe særlig over 80 grader ved stock vcore går det greit. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hvor langt kan man gå på volten? Er det kun temperaturen som stopper det? Tempen jeg har nå ved idle (48-49) er den samme som jeg hadde ved org klokk og org kjøler. Darkwing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå