Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-adresser i firewall-logg

Anbefalte innlegg

Jeg har aktivert XPHome's firewall og ser at den blokkerer diverse IP-adresser. En av de ser slik ut:

213.250.14.179

Når jeg prøver å koble til denne siden i IE så kommer jeg til en Tsjekkisk(?) side av ett eller annet slag...

Hva betyr dette? Har noen prøvd å koble seg opp mot min maskin via denne IP-adressen?

Håper noen her kan svare meg :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-02 22:28, half69 skrev:

Jeg har aktivert XPHome's firewall og ser at den blokkerer diverse IP-adresser. En av de ser slik ut:

213.250.14.179

Når jeg prøver å koble til denne siden i IE så kommer jeg til en Tsjekkisk(?) side av ett eller annet slag...

Hva betyr dette? Har noen prøvd å koble seg opp mot min maskin via denne IP-adressen?

Håper noen her kan svare meg :smile:

IPadressen tilhører en slovensk ISP. Hvis du ikke forstår NOE SOM HELST av outputen fra brannveggen din, ikke les den. En brannmur du forstår _ingenting_ av er nesten verre enn å ikke ha noen, det gir deg bare falsk trygghet. Pass heller på å ha oppdatert antivirus så slipper du å ha trojaner på maskinen.

Lenke til kommentar

Takk for svar - ikke et særlig positivt og informativt svar, men et svar var det jo...

Verste jeg vet er besserwissere som i kraft av sin selvoppnevnte intelligens viser en arroganse som bare beviser hvor u-intelligente de er!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 00:04, half69 skrev:

Takk for svar - ikke et særlig positivt og informativt svar, men et svar var det jo...

Verste jeg vet er besserwissere som i kraft av sin selvoppnevnte intelligens viser en arroganse som bare beviser hvor u-intelligente de er!

Jeg har sett folk som skriker "OMG, noen hacker meg fra

(dns-serveren til ispen)" For at en brannvegg skal ha noen nytteeffekt må den være ordentlig konfigurert, det avhenger av at personen som dritfer den vet hva han driver med, og klarer å få fornuftig output av loggene. Hvis personen som driter denne brannveggen mangler begge disse to egenskapene, så er jeg i den mening av at personen likegodt kan drite i hele brannveggen, den gir bare falsk beskyttelse uansett. Sorry om jeg virket noe krass, men slik er det bare.

Sats heller på enklere ting som oppdatert antivirusbeskyttelse, oppdatert os, og minst mulig daemoner som lytter på interfacet som peker mot internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...