Flurry Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hejsann. Har to table-problem. Ja, jeg skal bytte om til divs snart. Begge problemene er vel egentlig det samme. Bakgrundene forskyves, og det tror jeg egentlig selve TD-en gjør sammen med bakgrunnen. Den ene er helt øverst til høyre i innholdsboksen, og den andre feilen i banneren, der det går over til grått. På venstre siden. URL: http://fd.eamgrafix.com/ På forhånd takk ! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser ikkje en einaste tabell på den sida der, eg. Er det berre meg det er noke i veien med, eller? Kast tabellane! Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 ja, det er bare deg <table id="hele" width="625" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center"> <tr> <td colspan="5" background="images/fd_01.gif" width="625" height="119"></td> </tr> <tr> <td colspan="2" background="images/fd_02.gif" width="258" height="20"></td> <td colspan="3" rowspan="2" background="images/fd_03.gif" width="367" height="34"></td> </tr> <tr> <td colspan="2" background="images/fd_04.gif" width="257" height="14"></td> </tr> <tr> <td colspan="4" background="images/fd_05.gif" width="460" height="22"></td> <td rowspan="2" id="menu"></td> </tr> <tr> <td id="right-bg"></td> <td colspan="2" id="innhold"> </td> <td id="left-bg"></td> </tr> <tr> <td background="images/spacer.gif" width="15" height="1"></td> <td background="images/spacer.gif" width="242" height="1"></td> <td background="images/spacer.gif" width="170" height="1"></td> <td background="images/spacer.gif" width="33" height="1"></td> <td background="images/spacer.gif" width="165" height="1"></td> </tr> </table> eneste tabellen jeg fant på siden. Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Ja, skal bytte til divs men en gang jeg har fått hjelp. Slik at jeg kan lære hva som kan fikse problemet i framtida . Endret 2. april 2005 av Fefas Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Om du bytter til strukturbasert HTML med en gang så slipper du å ha med å gjøre tabellmetoden. For å forklare det enkelt med en dårlig metafor: Tabeller Du svinger inn på en parkeringsplass, og vil finne deg en ledig plass så fort som mulig. Du kan kun parkere på plass 8 fordi plassane 1-7 allerede er fulle. Nestemann blir da nødt til å parkere på plass 9. Strukturbasert HTML Du svinger inn på samme parkeringsplassen, og parkerer nøyaktig der du vil. Avhengig av hvilken bil du har kan du enten parkere ved sida av andre, parkere langt vekke fra alle andre eller du kan parkere oppå dei, eller gjerne parkere over heile parkeringsplassen på en gang. Du gjør nøyaktig som du sjøl vil. Derfor er ordentlig markup lettare og bedre enn tabellmetoden. Endret 2. april 2005 av arve87 Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=400003 Lenke til kommentar
resol Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) skulle metaforer hjelpe eller forvirre folk? jeg husker ikke helt Endret 4. april 2005 av resol Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 skulle metaforer hjelpe eller forvirre folk? jeg husker ikke helt Berre bevise et poeng ja, det er bare deg ...ja, eg såg den tabellen - men sjå på sida, ikkje kildekoden - ser du en einaste tabell der? Tar du poenget mitt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå