nilskt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei folkens! Jeg trenger sårt hjelp! Har akkurat kommet hjem fra en 12 dagers ferie i Tyrkia. Med på reisen hadde jeg mitt Olympus C-350 som jeg er meget godt fornøyd med. Til dette kameraet har jeg tre minnekort på henholdsvis 16, 32 og 64 mb. Alle er originale Olympus Xd kort. Dagen før hjemturen, så vi gjennom alle bildene vi hadde tatt. Ingen problemer. Men når jeg kom hjem, ville jeg jo selvsagt overføre alle bildene til PC, og det største kortet på 64mb (som bare er 2 mnd gammelt) fungerer ikke lenger. Får bare opp en feilmelding som sier Card Error, og jeg har valget mellom å formatere eller slå av kamera. De to andre kortene fungerer fortsatt fint. Hva skal jeg gjøre? Er alle feriebildene på kortet borte for godt? Finnes det mulighet for å redde noen? Jeg skjønner at jeg kan reklamere på kortet, og det kommer jeg til å gjøre, men bildene kan jo ikke erstattes. Jeg håper virkelig noen her på forumet kan hjelpe meg! På forhånd tusen takk! -Nils Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 prøvd kortet i en annen leser? evt. ekstern kortleser hos en god venn/nabo osv.? Thor Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har brukt dette programmet i flere år, og det funker fint. IKKE gjør noe med kortet FØR du prøver et Rescueprogram. Lenke til kommentar
nilskt Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Har prøvd det i to andre Olympus kameraer, men samme feilen. Har idag bestil en ekstern kortleser fra Komplett, men jeg er skeptisk til at det skal fungere bedre.... men det er jo verdt et forsøk da.... Nils Lenke til kommentar
nilskt Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har brukt dette programmet i flere år, og det funker fint.IKKE gjør noe med kortet FØR du prøver et Rescueprogram. Ja, jeg prøvde det, men programmet gjør seg aldri helt ferdig... bare står å henger, så etter 25 min uten at det hadde skjedd noe, tok jeg en ctrl-alt-del. Men si meg, hvor lang tid tar en slik operasjon? Og en ting til, hvor stor cluster size skal jeg velge til mitt 64mb kort? -Nils Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Prøv 8 eller lavere. Du vil se på framdriftslinja hvor langt du har kommet. Lenke til kommentar
nilskt Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Jeg finner ingen bilder med det programmet. Så jeg prøvde å formatere kortet, men kameraet vil ikke formatere det engang, så det er vel helt kaputt da regner jeg med. Har fått den eksterne kortleseren også, men det fungerer ikke der heller. Noen som har flere tips? -Nils Endret 6. april 2005 av nilskt Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 klag, retur, garanti, forklar dem ang. bilder også! Lenke til kommentar
nilskt Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Ja. Det er selvsagt ikke det økonomiske tapet som er det værste, og veldig synd med alle feriebildene. Noe som er litt pussig er at de kortene jeg har som funker er produsert i Japan av toshiba, mens det ene kortet som ikke funker er Koreansk og laget av Samsung. Men alle er jo originale Olympus kort da. Uansett har jeg sendt en mail til Olympus, men har ikke fått noe svar ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå