Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WRT54G som range expander

Anbefalte innlegg

Jeg har en linksys wrt54g som jeg bruker til å koble til naboens wlan. (har fått lov)

Tanken var da jeg kjøpte den, var at jeg skulle bruke den til å forsterke hans signal siden det var veldig lavt. Har lasta ned sveasoft alchemy (Alchemy-6.0-RC5a v3.01.3.8sv) og trodde jeg skulle bruke den i client mode. Men da sendte den bare signalet videre til LAN portene og ikke trådløst.

Det jeg trodde skulle gå an var å sette den opp som repeater på en måte, men da virker det som at man må bruke WDS, noe naboen ikke har.

Er det noen annen firmware man kan laste ned for å fikse det, eller er det rett og slett ikke mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en WRT54G her med WDS mot naboen. Vi har 24mbs forbindelse med får bare 1000kb/s i overføring (ftp).

Naboen har flere maskiner og vi fikk av den grunn ikke clientmodus til å virke når flere maskiner var koblet opp. Dette skulle vel i teorien dobblet overføringshastigheten?

Noe annet jeg kan gjøre for å få opp overføringen. Burde vel klare mer enn 1000kb/s på en 24mbs trådløs forbindelse?

Lenke til kommentar
Jeg har en linksys wrt54g som jeg bruker til å koble til naboens wlan. (har fått lov)

Tanken var da jeg kjøpte den, var at jeg skulle bruke den til å forsterke hans signal siden det var veldig lavt. Har lasta ned sveasoft alchemy (Alchemy-6.0-RC5a v3.01.3.8sv) og trodde jeg skulle bruke den i client mode. Men da sendte den bare signalet videre til LAN portene og ikke trådløst.

Det jeg trodde skulle gå an var å sette den opp som repeater på en måte, men da virker det som at man må bruke WDS, noe naboen ikke har.

Er det noen annen firmware man kan laste ned for å fikse det, eller er det rett og slett ikke mulig?

Uten WDS, så tror jeg dette ikke er mulig. Et alternativ er å kjøpe et aksesspunkt som du kobler i en av LAN-portene. Husk i såfall å bruke en annen kanal på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...