Gå til innhold

Hva er egentlig meningen med livet?

Anbefalte innlegg

Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker.

Hva i all verden er det som får deg til å tro at ditt eventuelle avkom får bedre gener av at du har sex med en du liker?

Nå viser du virkelig at du ikke HELT har forstått hva kjærlighet ER.

Når et annet individ blir vurdert som godt reproduksjonsmatriale i vår subjektive analyse av andres genetikk, ut fra utseende og oppførsel, så kalles det (seksuell) kjærlighet.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det var et noe overflatisk svar på en overflatisk og unyansert påstand. Det er mange faktorer som påvirker hvem vi "liker", ikke genene alene. Miljøet rundt oss, vår alder, motpartens alder, mote, utdanning, erfaringer, familie, venner, altså stort sett alle inntrykk vi mottar gjennom hele livet.

Det å si at "jeg liker han/henne og derfor vil vårt avkom få et bedre genetisk utgangspunkt" er derfor alt for enkelt og unyansert.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Vel, det var et noe overflatisk svar på en overflatisk og unyansert påstand. Det er mange faktorer som påvirker hvem vi "liker", ikke genene alene. Miljøet rundt oss, vår alder, motpartens alder, mote, utdanning, erfaringer, familie, venner, altså stort sett alle inntrykk vi mottar gjennom hele livet.

Dette er kun ting vi er "lært opp til å tro".

Lenke til kommentar

Dette er kun ting vi er "lært opp til å tro".

snakker du om social conditioning? nei? for det har jo akkurat med at man blir formet av samfunnet rundt som er en høyst aktuell sak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er spørsmålet vi alle en eller annen gang har lurt på :D Jeg selv aner ikke hva meningen med livet er, men selv om det ikke skulle finnes noen betyr ikke det at man bare skal gå å henge seg. Dette spørsmålet er egentlig ganske tragisk i seg selv, fordi man lever i noen år, og så en dag dør man. Selv om det så ikke skulle finnes noen mening med livet, så er jeg glad i livet mitt, og jeg vil aller helst leve til jeg dør...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke lest igjennom hele tråden, så vet ikke om dette er nevnt tidligere.

Har sett at enkelte har ytret at meningen med livet er å dø. Dette er sikkert noe de det måtte gjelde mener fordi alle skal dø en gang, og at det ikke er noen vei utenom døden.

Men har dere tenkt over at den store å hele meningen med livet/menneskeheten er å overleve?

Vi gjør hver eneste dag nødvendige ting som skal til for å overleve. Spise, drikke, sove osv.

Og får å gjøre dette er vi nødt til å jobbe, ta utdanning osv. Og siden vi ikke lever evig er det å reprodusere oss en viktig del av den store og hele overleveslen.

Er det flere som har tenkt på denne måten som jeg har oversett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...