FLarsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Meningen med livet er å overleve og reprodusere seg, verfall sånn alle organsimer på jorden tolker det, vertfall disse oppgavene vi er utsyrt gjennom ti tusner av år. Tror egentlig ikke det er noe større mening bak livet enn at du skal videreføre genene dine. Overleve, reprodusere seg og være så lykklig som mulig på veien. er meningen med mitt liv Reproduksjon er grunnen til at vi eksisterer og ikke døde ut for lenge siden, men det er ikke meningen med livet. Man ble ikke født for å reprodusere seg, man ble født ved en tilfeldighet. Slik ser jeg på det i hvert fall. Synes det er en ganske grei tanke. Uten noen forhåndsbestemt mening med livet så står jeg fritt til å gjøre hva jeg selv vil med det. Endret 10. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Meningen med livet er å overleve og reprodusere seg, verfall sånn alle organsimer på jorden tolker det, vertfall disse oppgavene vi er utsyrt gjennom ti tusner av år. Tror egentlig ikke det er noe større mening bak livet enn at du skal videreføre genene dine. Overleve, reprodusere seg og være så lykklig som mulig på veien. er meningen med mitt liv Så du mener meningen med livet er å videreføre, men ikke forbedre genene? Det er jo det de fleste mener, men det er jo en tanke verdt å bruke litt tid på før man setter seg ned og ser på The O.C. istedenfor å trene eller lese en litt utfordrene og informerende bok... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dersom meningen med livet er å kun videreføre genene er alle kun opptatt av sex med tilfeldige mennesker. Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Meningen med livet er å forbedre genene. Fordi det er evolusjonsmessig fordelaktig. Det er også kjent som "kjærlighet". Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Fordi det er evolusjonsmessig fordelaktig. Men det gjør det ikke til meningen med livet, bare grunnen som førte til tilfeldigheten som er livet. Du kan selv velge om du vil bruke livet på å hjelpe fremtidige generasjoner. Det er ingen mening med livet. Hvorfor skal man alltid prøve å finne en mening med alt? Evolusjon er ikke et intelligent vesen som ønsker noe eller gir mening til noe, det er en prosess. Endret 10. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dersom meningen med livet er å kun videreføre genene er alle kun opptatt av sex med tilfeldige mennesker. Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Meningen med livet er å forbedre genene. Fordi det er evolusjonsmessig fordelaktig. Det er også kjent som "kjærlighet". Så du tror ikke at noen kan bidra med noe annet en genene sine i det lange løp? Er mennesker med dårlige gener mindre verd for menneskeheten enn andre? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dersom meningen med livet er å kun videreføre genene er alle kun opptatt av sex med tilfeldige mennesker. Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Meningen med livet er å forbedre genene. Fordi det er evolusjonsmessig fordelaktig. Det er også kjent som "kjærlighet". Så du tror ikke at noen kan bidra med noe annet en genene sine i det lange løp? Er mennesker med dårlige gener mindre verd for menneskeheten enn andre? Ja det tror jeg. Hvis du lager barn med ei som du VET har en eller annen skavank og disse skavankene overføres til avkommet ditt har du jo på en måte feilet litt ikke sant? På den andre siden, hvem skal settes til å bestemme over hvem som skal få barn eller ikke...? I dag må du ha sertifikat for alt mulig rart men enhver idiot, uskikket eller ikke, kan fritt få lage barn... Dette er satt litt på spissen fra min side, men jeg tror faktisk at menneskeheten ikke er tjent med at "alle" kan få lage barn.... selv om det er en mennekserett aldri så mye. Jeg tror det til syvende og sist vil skade menneskeheten på en eller annen måte.... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Hva i all verden er det som får deg til å tro at ditt eventuelle avkom får bedre gener av at du har sex med en du liker? Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Dersom meningen med livet er å kun videreføre genene er alle kun opptatt av sex med tilfeldige mennesker. Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Meningen med livet er å forbedre genene. Fordi det er evolusjonsmessig fordelaktig. Det er også kjent som "kjærlighet". Jeg skrev ikke det i inlegget mit men er enig, antok vel at det var intuitivt. Mer generelt kan det vel skrives at alle organsimer søker å reprodusere seg slik at avkomet er mest tilpasningsdyktig og overlevelsesdyktig, dersom målet er å få videreført genene slik som jeg beskrev naturen, så er det også strategisk å velge partner med DNA som øker sannsynligheten for at delt avkom overlever og reproduserer seg selv, det er hele kjernen bak selektiv formering. Meningen med livet er å overleve og reprodusere seg, verfall sånn alle organsimer på jorden tolker det, vertfall disse oppgavene vi er utsyrt gjennom ti tusner av år. Tror egentlig ikke det er noe større mening bak livet enn at du skal videreføre genene dine. Overleve, reprodusere seg og være så lykklig som mulig på veien. er meningen med mitt liv Reproduksjon er grunnen til at vi eksisterer og ikke døde ut for lenge siden, men det er ikke meningen med livet. Man ble ikke født for å reprodusere seg, man ble født ved en tilfeldighet. Slik ser jeg på det i hvert fall. Synes det er en ganske grei tanke. Uten noen forhåndsbestemt mening med livet så står jeg fritt til å gjøre hva jeg selv vil med det. Vi lever den dag i dag fordi våre forfedre formerte seg. En filosofisk tolkning av verden er at ting sin "mening" er å fortsette å eksistere når det allerede eksisterer, vi oprettholder livets eksistens ved å formere oss. Hele spørsmålet med meningen bak livet er jo selfølgelig basert på ulike synspunkter og egendefinerte verdier. Så det er ikke noe fasist svar, bare forklarer hvordan jeg tolker det. Endret 10. november 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Dersom meningen med livet er å forbedre genene er alle opptatt av å ha sex med mennesker de liker. Hva i all verden er det som får deg til å tro at ditt eventuelle avkom får bedre gener av at du har sex med en du liker? Fordi flesteparten tiltrekkes av to ting. Jeg kaller det "mattematisk kjønnhet" og "biologisk kjønnhet". mattematisk kjønnhet går på symmentri, kroppsforhold etter phi (1,618) osv, dette er typisk det som gjør noen mer tiltrekkende enn andre på bilder og TV sjermer og i virkelige liv. Det som klassisk kalles en tiltrekkende og "deilig" person. Ved å ha høy matematisk kjønnhet demostrerer du "mer perfekt" kropp etter hvordan mennesket ser ut generelt, og genetikken din ser ut til å ha gitt deg normal metabolisme, stoffskifte og andre biologiske funksjoner som har gitt deg denne fysikken, noe som avkommet kan arve. biologisk kjønnhet kan ikke observeres på plakater av kjente skuespillere osv, det er noe du må oppleve i nærvher av personen. Det går på gasser/lukt med fermoner og biologisk innformasjon om partneren. Jo mer variasjon i genene jo mer tiltrukket er du av vedkommende, forteller disse gassene deg. Denne effekten virker begge veier siden begge partene "merker" at partneren har variasjon i genene i forhold til hverandre. Dette styrker gjensidig tilltrekning og forelskelser i forhold. Her er det også induviduelt fra person til person. F eks: Om person A har gener som passer bra med person B så betyr ikke det at alle passer for person A. Person C som kan ha veldig like gener som person A, som gjør at B vil være tiltrukket av C men A vil ikke. Har du sex med en du liker så vil det for de fleste bety en som har mere av disse kvalitetene enn andre potensielle partnere du omgåes (men ikke liker nok til å ha sex med ) og dermed har du økt sjansen din for tilpasningsdyktig avkom, ettersom du valgte den som vil ha deg som demostrerer høyest mattematisk og biologisk kjønnhet. Endret 10. november 2008 av Ceburger Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 (endret) Høhø, "kjønnhet". Det skal være en s foran det altså. /Rettskrivingspirkemodus av. Se begynnelsen av Idiocracy. Ganske overdrevet, men ikke så dum. EDIT: er den. Endret 10. november 2008 av FLarsen Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ja det tror jeg. Hvis du lager barn med ei som du VET har en eller annen skavank og disse skavankene overføres til avkommet ditt har du jo på en måte feilet litt ikke sant? På den andre siden, hvem skal settes til å bestemme over hvem som skal få barn eller ikke...? I dag må du ha sertifikat for alt mulig rart men enhver idiot, uskikket eller ikke, kan fritt få lage barn... Dette er satt litt på spissen fra min side, men jeg tror faktisk at menneskeheten ikke er tjent med at "alle" kan få lage barn.... selv om det er en mennekserett aldri så mye. Jeg tror det til syvende og sist vil skade menneskeheten på en eller annen måte.... Tror du missforstod poenget mitt litt Altså en person med dårlige gener, for eksempel genetisk svært utsatt for la oss si tåneglkreft, er et mindreverdig menneske på grunn av dette? Hva hvis denne personen kan bidra med andre ting, for eksempel er denne personen lager en maskin som omgjør grådighet til elektrisitet og kobler det til stolene i ledelsen til DNB Nor. Er dette et mindreverdig menneske da, selv om denne personen er genetisk veldig utsatt for tåneglkreft? Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Liker denne veldig godt: Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Ja det tror jeg. Hvis du lager barn med ei som du VET har en eller annen skavank og disse skavankene overføres til avkommet ditt har du jo på en måte feilet litt ikke sant? På den andre siden, hvem skal settes til å bestemme over hvem som skal få barn eller ikke...? I dag må du ha sertifikat for alt mulig rart men enhver idiot, uskikket eller ikke, kan fritt få lage barn... Dette er satt litt på spissen fra min side, men jeg tror faktisk at menneskeheten ikke er tjent med at "alle" kan få lage barn.... selv om det er en mennekserett aldri så mye. Jeg tror det til syvende og sist vil skade menneskeheten på en eller annen måte.... Tror du missforstod poenget mitt litt Altså en person med dårlige gener, for eksempel genetisk svært utsatt for la oss si tåneglkreft, er et mindreverdig menneske på grunn av dette? Hva hvis denne personen kan bidra med andre ting, for eksempel er denne personen lager en maskin som omgjør grådighet til elektrisitet og kobler det til stolene i ledelsen til DNB Nor. Er dette et mindreverdig menneske da, selv om denne personen er genetisk veldig utsatt for tåneglkreft? Skjønner hva du mener men skjønner ikke helt hva det å lage elektriske stoler til sjefene i div banker her i landet har med ditt videre avkom å gjøre? Men nok om det, jeg skjønte poenget ditt. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hva som er "Dårlig" når det kommer til gener er jo veldig relativt da. En akademiker anser seg selv som mer intelligent (og generellt sett er de det) enn f.eks. en bonde, men akademikeren hadde ikke kunnet vært den han var uten bønder. Akademikerens gener er kansje "bedre" rent fysisk/mentalt, men sosialt er de på linje med hverandre. Først når mennesker ikke lenger trengs til fysisk krevende og lite mentalt krevende jobber, kan man påstå at "dumme" personer er mindreverdige. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Det er 42.... så det er ikke en hemmelighet lenger. Har lest om dette i en bok, den het en haikers guide til galaksen og det sto at den er sann så da må den være det! Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Hva om evolusjon er grunnlaget for å en dag forstå universets hemmelighet? Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Det er årsaken men ikke meningen. Vi eksisterer pga. evolusjon, men vi ble ikke født for å forbedre fremtidige generasjoner. Evolusjon er en konsekvens, det er noe som skjer automatisk. Det er ikke et intelligent vesen som overser utviklingen av arter og styrer den i riktig retning. Som jeg har sagt en del ganger: Vi ble født pga. en tilfeldighet, ikke mer og ikke mindre. Gjør det beste ut av livet, uten å prøve å finne en vilkårlig mening med det. Meningen med livet er overvurdert, bare lev det slik du selv ønsker. Lenke til kommentar
Dauskrott Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Det er 42.... så det er ikke en hemmelighet lenger. Har lest om dette i en bok, den het en haikers guide til galaksen og det sto at den er sann så da må den være det! Ahahaha ;p nå tenkte jeg mer på hvorfor universet oppstod, og jeg er desverre ikke dyp nok til sinns til å skjønne hvordan svaret på det er 42. Kan du hjelpe? )) For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Hva om evolusjon er grunnlaget for å en dag forstå universets hemmelighet? Det ser jeg ikke bort i fra, men så lenge jeg ikke aner hva det opprinnelige er/var, er jeg jo like langt. For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Det er årsaken men ikke meningen. Vi eksisterer pga. evolusjon, men vi ble ikke født for å forbedre fremtidige generasjoner. Evolusjon er en konsekvens, det er noe som skjer automatisk. Det er ikke et intelligent vesen som overser utviklingen av arter og styrer den i riktig retning. Som jeg har sagt en del ganger: Vi ble født pga. en tilfeldighet, ikke mer og ikke mindre. Gjør det beste ut av livet, uten å prøve å finne en vilkårlig mening med det. Meningen med livet er overvurdert, bare lev det slik du selv ønsker. Jeg er vel egentlig enig med deg, men siden livet er meningsløst liker jeg å si at årsaken er meningen. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 For meg virker evolusjon som meningen med alt liv, dog evolusjonen er meningsløs i seg selv så lenge man ikke vet universets hemmelighet... Det er årsaken men ikke meningen. Vi eksisterer pga. evolusjon, men vi ble ikke født for å forbedre fremtidige generasjoner. Evolusjon er en konsekvens, det er noe som skjer automatisk. Det er ikke et intelligent vesen som overser utviklingen av arter og styrer den i riktig retning. Som jeg har sagt en del ganger: Vi ble født pga. en tilfeldighet, ikke mer og ikke mindre. Gjør det beste ut av livet, uten å prøve å finne en vilkårlig mening med det. Meningen med livet er overvurdert, bare lev det slik du selv ønsker. Jeg er vel egentlig enig med deg, men siden livet er meningsløst liker jeg å si at årsaken er meningen. Det var da svært så negativt. At livet ikke har noen forhåndsbestemt mening er da bare bra. En slik mening ville bare vært enda en lenke til å stoppe deg fra å gjøre som du selv vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå