Newbie1KENuubie Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg tror meningen med livet på jorden er å avtjene en straff for noe vi har gjort i ett tidligere liv og på ett annet sjelelig nivå (annen dimensjon om du vil). Jeg tror at hvis vi kommer oss igjennom livet på jorden ved å være så rettferdige, snille og hjelpsomme mot andre mennesker, vil vi bli belønnet i vårt neste liv. Det er ihvertfall den filosofien jeg har fulgt, og vil fortsette å følge gjennom hele livet. Jeg forventer ikke belønning i dette livet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 "Jeg vet hvilke tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere framtid og håp. " Det sier Jesus til dem som kjenner ham, og elsker ham! Meningen med livet er Jesus! Han gir meg en ufattelig glede og evig liv!! Jeg kommer aldri til å angre på at jeg tok imot ham!! Og ham vil så gjerne dele denne glede med deg! Det står det i hans eget Ord: Han som vil at alle mennsker skal bli frelst og komme til sannhets erkjennelse.(1. brev til Timoteus 2,4) "Vend om til meg, så du kan leve! Hvorfor vil dere dø, Israels hus?" "For den som holder hele loven, men snubler i ett bud, han er blitt skyldig i dem alle. (Jakobs brev, kap. 2, vers 10, BIbelen."Du skal ikke ha andre guder enn meg." og "Og nå, Israel, hva krever Herren din Gud av deg uten at du skal frykte Herren din Gud og vandre på alle hans veier og elske ham og tjene Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel, så du holder Herren bud og hans lover som jeg byder deg i dag, for det kan gå deg vel? (5. Mosebok kap.10, vers 12 i Bibelen) Lengre trenger vi ikke å gå for å se at vi har sviktet Gud på hvert eneste bud i hans fullkomne lov. Men, Bibelen sier: "For det som var umulig for loven, fordi den var maktesløs på grunn av kjødet, det gjorde Gud, da han sendte sin egen sønn i syndig kjøds lignelse, for syndens skyld, og fordømte synden i kjødet, for at lovens rettferdighet skulle bli oppfyllt i oss, vi som ikke vandrer etter kjødet, men etter Ånden." (Romerne kap. 8, vers 3.) Jesus tok all vår synd og skyld på seg da han døde for oss på korset! Vi blir renset og rene og rettferdige for Gud ved å bli renset i hans blod! Fullstendig ufortjent fra vår side som syndere! "Men da vi så innså at et menneske ikke blir rettferdiggjort av lovgjerninger, men ved tro på Krsitus Jesus, da trodde vi også på Kristus Jesus, for å bli rettferdiggjort ved tro på Kristus, og ikke lovgjerninger.For ikke et mennske blir rettferdig gjort av lovgjerninger." (Galaterbrevet kap. 2, vers 16.) Omvend dere til Jesus, før det er for sent! Han ønsker å gi deg av sin ufattelige kjærlighet! Det er ikke noe han ønsker mere. Det er jo helt gratis å ta imot ham: Av nåde er dere frelst, ved tro. Dette er ikke deres eget verk, men en Guds gave.[/size](Efeserbrevetkap. 2, vers 8.) "Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt lliv for sine venner." (Jesus.) Og det gjorde Jesus! Hvorfor har dere forlatt meg? Spør Jesus i Guds Ord, til dere som ikke kjenner ham! "Hør! Så skal din sjel leve!" Står det også i Bibelen. Ta imot Jesus! Jeg vil gjerne be om at flere må bli Guds barn. "Han gav oss ikke trelldommens ånd, så vi igjen skulle frykte. Men han har gitt oss barnekårets ånd, som gjør at vi roper: Abba! Far!" (Gud i Bibelen) Hvor salig det er å være Guds barn! "Jesu Kristi, hans Sønns blod, renser oss fra all synd." (Jesus,Bibelen.) Anbefaler på det sterkeste å lese i Bibelen for a bli kjent med Jesus, den aller beste VENN du noen gang kan få!! Anbefaler på det sterkeste å lese i Bibelen for a bli kjent med Jesus, den aller beste VENN du noen gang kan få Ærlig talt alpefiol, nå holder det. Det er helt greit at du er mega super duper forelsket i denne jesusen din, men det er faktisk de som ikke er interisert i et forhold til denne eventyr figuren. Noen vil det ikke fordi det finnes langt kjekkere og tøffere eventyr figurer og andre, meg selv iberegnet, fordi vi rett og slett ikke tror på gamle eventyr.... Så vær vennlig å slutte med dette bibel sitat tullet som ikke har noen mening for andre enn deg og dine like. Det er sikkert vanskelig å forstå men vi som ikke tror på dette har en god grunn til å ikke tro på dette og hold deg fast, for her kommer det: Vi syntes bibelen, og andre "hellige" tekster, er eventyr på lik linje med harry potter og ringenes herre. Det finnes ikke et eneste bevis for noen gud så når du hevder det er det tatt ut av løse luften. Du kjenner ingen gud, men er bare kjempe forelset i en fiktiv person og du er ikke alene om dette. Det kalles å forestille seg... Logg deg inn på kristen blogg og dump guds reklamen din der! Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Å prøve å tvinge en religion på et annet menneske tilhører middelalderen.... den tiden er forbi alpefiol Lenke til kommentar
Benor Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg tror meningen med livet er å skape nytt liv i alle mulige former Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Meningen med livet, tror jeg (og dette tror jeg til mer jeg leser om livets begynnelse) er primært å parre seg med en, eller enda bedre, to eller fler, kvinner (hvis du er mann, men det å parre seg med flere partere og få unger gagner også kvinner og deres DNA) slik at DNAet ditt går videre. Forplantning med andre ord. Det er grunnen til at vi alle lever her på jorden i dag, alle som en! For også mennesker, (for de som trodde noe annet), er bare det siste leddet i en endeløs rekke med liv i stadig forandring gjennom tiden. Det at vi i det hele tatt er her i dag er intet mindre enn et lykke treff, kjempe flaks om du vil, for den knivtynne eggen vårt slektsledd har balansert på oppover i tiden har vært meget tynn. Bare tenk på noe så enkelt som dinosaurusenes utryddelse. Hadde den meteoren IKKE truffet jorden for 65 mill år siden og utryddet det meste av dinoene hadde vi garantert ikke sittet her og knatret på et tastatur, det er vel helt sikkert. Noen ganger må man ha flaks og det hadde vi for 65 mill år siden, blandt mange mange andre flakser vi har hatt oppover.. Evolusjon ER fasinerende! Syntes det er fasinerende å se f.eks et ekorn og tenke på at den og jeg en gang hadde samme stamfar. (Enda lenger tilbake enn aper , for de som ikke klarer å sette seg inn i evolusjon) Og klarer derfor ikke å se det helt store i religiøse skapelses beretninger, det blir rett og slett så enkelt og plumt at det er underlig noen setter sin lit til noe slikt... Hva annet enn det du måtte ønske med mening i livet ditt står helt opp til deg selv! Bare å fylle inn med det du klarer å utføre i løpet av livet. Så lenge det ikke går ut over andre såklart. Lenke til kommentar
iviking Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fra Baltimore katekismen: "6. Q. Why did God make you? A. God made me to know Him, to love Him, and to serve Him in this world, and to be happy with Him for ever in heaven." Det er altså meningen med livet. kilde: http://www.sacred-texts.com/chr/balt/balt2.htm Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fra Baltimore katekismen: "6. Q. Why did God make you? A. God made me to know Him, to love Him, and to serve Him in this world, and to be happy with Him for ever in heaven." Det er altså meningen med livet. kilde: http://www.sacred-texts.com/chr/balt/balt2.htm Men det blir jo helt feil min venn, for jeg hverken kjenner, elsker, tjener eller er lykkelig med eventyr figuren du kaller gud? Hvordan forklarer du det? Jeg har faktisk ikke kjent noen gud siden jeg var 14 og det er snart 33 år siden.... Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Meningen med livet, tror jeg (og dette tror jeg til mer jeg leser om livets begynnelse) er primært å parre seg med en, eller enda bedre, to eller fler, kvinner (hvis du er mann, men det å parre seg med flere partere og få unger gagner også kvinner og deres DNA) slik at DNAet ditt går videre. Forplantning med andre ord. Det er grunnen til at vi alle lever her på jorden i dag, alle som en! For også mennesker, (for de som trodde noe annet), er bare det siste leddet i en endeløs rekke med liv i stadig forandring gjennom tiden. Det at vi i det hele tatt er her i dag er intet mindre enn et lykke treff, kjempe flaks om du vil, for den knivtynne eggen vårt slektsledd har balansert på oppover i tiden har vært meget tynn. Bare tenk på noe så enkelt som dinosaurusenes utryddelse. Hadde den meteoren IKKE truffet jorden for 65 mill år siden og utryddet det meste av dinoene hadde vi garantert ikke sittet her og knatret på et tastatur, det er vel helt sikkert. Noen ganger må man ha flaks og det hadde vi for 65 mill år siden, blandt mange mange andre flakser vi har hatt oppover.. Evolusjon ER fasinerende! Syntes det er fasinerende å se f.eks et ekorn og tenke på at den og jeg en gang hadde samme stamfar. (Enda lenger tilbake enn aper , for de som ikke klarer å sette seg inn i evolusjon) Og klarer derfor ikke å se det helt store i religiøse skapelses beretninger, det blir rett og slett så enkelt og plumt at det er underlig noen setter sin lit til noe slikt... Hva annet enn det du måtte ønske med mening i livet ditt står helt opp til deg selv! Bare å fylle inn med det du klarer å utføre i løpet av livet. Så lenge det ikke går ut over andre såklart. Men hva er meningen med å formere seg? Hvis vår mening med livet er å formere oss, hvorfor gjør vi det? Til hvilken hensikt? (jeg snakker da om den endelige hensikten, jeg skjønner jo at vi formerer oss for å bli flere). Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvorfor skal livet ha en mening? Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvorfor skal livet ha en mening? Det er noen mennesker som føler at livet blir meningsløst uten en mening Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Heisann. Hva er egentlig meningen med livet? Hvorfor er vi her vi er? Er det rene og skjære tilfeldigheter? Er det en mening bak det hele? Elle er alt håpløst å finne ut av? Jeg for min del er usikker på "meningen" med livet. Jeg vil gjerne lese hva dere tror, og kanskje blir jeg klokere av å lese deres meninger og tolkninger Livet er en periode fra vi blir født til vi dør, før og etter denne perioden er vi totalt blotte for viten om. Religioner generellt hypotiserer om evigheten, i mange forskjellige former, dette er selvfølgelig (sant eller ikke) ønsketenkning. Analogi for å forklare så nøytralt som mulig: Hvis jeg har lyst på is men ikke vet om Den Norske Isbilen kommer til nabolaget mitt mer, er det ønsketenkning. Hvis man ser bort fra religion har livet bare en eneste helhetlig mening: At ikke livet skal ta slutt. Noen vil påstå at "det kan være en mening med livet å skape nytt liv og/eller videreføre kunnskap", men sannheten er det at - ut ifra hypotesen om at mennesket eksisterer som ett ego- det ikke har noen hensikt å videføre liv og kunnskap hvis ens eget liv ender og ditt ego slutter å eksistere. > Da er "ego" selvfølgelig ikke ment som "egoisme". Litt usikker på om jeg får formulert meg forståelig, har en litt vanskelig tankegang =P Å påstå at vitenskap (Nysjerrighet, utforsking) er meningen med livet, blir veldig diffust. Vitenskap vil ikke ha noen mening hvis den ikke fører til en revolusjon i måten vi fører livet vårt på, noe den ikke sålangt har gjort, den har bare forbedret levestandaren, verdensmangfoldet, og økt livslengden med noen tiår, grovt sett. Med revolusjon mener jeg at f.eks. det skapet en "evighet" av livet vårt, på samme måte som relegion påstår den gjør. Det kan være enten igjennom å eviggjøre bevisstheten vår i en eller annen form, eller å forhindre celle-nedbryting (Alle celler i kroppen er forutbestemt å ikke kunne dele seg mer enn et X antall ganger, og når det skjer; *Paff* død). Eller hva nå enn annet smarte sci-fi entusiaster kan finne opp av alternative level-måter Jeg har dette synet på grunn av min egen oppfatning at et individ ikke har noen grunn til å bry seg om noe annet enn meningen til sitt eget liv, og ikke gjør det heller, man kan bry seg om andre -og jeg personlig gjør også det i stor grad- men helhetlig er man opptatt av seg selv, sitt ego, og likegyldig andres. Igjen, beklager hvis det jeg sier er uforståelig, skal prøve å omformulere hvis noe ikke gir mening og er verdt å omformulere for diskusjonens skyld =) Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Jeg synes også dette blir en smule diffust, for det finnes nok av oss som har på diverse måter har brutt ned vårt ego til å ikke lenger frykte døden, men heller akseptere den. det vil ikke si at man vil dø, eller at man ikke bør strebe litt etter å leve. Men jeg ser du har en ego-frykt som du burde slippe taket på for på den måten å komme deg videre. Mange som har opplevd ego-død ved nær-døden opplevelser, svært dyp meditasjon eller ved hjelp av sterke psyko-stimulerende stoffer som LSD, Psilocybin, Ketamin, opplever ofte at livet plutselig før en helt annen mening og verdi utover det å frykte døden og leve lengst mulig. Dette oppleves forksjellig fra person til person, men for min del var det en fantastisk opplevelse, som har gjort meg totalt fryktløs i forhold til det meste. Jeg tok en snarvei, noe som kan være farlig og forvirrende, men la oss si det slik: det var hverken ved å bli buddhist-munk i åresvis eller noen nær døden opplevlese Jeg mener de fleste bør blir flinkere til å utøve sin frihet. Jeg baserer meg på at jeg vil ha prøvd så mye som mulig i den tiden jeg er her. Jeg frykter ikke døden, men vil innenfor de fleste rammer leve. Jeg tror veien til full frihet og potensial er å gi slipp på alt man har å tape. Man kan alltids knytte seg til ting, som hjemplass, trygghet, jobb, familie, venner, ting, livsstil, livet og ære. Men klarer man å gi slipp på dette, tror jeg man virkelig kan oppleve full frihet. Det er dette som binder folk i sin tilværesle og som gjør at man kanskje ikke kan eller vil ta skrittet fult ut. Gir du en faen i hva folk tenker om deg eller hva som vil skje med deg og aksepterer at alt kan gå galt, så har du ikke lenger noe å tape heller. Se på deg selv om et individ, men det er forstatt noe som heter god og dårlig karma. Går du over stokk og stein for å få ting som du vil, kan du lett komme i problemer. Meningen med livet til både dyr og mennesker, setter derimot ingen grenser for hva som er godt eller vondt. Om du vil være en mor Theresa eller en massmorder har du allikevel bidratt positivt til meningen med livet. For meningen for alle dyr og mennesker er etter min mening bare å tilføre hendelser i vår kollektive hukommelse. Lærdommen i denne poolen av hukommelse vil derfor bidra til at samfunnet og verden stadig vil være i utvikling og at resten av oss kollektivt vil dra lærdom av den samlede dyriske erfaringen vi samler. Hva en manét driver med er stort sett irrelevant for de fleste i denne sammenheng, og hjernene våre er innstilt på noenlunde vår egen frekvens, slik at vi ikke blir bombadert med erfaringer fra alle livets vesen. Men de har bidratt med sitt, og vi bidrar med vårt og jeg tror dyr etthert som de blir mer avansert automatisk får input fra en høyere og mer avansert bit av denne poolen. Jeg er også uenig i klare avgrensninger for hva som bør være fokuset. For min del er det ikke noe hiearki for hva denne lærdommen bør være. Det kan ligsågodt være vitesnkap som å prøve nye bær og se om de er giftig. Det som i dennne sammenhengen da vil være en synd er å leve et repetitivt liv. Jo mer du utforsker, lærer, reiser, prøver ut nye ting og samler på erfaringer jo klokerer blir vi som dyr. Ved at dyr gjennom millioner av år har falt og drept seg utfor stup, skjønner både en hund et menneske innstinktivt at dette kan være farlig. Det kan også forklare hvorfor vi som lever i norge, der det stort sett ikke finnes gifitige edderkopper ofte har sterke fobier mot dette. Vi kan avlære mange av disse, men alt i alt har vi gjennom vår pool lært å kjenne farer og hva som er bra. Jeg tror vi alle er knyttet til samme pool, men bånd som familie og som art er vi delvis splittet opp. Dette er hensiktsmessig fordi vi har mest nytte av det som ligger oss nermest. Hadde vi vert direkte knyttet til fuglenes erfaringspool ville de færreste fryktet å hoppe utfor et høyt stup. Det er også gunstig for oss at vi er knyttet til en pool som er familiær slik at både vi mennsker og dyr er konsentrert innenfor det miljø vi lever i. Derfor vil en hjort her i Norge kanskje frykte mennesker, mens en fugl på Galapagos som ikke er kjent med oss, foreløpig ikke frykter så mye. For noen er det sterke indikasjoner på at det nettopp fungerer slik, for historien opp gjennom tidene har vist at mennesker gang på gang tilfeldigvis har funnet opp ny teknologi på nesten samme tid på forskjellige kontinenter. Dette før vi hadde internett, telefoer eller noen som helst annen inter-kontinental kommunikasjon å vise til. Det er også skjedd i nyere tid, der man har drevet med dyrking av krystaller i laboratorier. Når en av disse uavhengige labratoriene først har funnet ut hvordan de skal dyrke den, klarer plutselig de andre også å få dette til og begge møtes på målstreken. Dette kan også forklare hvorfor dyr med mye mindre eller ingen kjent hjerne kan fungere så komplisert som de gjør. Se f.eks på dyrs instinkter, som med disse sammen kan utføre kompliserte oppgaver langt utover deres egen hjerne. Dette kan sees hos maur, bier, fiskestimer og mange mange andre dyr. I kvantefysikkens verden støter man ofterer og foterer på problemer som bare kan forklares med eksotiske teorier som absolutt gir rom for en slik filosofi. Altså at det er vitenskapelig sannynlighet for at dette er tilfellet. Bare se på forskningen med kvantedatamaskiner og du vil se hvordan de er nødt til å ha en forklaring på hvor de henter informasjonen som disse skal dra nytte av. Så driv med hva dere vil, men ikke repeter alt vi allerede har i denne poolen. Finn nye løsninger på ting, erfar alt dere vil, men la det være noe nytt - noe vi kan bli flinkere til. Det trenger ikke være positivt eller negativt, bare så lenge det gir oss alle et nytt erfaringsgrunnlag. Slik hjernen vår er bygd opp, er det store muligheter for at den oppførerer seg som en kvantedatamaskin og ikke en som en dum transistor-PC som mange tror. Dermed er det vi kaller underbevissthetene vår muligens den delen som hele tiden er i kontakt med denne kollektive kunnskapen og hukommelsen, og som gjør at vi ofte kommer frem til de samme løsningnene, forstår hverandre, drømmer, har intuisjon og kan utføre komplekse ting som vi egenltig aldri har måttet lære. Alternativ må man forklare dette ut i fra at alt er forhådnsprogrammert i vårt DNA, og det er det enda ingenting som tyder på. Hvor mange ganger sier man ikke at man sover på en ting. Man blir gjerne satt fast i ett problem, men etter en natts søvn kan løsningen virke krystallklar. Da har kanskje hjernen arbeidet med dette, leitet litt i poolen og sett på alternative løsninger som sannsynligvis vil være den beste til å løse dette. Så min filosofi er å gjøre hva du vil egentlig, men samtidig prøve å gjøre det bra og positivt. Det er grunner til dette, men som sagt vil denne poolen samle all informasjon uansett om den er positiv eller ikke, og vi kan da dra nytte av den for å kunne ta knekken på slike negative elementer og kanskje intuitivt bedre skjønne når noen lyver, har dystre planer for oss, eller hva vi best bør gjøre om vi er i livsfare. Men som sagt, stig ut av det store hamster-løpehjulet og gjør noe nytt. Endret 8. november 2008 av galvhus Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Selv mener jeg at meningen med livet er å gå på skole, få en utdanning. Så skal man få seg en jobb man ikke liker (helst hater), forså å få en partner, 3 barn og en golden retriver. Man skal være dritt lei av alt man må gjøre (men som man selvfølgelig ikke gjør). Bruke lørdagene på å dra på ikea eller i jernvarehandleren for å kjøpe en ny blender. Eller.. Oppleve tilhørighet og kjærlighet. Leve et moralsk riktig liv. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Selv mener jeg at meningen med livet er å gå på skole, få en utdanning. Så skal man få seg en jobb man ikke liker (helst hater), forså å få en partner, 3 barn og en golden retriver. Man skal være dritt lei av alt man må gjøre (men som man selvfølgelig ikke gjør). Bruke lørdagene på å dra på ikea eller i jernvarehandleren for å kjøpe en ny blender. Eller.. Oppleve tilhørighet og kjærlighet. Leve et moralsk riktig liv. Begge alternativene er like meningsløse som de er deprimerende... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Selv mener jeg at meningen med livet er å gå på skole, få en utdanning. Så skal man få seg en jobb man ikke liker (helst hater), forså å få en partner, 3 barn og en golden retriver. Man skal være dritt lei av alt man må gjøre (men som man selvfølgelig ikke gjør). Bruke lørdagene på å dra på ikea eller i jernvarehandleren for å kjøpe en ny blender. Eller.. Oppleve tilhørighet og kjærlighet. Leve et moralsk riktig liv. Begge alternativene er like meningsløse som de er deprimerende... Med den innstillingen kan du kanskje like godt gjøre "the darwinian gen pool" en tjeneste kanskje (Var en spøk for de som ikke skjønte det...) For DIN mening med livet er akkurat hva DU lager det til! Det er fælt få som opplever å få sin egen mening med livet ferdig lagt opp for dem..... men du kan jo bli den første? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 I mine auge er det ikkje nokon meining med livet. Livet har kun den meininga du legg i det sjølv. Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Selv mener jeg at meningen med livet er å gå på skole, få en utdanning. Så skal man få seg en jobb man ikke liker (helst hater), forså å få en partner, 3 barn og en golden retriver. Man skal være dritt lei av alt man må gjøre (men som man selvfølgelig ikke gjør). Bruke lørdagene på å dra på ikea eller i jernvarehandleren for å kjøpe en ny blender. Eller.. Oppleve tilhørighet og kjærlighet. Leve et moralsk riktig liv. Begge alternativene er like meningsløse som de er deprimerende... Med den innstillingen kan du kanskje like godt gjøre "the darwinian gen pool" en tjeneste kanskje (Var en spøk for de som ikke skjønte det...) For DIN mening med livet er akkurat hva DU lager det til! Det er fælt få som opplever å få sin egen mening med livet ferdig lagt opp for dem..... men du kan jo bli den første? Heheh, men det stopper meg allikevel ikke fra å kommentere hva jeg synes om den livsretningen Jeg bare vet at selv, vil jeg aldri være tilfreds med å "ha en kone, barn, en volvo og en jobb jeg klarer meg fint på", jeg sikter mot noe med mer substans, noe som gjerne kan ta opp like mye tid som evt. familie men som jeg føler gir mening utover det å lage en ny klump med celler. Hvis du leser posten min litt lenger oppe skjønner du hvorfor et simpelt familieliv for meg er totalt meningsløst =) Samtidig så ville ikke samfunnet fungert hvis alle hadde vært som meg... Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Meningen med livet er å kjøpe flest mulig appelsin/sjokolade kjeks og grådig fortære dem. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg kan ikke helt forstå hvor denne meningen skulle komme fra. Livet er en tilfeldighet, gjør det meste ut av det. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Meningen med livet er å overleve og reprodusere seg, verfall sånn alle organsimer på jorden tolker det, vertfall disse oppgavene vi er utsyrt gjennom ti tusner av år. Tror egentlig ikke det er noe større mening bak livet enn at du skal videreføre genene dine. Overleve, reprodusere seg og være så lykklig som mulig på veien. er meningen med mitt liv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå