2ndUSmarines Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jada, men hvis jorda gikk under om 2000år sa kunne vi flytta, hvis det ikke blir middelalderen 2 og sånn da Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jada, men hvis jorda gikk under om 2000år sa kunne vi flytta, hvis det ikke blir middelalderen 2 og sånn da Man kan ikke reise med lysets hastighet. Hvis vi allikevel kunne, hadde ikke det hjulpet stort, med tanke på at nærmeste solsystem ligger 10 lysår +- fra Jorden. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Når man tenker nøye gjennom dette spm kommer en frem til ganske mye rart... Hvorfor gidder man å gjøre som man gjør.. Livet blir en rutine, man kan i grove trekk forutsi sin egen fremtid.. Hvorfor gidder vi? Som en narkoman sa: "livet må bestå av mer enn å spise jobbe og sove"... Folk er redde for å feile. Å si konkret hva meningen er, er for meg er umulig. Er ihvertfall individuellt og udefinerbart Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 jada, men hvis jorda gikk under om 2000år sa kunne vi flytta, hvis det ikke blir middelalderen 2 og sånn da Man kan ikke reise med lysets hastighet. Hvis vi allikevel kunne, hadde ikke det hjulpet stort, med tanke på at nærmeste solsystem ligger 10 lysår +- fra Jorden. Ok, da går jeg tilbake til det jeg sa før. La oss knulle mest mulig Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Dyrene er ikke istand til å stille menings- og rettferdighetskrav til tilværelsen, bare mennesket er istand til det — og bare mennesket har en ukuelig en trang til å stille slike krav. At mennesket er født nettopp med en slik trang, er et viktig poeng for Zapffe. Mennesket er dømt til å forlange et svar fra tilværelsen som tilværelsen ikke kan eller ikke vil gi det. Derfor er mennesket som artsvesen skjøvet ut i en nådeløs kosmisk ensomhet: mennesket forlanger å få innsyn i tilværelsens innerste kjerne, men istedetfor svar møter det kun taushet. Skulle noen likevel mene at kravene kan innfris, dvs. at det skulle finnes en mening som mennesket kan gripe med sine erkjennelsesevner (f.eks. en guddommelig orden), glemmer han at menneskets erkjennelse er, ikke ufullkommen, men tvertimot for fullkommen. Han glemmer at mennesket nettopp er overutrustet i forhold til det miljø det er plassert i, at menneskets voldsomme erkjennelsestrang nærmest er en misdannelse fra naturens side, at mennesket er en slags vanskapning, dømt til hvileløs søken, i angst og ensomhet. Finnes det så noe håp for menneskeheten ifølge Zapffe? Nei, Zapffe må sies å være en gjennomført pessimist. Noen steder i sine skrifter gjør han seg endog til talsmann for hva han kaller for det «kollektive selvmord»: dersom mann og kvinne kommer sammen, men aldri, aldri får mer enn ett barn, vil menneskeheten til slutt dø ut. Og det er alt i alt det beste som kan skje, mener han. Kilde. Lenke til kommentar
drall Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 (endret) Mening eksisterer bare i livet, dermed kan ikke livet ha mening i seg selv. Mening er avhengig av liv. ...eller? Endret 8. mai 2005 av drall Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 42 Haikerens guide til galaksen Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 (endret) Å finne lykken, mener nå jeg. Lykke er et vidt begrep med en forskjellig tolkning fra person til person, og det er opp til deg å gjøre deg selv (og gjerne andre) lykkelig(e). Søren Kierkegaard mening/teori: *Det estetiske liv (Dårligst i følge S.K.) -Velge nytelsen -Gripe øyeblikket og aldri kjede deg -Aldri inngå et forhold -Hater all form for ansvar -Matrielle verdier betyr mest for deg *Det etiske livet: (Middels i følge S.K.) -Velge ansvar -Få en familie -Skaff en jobb -Stort sett "det vanlige liv" *Det religiøse livet: (Best i følge S.K.) -Velge troen -"Ofre" livet sitt til en gud (helst jahve pga. S.K. er kristen og derfor mener han at det er den beste religionen) -Være en fullblods kristen Biologiskt: -Føre slekten videre og du ung, så du ikke sinker flokken Min mening: Gjøre det som gjør deg som et individ lykkelig og å føre slekten videre, uten å skade/såre andre. Angående 42. Vet noen hva boken heter? Ble litt nysgjerrig. EDIT: Mini oppdatering. Endret 9. mai 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Rune_F: 42 er altså (selvsagt) fra radioserien The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Wikipedia), som ble enda mer populær gjennom bøkene ved samme navn. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. mai 2005 Del Skrevet 9. mai 2005 Rune_F: 42 er altså (selvsagt) fra radioserien The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Wikipedia), som ble enda mer populær gjennom bøkene ved samme navn. Takk! Leser det i morgen når jeg er opplagt og ser klart i stedet for tåkete. Lenke til kommentar
fgr Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 skikkelig post-nekrofili her men. jeg tror meninga med livet er å dele det med andre og ha det så bra som mulig. mulig det er forskjellig fra person til person, men jeg tror ikke noen vil kalle det for god bruk av livet hvis man går rundt og er sur. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Snakk om megabump, tre år siden forrige innlegg Lenke til kommentar
rolfjoh Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Heisann. Hva er egentlig meningen med livet? Hvorfor er vi her vi er? Er det rene og skjære tilfeldigheter? Er det en mening bak det hele? Elle er alt håpløst å finne ut av? Jeg for min del er usikker på "meningen" med livet. Jeg vil gjerne lese hva dere tror, og kanskje blir jeg klokere av å lese deres meninger og tolkninger Dette er FEIL forum. Dette hører vel mer hjemme i filosofi eller religion. Politikk er langt mer jordnært! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hva er egentlig meningen med meningsløse poster? Lenke til kommentar
probin Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 deretter med: meningsløse svaR? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5fuTpwTc Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 "Jeg vet hvilke tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere framtid og håp. " Det sier Jesus til dem som kjenner ham, og elsker ham! Meningen med livet er Jesus! Han gir meg en ufattelig glede og evig liv!! Jeg kommer aldri til å angre på at jeg tok imot ham!! Og ham vil så gjerne dele denne glede med deg! Det står det i hans eget Ord: Han som vil at alle mennsker skal bli frelst og komme til sannhets erkjennelse.(1. brev til Timoteus 2,4) "Vend om til meg, så du kan leve! Hvorfor vil dere dø, Israels hus?" "For den som holder hele loven, men snubler i ett bud, han er blitt skyldig i dem alle. (Jakobs brev, kap. 2, vers 10, BIbelen."Du skal ikke ha andre guder enn meg." og "Og nå, Israel, hva krever Herren din Gud av deg uten at du skal frykte Herren din Gud og vandre på alle hans veier og elske ham og tjene Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel, så du holder Herren bud og hans lover som jeg byder deg i dag, for det kan gå deg vel? (5. Mosebok kap.10, vers 12 i Bibelen) Lengre trenger vi ikke å gå for å se at vi har sviktet Gud på hvert eneste bud i hans fullkomne lov. Men, Bibelen sier: "For det som var umulig for loven, fordi den var maktesløs på grunn av kjødet, det gjorde Gud, da han sendte sin egen sønn i syndig kjøds lignelse, for syndens skyld, og fordømte synden i kjødet, for at lovens rettferdighet skulle bli oppfyllt i oss, vi som ikke vandrer etter kjødet, men etter Ånden." (Romerne kap. 8, vers 3.) Jesus tok all vår synd og skyld på seg da han døde for oss på korset! Vi blir renset og rene og rettferdige for Gud ved å bli renset i hans blod! Fullstendig ufortjent fra vår side som syndere! "Men da vi så innså at et menneske ikke blir rettferdiggjort av lovgjerninger, men ved tro på Krsitus Jesus, da trodde vi også på Kristus Jesus, for å bli rettferdiggjort ved tro på Kristus, og ikke lovgjerninger.For ikke et mennske blir rettferdig gjort av lovgjerninger." (Galaterbrevet kap. 2, vers 16.) Omvend dere til Jesus, før det er for sent! Han ønsker å gi deg av sin ufattelige kjærlighet! Det er ikke noe han ønsker mere. Det er jo helt gratis å ta imot ham: Av nåde er dere frelst, ved tro. Dette er ikke deres eget verk, men en Guds gave.[/size](Efeserbrevetkap. 2, vers 8.) "Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt lliv for sine venner." (Jesus.) Og det gjorde Jesus! Hvorfor har dere forlatt meg? Spør Jesus i Guds Ord, til dere som ikke kjenner ham! "Hør! Så skal din sjel leve!" Står det også i Bibelen. Ta imot Jesus! Jeg vil gjerne be om at flere må bli Guds barn. "Han gav oss ikke trelldommens ånd, så vi igjen skulle frykte. Men han har gitt oss barnekårets ånd, som gjør at vi roper: Abba! Far!" (Gud i Bibelen) Hvor salig det er å være Guds barn! "Jesu Kristi, hans Sønns blod, renser oss fra all synd." (Jesus,Bibelen.) Anbefaler på det sterkeste å lese i Bibelen for a bli kjent med Jesus, den aller beste VENN du noen gang kan få!! Lenke til kommentar
-Void- Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Snakker om dårlig trolling. Begynner å bli lei av disse bibelsitatene, siter noe mer intressant, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå