Grundig Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Heisann. Hva er egentlig meningen med livet? Hvorfor er vi her vi er? Er det rene og skjære tilfeldigheter? Er det en mening bak det hele? Elle er alt håpløst å finne ut av? Jeg for min del er usikker på "meningen" med livet. Jeg vil gjerne lese hva dere tror, og kanskje blir jeg klokere av å lese deres meninger og tolkninger Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg tror ikke det er noen overordnet mening med livet. Likevel er det jo viktig å gjøre det beste ut av livet og gjøre de tingene som gir deg glede (helst uten å skade eller såre så mange andre ) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Rent biologisk sett: Å leve og føre menneskeslekten videre. Endret 2. april 2005 av TLZ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Det er ingen mening med livet, den må vi skape selv. Og da er vel Thorbjørn Egners definisjon like god som noen annen: "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil." ... Geir Endret 2. april 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 En herremann ved navn Douglas Adams skrev bok om emnet. Svaret på spørsmålet ditt er 42. Dersom det ikke er tilfredsstillende kan du se etter svar her, her eller her Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ingenting Hva er ingenting? Meningen må du finne ut av selv, noen finner meningen i religion, mens andre finner den i musikk. Meningen er individuell. - D.J. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) "Try to be nice to people, avoid eating fat, read a good book every now and then, get some walking in, and try to live together in peace and harmony with people of all creeds and nations." - Monty Python's Meaning of Life. Endret 2. april 2005 av Oleway Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har tenkt litt på det i det siste og jeg syns det virker som at det er helt meningsløst og unødvendig, hva er vitsen? Man går på skole en del år, deretter skal man begynne å jobbe for og fortsette å gjøre dette til man blir gammel og kreperer......livet er bare tull Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har tenkt litt på det i det siste og jeg syns det virker som at det er helt meningsløst og unødvendig, hva er vitsen? Man går på skole en del år, deretter skal man begynne å jobbe for og fortsette å gjøre dette til man blir gammel og kreperer......livet er bare tull Noen ganger kan det føles slik. Det er vanskelig å se hva som kan gjøre livet verd å leve og det kan til tider være et slit. Jeg har selv hatt det slik av og til. Men det jeg har lært meg er at det er opp til meg å skape min egen lykke. Jeg kan ikke legge ansvaret for mitt gode liv på omgivelsene eller omgangskrets. Jeg måtte finne ut hva som gir meg glede og hva som gjør meg lykkelig. Når jeg var 18/19 var jeg faktisk så langt nede at jeg ikke hadde lyst å leve lenger og jeg klarte ikke å se at det noen gang kunne skje noe som kunne endre dette. Siden den gangen har jeg opplevd ekstremt mye lykke. Livet er opp og ned til tider og fremdeles er det dager som er skikkelig tung og trist, men alt i alt er jeg ganske lykkelig Det er faktisk mange ting som gir meg noe. Være med familie og venner, en jobb som jeg trives med, folk som jeg er glad i som er glad i meg, reise, sove, spise, sex osv. mens de materielle tingene er gode å ha men egentlig ikke er det viktigste. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Minner meg om nasjonalprøven i norsk skr. . Fikk akkurat DEN den oppgaven! Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 svaret på livet, universet og alt er 42. visst du lurer på hva spørsmålet er, så er det: how many roads must a man walk down. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Vi er så "smarte" at vi tror det er en mening med alt. Men det er det visst ikke. Vi er en feil i naturen hvor naturens stoffer uheldigvis ble satt sammen til riktig oppskrift og dermed ble et levende vesen skapt <-- Det tror jeg, hehe Men meninga med livet er vel å leve livet og ha det morro! Men er ikke lett å ha det morro når det føles som om alt går på trynet. Det er da det er kjekt å ha den evnen til å se litt positivt selv på den mest negative tingen. Fant ut at jeg måtte si til meg selv hvorfor jeg lever for å ikke bli så deprimert at jeg dreit i alt. Så jeg har iallfall satt meg et mål her i livet som gjør at jeg får lyst til å leve. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har tenkt litt på det i det siste og jeg syns det virker som at det er helt meningsløst og unødvendig, hva er vitsen? Man går på skole en del år, deretter skal man begynne å jobbe for og fortsette å gjøre dette til man blir gammel og kreperer......livet er bare tull Noen ganger kan det føles slik. Det er vanskelig å se hva som kan gjøre livet verd å leve og det kan til tider være et slit. Jeg har selv hatt det slik av og til. Men det jeg har lært meg er at det er opp til meg å skape min egen lykke. Jeg kan ikke legge ansvaret for mitt gode liv på omgivelsene eller omgangskrets. Jeg måtte finne ut hva som gir meg glede og hva som gjør meg lykkelig. Når jeg var 18/19 var jeg faktisk så langt nede at jeg ikke hadde lyst å leve lenger og jeg klarte ikke å se at det noen gang kunne skje noe som kunne endre dette. Siden den gangen har jeg opplevd ekstremt mye lykke. Livet er opp og ned til tider og fremdeles er det dager som er skikkelig tung og trist, men alt i alt er jeg ganske lykkelig Det er faktisk mange ting som gir meg noe. Være med familie og venner, en jobb som jeg trives med, folk som jeg er glad i som er glad i meg, reise, sove, spise, sex osv. mens de materielle tingene er gode å ha men egentlig ikke er det viktigste. Jeg er i perioden du var i. Dette er en hard periode hvor alt går i bølgedaler. Jeg er nå 18, 19 til sommeren. Det er først og fremst skolen som gjør meg deprimert og til tider fortvilet. Er alt for mye forventninger en må leve opp til, for mye arbeid å konsentrere seg om. Meningen med livet er vel å finne den rette balansen hvor du synest du har det godt. Det er viktig tror jeg å alltid ha noe å se frem til. Jeg har mye å se frem til akkurat nå. Men fremfor meg henger tanken om at jeg eldes og til slutt dør, jeg liker ikke denne tanken. Derfor prøver jeg å leve et så sunt liv så mulig. Ellers er det mange gode tolkninger oppover... Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Å finne lykken, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Men den mister du jo uansett når du dør, så det er vel egentlig ett fett. Mange som tar snarveien til mål om dagen, aka selvmord. Den som mener det ligger noe dypere mening i livet enn å dø burde tenkte litt til. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Vi er så "smarte" at vi tror det er en mening med alt. Men det er det visst ikke. Vi er en feil i naturen hvor naturens stoffer uheldigvis ble satt sammen til riktig oppskrift og dermed ble et levende vesen skapt <-- Det tror jeg, hehe Mennesker er ikke resultat av feil, men av evolusjon. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Mening med livet er som du vil ha den, det er ingen fasit på hva den opprinnlige meningen med livet er. Mennskeheten er kun en organisme som er oppstått som mange andre vil nå jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå