Nimblex Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei Har lagt inn windows xp på en helt ny maskin, men skrivebordet har et win2k utseende. Hvordan kan jeg få byttet til winXP utseende? En annen ting. Hvis jeg prøver å kjøre et program, kommer det "finner ikke iexplorer.exe, eller "finner ikke setup.exe", eller "finner ikke install.exe", med andre ord mangler jeg masse .exe filer. Har noe gått feil under installasjon, eller kommer dette av noen uinstallerte filer som jeg må installere? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Gå til kontrollpanelet -> skjerminstillinger -> Utseende Velg WinXP stil i listen Rart at du ikke hadde XP stilen som standard da du la inn XP. Hvor kraftig er maskinen? XP stiller disse instillingene etter maskinen... Hvilket program er det du prøver å starte da? Kan være at programmet ikke er skikkelig installert eller noe. Reinstallering fikser det meste. Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Min maskin: AMD 3500+, winchester 1024mb ram OCZ 3200 r-2 250gb s-ata DFI nF4 Ultra XP-stil er ikke på listen, det er kun windows-standard som står der. Syntes det selv var veldig rart at denne instillingen ikke var der. Noen ytligere forslag? Reparere windows? Formatere? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hei. du kan få til dette ved å gjøre dette: høyreklikk på skrivebordet ditt->Properties->Themes. der velger du Browse. så finner du themesen under C:\Windows\Resources\Themes\Luna. da skal du få opp den orginale Windows XP themesen. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 da jeg reinstallerte min XP i dag så fikk jeg heller ikke standard XP themes på første bootinga. litt snodig, men dette har skjedd noen ganger, vet ikke hvorfor. ikke det at jeg bruker det da men. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hadde samme problemet, jeg installerte StyleXP, men det fungerte ikke så jeg sletta StyleXP igjen. Når jeg sletta det var det der Lenke til kommentar
Nimblex Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 hei. du kan få til dette ved å gjøre dette: høyreklikk på skrivebordet ditt->Properties->Themes. der velger du Browse. så finner du themesen under C:\Windows\Resources\Themes\Luna. da skal du få opp den orginale Windows XP themesen. Gjorde dette, da kom det opp: "kan ikke starte tjenesten, tjenesten er ikke aktivert. Du kan aktivere tjenesten i kontrallpanelet" Hvordan aktiverer jeg dette? Er det noe som ikke er som det skal her? Har en følelse av at noe er feil.... Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hei igjen. du kan jo alltids prøve dette: start->kjør skriv msconfig. der kommer det noen tabs opp. velg Services se til at tjenesten Themes er haka av. hvis den er det å du ikke har orginal XP Themes nei da vet jeg ikke. Lykke til. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Helt ærlig, så synes jeg du har "for" mange ting som ikke funker. Hadde selv kjørt en ny installasjon. Det tar en ½ til 3/4 time, mens du kan fejlsøke å rette i timesvis. Husk å ta ut nettstikket under innstallasjonen. Rekkefølge av installasjon: Windows SP2 hvis du har den på CD Drivere Antivirusprogram og vent med å gjenstarte til du har konfigurert nettforbindelsen- nå setter du nettstikket i igjen. Oppdater antivrius Windows update (SP2 hvis du ikke har innstallert den + alt det andre) Programmer. Hilsen tukols Endret 2. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 tukols: snakk norsk er du snill. jeg skjønner hva du mener, men jeg tror ikke det er mange som gidder å gjette seg frem til hva som blir skrevet så sent på en Lørdagskveld. de fleste på disse forumene skriver på bokmål. det skjønner alle i Norge. personlig synes jeg at det er best at alle skriver på bokmål. da er det iallefall ikke noe problem å skjønne hva som blir skrevet. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Wil: Er Dansk og bor i Danmark. Det står også i min profil. Prøver så godt jeg kan å skrive Norsk. Vil det si at her i forummet er det kun for folk som kan skrive bokmål? Beklager så mye, men det må jeg ha oversett da jeg leste retningslinjene for forummet. Hilsen tukols Endret 2. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 helt off topic: Har du kuk i computeren, tukols? Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 tukols: unnskyld så mye. det visste jeg ikke. har ikke lest profilen din. nei forumet er ikke får bare de som skriver bokmål. jeg gikk ut i fra at de fleste her på forumet var norsk, men når jeg ser etter så er det ikke som er det. da skjønner jeg hvorfor du skriver sånn som du gjør ja. unnskyld igjen. Sorry. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kritikk av andre for at de ikke skriver rent norsk eller forsøk på flere morsomheter (kuk i computeren er totalt oppbrukt, og uansett spam og off-topic) fører til at tråden stenges. I visse tilfeller kan også advarsler utdeles. Vær så snill... on-topic folkens. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Helt i orden Wil. Stort at du unskylder. Takk for det. Har rettet litt i innlegget, da jeg kunne se helt klare skrivefeil. Håper det gjør den litt mer forståelig. Hilsen tukols Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Synes du skriver godt norsk jeg tukols. Til trådstarter: Har du prøvd det jeg sa? Hadde samme problemet, jeg installerte StyleXP, men det fungerte ikke så jeg sletta StyleXP igjen. Når jeg sletta det var det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå