Anesh Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Endelig bestemt meg for et oppsett: AOpen H600B --- 800 netshop AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' --- 1550 netshop Epox EP-9NPA+ Ultra --- 1099 komplett Corsair Select DDR400 1024 MB --- 999 komplett Thermaltake Silent Boost K8 --- 245 netshop Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA --- 995 netshop Creative Soundblaster Audigy 2 ZS --- 529 komplett Nec ND-3520A --- 546 komplett PowerColor Radeon X800 XL 256MB PCI-E --- 2695 LG 17" LCD L1730B TCO-99 Silver --- 2395 komplett Logitech Cordless Desktop LX700 --- 750 netshop Tilsammen ---- 12603 men, siden det er min første maskin, er jeg fortsatt litt usikker på enkelte ting... Sjeldent sett hovedkortet; er det brukbart? Passer minnet? Vil maskinen fungere? Er det noe jeg kunne ungått for å spare penger uten at det skulle gå ut over kvalitet? og sist: Er det noen som har dårlig erfaring med noen av produktene ?! Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ville heller valgt dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe som koster 1295,- på komplett og som støtter SLI og har 2GHz bus hastighet!! Og valget av RAM er bra, Corsair er BRA!! Har det selv, meget fornøyd, men hvorfor ikke DDR2?? Velg et av disse: Corsair XMS2 5400PRO DDR2 eller Corsair TWIN2X 5400 DDR2 da skulle du vel ha RAM en stund.. Skjermkort, kjøp heller XT kortet i stedet for XL... og kabinett, så har eg Cheiftech og er veldig fornøyd med dem siden, har hatt Dragon Big Tower i 2 år og kjøpte dette: Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminium m/USB&Firewire for et halvt år siden, det var igrunn ikke SÅ bra, det gamle er best!! hehe MEN det Aopen kabinettet har faktisk eg og sett meg ut, men har dessverre ikke erfaringer med det.. SER jo lekkert ut.. CPU valget er jo bra, 939 og det der.. så alt i alt, er det vel bare hovedkortet eg ville byttet og XT istedet for XL skjerkort.. men det blir bra det der.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ville heller valgt dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe som koster 1295,- på komplett og som støtter SLI og har 2GHz bus hastighet!! Og valget av RAM er bra, Corsair er BRA!! Har det selv, meget fornøyd, men hvorfor ikke DDR2?? Velg et av disse: Corsair XMS2 5400PRO DDR2 eller Corsair TWIN2X 5400 DDR2 da skulle du vel ha RAM en stund.. Skjermkort, kjøp heller XT kortet i stedet for XL... og kabinett, så har eg Cheiftech og er veldig fornøyd med dem siden, har hatt Dragon Big Tower i 2 år og kjøpte dette: Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminium m/USB&Firewire for et halvt år siden, det var igrunn ikke SÅ bra, det gamle er best!! hehe MEN det Aopen kabinettet har faktisk eg og sett meg ut, men har dessverre ikke erfaringer med det.. SER jo lekkert ut.. CPU valget er jo bra, 939 og det der.. så alt i alt, er det vel bare hovedkortet eg ville byttet og XT istedet for XL skjerkort.. men det blir bra det der.. DDR2 er sløsing.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Ville heller valgt dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe som koster 1295,- på komplett og som støtter SLI og har 2GHz bus hastighet!! Du sitter med et Abit A7N selv og anbefaler et bråkete ASUS?? Her er to langtråder om ASUS og støy her påforumet.... ?? Her er hovedkoretet som stikker av med alle godordene, og er testvinner overallt nåtildags. Endret 2. april 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ddr2 på 939.... Det har ikkje jeg sett enda... Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Ville heller valgt dette hovedkortet: Asus A8N-SLI Deluxe som koster 1295,- på komplett og som støtter SLI og har 2GHz bus hastighet!! Og valget av RAM er bra, Corsair er BRA!! Har det selv, meget fornøyd, men hvorfor ikke DDR2?? Velg et av disse: Corsair XMS2 5400PRO DDR2 eller Corsair TWIN2X 5400 DDR2 da skulle du vel ha RAM en stund.. Skjermkort, kjøp heller XT kortet i stedet for XL... og kabinett, så har eg Cheiftech og er veldig fornøyd med dem siden, har hatt Dragon Big Tower i 2 år og kjøpte dette: Chieftec CX-04 Medium Tower Aluminium m/USB&Firewire for et halvt år siden, det var igrunn ikke SÅ bra, det gamle er best!! hehe MEN det Aopen kabinettet har faktisk eg og sett meg ut, men har dessverre ikke erfaringer med det.. SER jo lekkert ut.. CPU valget er jo bra, 939 og det der.. så alt i alt, er det vel bare hovedkortet eg ville byttet og XT istedet for XL skjerkort.. men det blir bra det der.. ok.. unnskyld meg, men du er HELT PÅ JORDET. AMD64 + DDR2 = finnes ikke for øyeblikket. hvor har du fått det fra? derfor valgte han ikke ddr 2 epox er svært gode kort og hvorfor skulle han kjøpe et SLI-kort til et enkeltkort? ultra holder mer enn nok når man kjøper et skjermkort som skal holde en stund. skal du ha en stille maskin, er ikke x800xl veien å gå. ganske liten vifte som støyer litt (skal montere vannkjøling på min). et HIS kort eller montering av VGA-silencer er å anbefale da. men det er svært god ytelse per krone på det kortet. en klar vinner over XT. kabinettet . tungt, men svært bra og stillegående. har brukt det i 3 maskiner til andre. boxed-viften er ganske bra, med midnre du skal overklokke, holder den i massevis. men det ser ut som en god sammensetning det der. ikke hør på tjuetre. *edit* nizzen kom meg i forkjøpet med 3 minutter Endret 2. april 2005 av Punkin Penguin Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Hovedkort: Overklokking: DFI Lanparty NF4 SLI-DR Stock: Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI Minne: Overklokking: OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC4000 Stock: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PC3200 Lykke til Endret 2. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 r-2 er vel litt overkill for stock. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 r-2 er vel litt overkill for stock. Absolutt ikke, 2-2-2-5 er nesten standard nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå