Rescudo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg trenger en funksjon som gir meg posisjonen til en bestemt streng inne i en annen streng. F.eks. så skal funksjon ('abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå1heisann897892430988458', 'heisann'); returnere 30. Har kunnet den før, men husker den ikke lenger Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Alltid lurt å lese i manualen: strpos() Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Du kan vel lage ett eller annet med strpos. url er sikkert http://php.net/strings Jorgis var før meg Endret 2. april 2005 av drange_net Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Lette i manualen, men visste ikke hva jeg skulle søke på. Takk for hjelpen! Endret 2. april 2005 av opix Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 En nyttig greie med PHP-manualen er at man kan få tilgang til ting derfra veldig enkelt: www.php.net/funksjonsnavn eller funksjonsklasse www.php.net/eval -> eval() sin manualside www.php.net/strings -> manualsiden for strengbehandling i PHP, med linker videre til alle strengmanipuleringsfunksjoner. PHP-manualen er faktisk veldig god, så RTFM er alltid et godt svar når det gjelder PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå