terjeh3 Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei! Jeg skal koble to bærbare sammen, og den ene pc'en er uten nettverkskort. Vil prøve med "Direct Parallel (LPT1)". (Har engelsk XP) Går det an å bruke en printerkabel ?????? Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Nei, tror ikke du kan bruke en printerkabel (iallefall ikke en som har slik printeruttak i den ene enden). Kabelen må nemlig være "krysset" som på vanlig TP-kabel. Slik husker jeg det iallefall, det er flere år siden jeg linket via paralellporten. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 En standard "laplink" (også kalt parallell nullmodem) kabel burde fungere og kan kjøpes nesten over alt. Det finnes også "laplink"-adaptere som du kan plugge på Centronics-pluggen på en standard skriverkabel. Jeg har en slik for nødkoblinger. Tar lite plass, og skriverkabler finner man over alt. Husker dog ikke hvor jeg kjøpte adapteret. [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-07-02 22:25 ] Lenke til kommentar
terjeh3 Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Takk så meget. Jeg får rote igjennom kabelhaugen min å se om det er noen som passer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå