bergaloevera Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Nå lanserer de omsider IP-telefoni de også.. Men hva er det jeg ser? De er dyrest av alle IP-telefoni tilbydere! (BOMBE) Prisene er jo omtrent de samme som med vanlig telefon! Herreguud! Telenor er tragiske... Jeg skal boikotte telenor på ALT når jeg flytter for meg selv..... Link til artikkel.. Endret 2. april 2005 av MicrolaXx Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Nå lanserer de omsider IP-telefoni de også.. Prisene er jo omtrent de samme som med vanlig telefon! Herreguud! Selvsagt, TN har da ingen interesse av og undergrave seg selv før de må. Det kryr av andre aktører så dette blir et nisjeprodukt med disse prisene. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Fatter ikke at de kan ha så mange kunder med de prisene de har.... Lenke til kommentar
kavring Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Noen som ikke har noe annet valg da, sånn som meg. Da jeg skulle bestill meg ADSL for nøyaktig ett år siden var eneste alternativ Telenor! Bluecom kom rett etter jeg hadde fått levert ADSL med en dårligere linje til samme prisen som telenor faktisk. 1024/256 for 549,- hos bluecom 2048/256 for 549,- hos telenor så valget hadde jo ikke vært så vanskelig uansett da! så sitter jeg her da med det beste tilbudet hittil fra start.no (349,- tror jeg), men kan ikke belage med på ett nytt år med bindingstid siden jeg skal flytte snart. Så det er noen som bare må leve med telenor Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Huff... dei som har telenor som isp må ha det fælt! Skjønner ikkje kordan dei får sove om natta... Eller er dete egentlig så gale som folk vil ha det til her? Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Er storfornøyd med telenor jeg. Har 2mbit, 100% stabil, og max hastighet hele tiden der jeg bør ha det. Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 .....ja nå skal det endelig skje noe med linje -hastighetene hos telenor også se link !! http://www.digi.no/php/art.php?id=211577 nøaktig videreavtale fra telenor til selger (pdf) se side 30 !!!! hvilke opp og ned hastigheter som kommer : http://www.jara.no/produktlosninger/produk..._fra_010605.pdf så fra 1 juni begynner det å skje noe ,alle andre selskaper som bruker telenors sentraler kan altså begynne å tilby bedre opphastigheter også Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Er storfornøyd med telenor jeg. Har 2mbit, 100% stabil, og max hastighet hele tiden der jeg bør ha det. Samme her også. Kjempe stabilt etter at jeg ordna modemet. Pluss at jeg har maks hastighet hele tiden. Men jeg må si, at jeg kommer ikke til å hoppe på IP Telefoni løsningen med det første.. Lenke til kommentar
Qwem Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kjempefornøyd med telenor-linja mi jeg. Har vært påkobla mer eller mindre konstant siden jeg fikk den i juni, og da kun vært avkoblet pga strømbrudd i huset, eller at vi faktisk har trukket ut kontakten. Ble forresten kobla av og på en kjapp tur da jeg oppgraderte til 1024-linja nå nylig, men den og var oppe og hoppa med maks hastighet med en gang. Go telenor Er mer interessert i stabilitet og bra kundeservice enn dårlige linjer med høy hastighet og mye nedetid. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 det jeg har sett av telenorlinjer, i to forskjellige kommuner, er veldig bra. Lav latency/ping og akseptabel effektiv båndbredde. Jeg liker derimot ikke deres kyniske, profitt-baserte utbyggingstaktikk... Lenke til kommentar
So|o Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Synes ikke at telenors priser på IP-telefoni er så gale. Greit nok at at ikke er gratis å ringe fasttelefon, men fastavgiften er 110,- kr. billigere pr. mnd enn Telio sine priser. Et kjapt regnestykke viser at dersom man ringer mindre enn 12 timer pr. mnd til fasttelefon blir Telenor billigere. Lenke til kommentar
[SifO] Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 vel. jeg har ADSL fra telenor, og det er kjempe stabilt og jeg har lav ping da jeg spiller CS eller BF, men de skulle gjort noe med utlinja. 256 Kb/s bli litt lite da du egentlig betaler for 1024Kb/s. (vi betaler jo egentlig for å kunne laste i 1024, men kan ikke laste mer en utlinja rekker, altså 256.) Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Huff... dei som har telenor som isp må ha det fælt!Skjønner ikkje kordan dei får sove om natta... Eller er dete egentlig så gale som folk vil ha det til her? Det er ikke så ille som alle vil ha det til. Telenor satser på sikkerhet. Det er det de selger. Dette høres veldig fint ut for den vanlige brukeren, som er skremt over virus, ormer og hacking. Dessuten har telenor god support, og stabile linjer. Om man derimot ser på nextgentel, så satser de utelukkende på hastighet. Tele2 f.eks. satser jo mer på pris... Det finnes forskjellige måter å prioritere på, når man velger ADSL. Telenor er det sikreste å velge for en vanlig bruker. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 ' date='10/04/2005 : 10:44'] vel. jeg har ADSL fra telenor, og det er kjempe stabilt og jeg har lav ping da jeg spiller CS eller BF, men de skulle gjort noe med utlinja. 256 Kb/s bli litt lite da du egentlig betaler for 1024Kb/s. (vi betaler jo egentlig for å kunne laste i 1024, men kan ikke laste mer en utlinja rekker, altså 256.) Du kan jo laste ner i mer enn 256? Du betaler for å kunne laste NED i 1024, ikke for å ut. Der betaler du for 256. Du kan laste ned i 1024 selv om du bare har 256 ut Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Hehe, lurt av telenor dette her. Reklamer/Omtale om IP-telefoni og at det skal være sååå billig og plutselig kommer Telenor og dumper reklame om SIN IP-telefoni ned i postkassa di. "Åja, Gerda! Her har telenor den IPE-telefonen vi har hørt så mye om!" Sleipe j.. Telenor er tragiske... Jeg skal boikotte telenor på ALT når jeg flytter for meg selv..... ENIG! Når vår Generasjon blomstrer for fullt, går Telenor konk (FORHÅPENTLIGVIS ) Endret 10. april 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Telenor er ikke sååå gale som folk skal ha det til, snakker da om ADSL. Har selv Telenor ADSL (1mbit), og kan ikke akkurat klage. Lav ping, og jeg får den farten jeg skal ha. Det eneste de kunne gjort noe med er uploadhastigheten, den er litt knapp. Telenor har vel aldri vært noe billig, så det kom ikke som noe bombe det med IP-telefon-prisene. Men prisene går vel ned etterhvert, kanskje, sånn som det gjorde med ADSL (begrenset nedlasting forsvant og det ble en del billigere). Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) ,10/04/2005 : 10:44]256 Kb/s bli litt lite da du egentlig betaler for 1024Kb/s. (vi betaler jo egentlig for å kunne laste i 1024, men kan ikke laste mer en utlinja rekker, altså 256.) Du kan laste ned i 1024 selv om du bare har 256 ut Jepp, og med 1024 får du maks nedlastingshastighet på 1024/8=128KBps, og ikke 1024KBps(1MBps) som SifO sikkert trodde, eller? Endret 10. april 2005 av PCXray Lenke til kommentar
Qwem Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 det jeg har sett av telenorlinjer, i to forskjellige kommuner, er veldig bra. Lav latency/ping og akseptabel effektiv båndbredde. Jeg liker derimot ikke deres kyniske, profitt-baserte utbyggingstaktikk... Vet du om noen ISP'er som bygger ut steder de vet at de vil tape penger? Trodde alle ISP'er i Norge var bedrifter som var interessert i og tjene penger, ikke drive veldedighet. Du får starte en veldedighetsforening hvor du kan gi bredbånd til alle i Norge, selv om det ikke lønner seg. Skulle likt og sett eksempel på en ISP i Norge som faktisk bygger ut adsl et sted vel viten om at de aldri kommer til og tjene penger på investeringen. Og hvis du mener at bedrifter som Telenor skal være null-profitt organisasjoner, så får du heller klage på politikerene som faktisk støtter forslagene om og privatisere bedrifter. Ikke bedriften som har blitt privatisert. Det er naivt og tro at en bedrift ikke vil tenke på lønnsomhet. Ville du ha jobbet ett sted du visste at du garantert ville ha tapt mye penger på og jobbe? Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 asdfgh Skrevet 10/04/2005 : 11:15 Synes ikke at telenors priser på IP-telefoni er så gale. Greit nok at at ikke er gratis å ringe fasttelefon, men fastavgiften er 110,- kr. billigere pr. mnd enn Telio sine priser. Et kjapt regnestykke viser at dersom man ringer mindre enn 12 timer pr. mnd til fasttelefon blir Telenor billigere. Televoip har 0,- i måneden, og er mye billigere enn telenor. Et kjapt regnestykke viser at dersom en ringer 12 timer pr måned med telenor så blir prisen på 108,- pluss 49,- i månedavgift og da havner en på 157,- i måneden mot televoip sine drøye 80,- Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 eg synes det er tragisk at iptelefoni koster noko i det heile tatt for ein fastavgift på 10kr kvar månad og ring så mykje du vil så tjener enda telefonselskapa minst 99% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå