Palme Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) prøv å forandre hostkeyen med: /usr/local/suva/bin/suvactl --new-hostkey så: apt-get update apt-get clean apt-get install gcc Endret 4. oktober 2005 av Lassie Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 uansett hva jeg skriver av d dærre så kommer det opp details: System not registered Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nå har jeg byttet distro til fedora core 4 og jort det som sto øverst i denne posten da fikk jeg denne feilen da jeg skreiv make install [root@login2 eggdrop1.6.17]# make install make: *** No rule to make target `install'. Stop. hva er feil nå? Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) su ? Endret 5. oktober 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Eller kjøre './configure' og 'make' først. Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 det er det samme som kommer opp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nå har jeg byttet distro til fedora core 4 og jort det som sto øverst i denne postenda fikk jeg denne feilen da jeg skreiv make install [root@login2 eggdrop1.6.17]# make install make: *** No rule to make target `install'. Stop. hva er feil nå? Etter ./configure og make har du både eggdrop og eggdrop.conf der. Så då er det berre å setje opp eggdrop.conf og starte eggdrop med ./eggdrop Om du ikkje fekk nokon errors i ./configure eller make. Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 [root@login2 eggdrop1.6.17]# ./eggdrop -m eggdrop.conf -bash: ./eggdrop: Ingen slik fil eller filkatalog og når jeg skriver make kommer dette opp Before you can compile your bot you have to configure it. Please start the configure script now: % ./configure da skriver jeg ./configure og prøver make på nytt men da kommer det opp på nytt Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Noko som tydar på errors i ./configure, eller kva? Kopier dei siste linjene inn her. BTW: Sikker på at eggdrop ikkje finst i pakkesystemet? Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 checking types of arguments for select... int,fd_set *,struct timeval * checking for vprintf... yes checking for _doprnt... no checking for strftime... yes checking for stdlib.h... (cached) yes checking for unistd.h... (cached) yes checking for getpagesize... yes checking for working mmap... yes checking for broken libsafe sscanf... no checking for Tcl library... found /usr/lib/libtcl8.4.so checking for Tcl header... {not found} checking whether the Tcl system has changed... yes configure: error: Tcl cannot be found on this system. Eggdrop requires Tcl to compile. If you already have Tcl installed on this system, and I just wasn't looking in the right place for it, re-run ./configure using the --with-tcllib='/path/to/libtcl.so' and --with-tclinc='/path/to/tcl.h' options. See doc/COMPILE-GUIDE's 'Tcl Detection and Installation' section for more information. eggdrop finnes i pakkesystemet? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Oppsett av YUM: http://www.fedorafaq.org/#installsoftware Om pakkesystem: http://www.linuxguiden.no/index.php/Pakkesystem Etter at du har satt opp YUM kan du altså søke etter eggdrop: yum search eggdrop (trur eg). Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 fant ikke eggdrop med yum search Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Då legger du inn tcl (som eggdrop må ha) med YUM, slik at du kan kompilere eggdrop. Endret 6. oktober 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 For å få det inn én gang for alle: Eggdrop, psybnc o.l. er _ikke_ noe man bør legge til med et pakkesystem. Dette er typisk shell-programvare som uansett skal kjøres hos én bruker, med deres script og mods. Nightflyer: Les feilmeldingene du får Det står ganske greit fortalt der hvor du skal se hen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 For å få det inn én gang for alle: Eggdrop, psybnc o.l. er _ikke_ noe man bør legge til med et pakkesystem. Dette er typisk shell-programvare som uansett skal kjøres hos én bruker, med deres script og mods. Nightflyer: Les feilmeldingene du får Det står ganske greit fortalt der hvor du skal se hen. Om ein legg inn eggdrop med pakkesystemet, kan ein vel ha eigne scripts og mods. Ein berre spesifiserar når ein startar eggdrop, kvar filene ligg hen. Er jo eigentleg meiningslaust å ha eggdrop-binariet 100 plassar rundt om på disken Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) ** Dobbel post ** Endret 14. oktober 2005 av vpaulsen Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 [root@gateway ~]# apt-get install gccChecking for new apt-get details: System not registered. 4949795[/snapback] cc er basert på debian. ta å legg til debian sitt pakke arkiv i source.list som ligger i /etc eller /etc/apt. Husker ikke helt navnet på den fila, men syntest å huske at det var noe med source. Lenke til kommentar
Nightflyer Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 nå har jeg instalert og compliert eggdrop boten men når jeg har fikset i conf file og prøver og starte den kommer dette opp Eggdrop v1.6.16 © 1997 Robey Pointer © 2004 Eggheads [16:46] --- Loading eggdrop v1.6.16 (Mon Oct 17 2005) [16:46] Can't load modules share: /home/rusteff/eggdrop/share.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules filesys: /home/rusteff/eggdrop/filesys.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules transfer: /home/rusteff/eggdrop/transfer.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules dns: /home/rusteff/eggdrop/dns.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules channels: /home/rusteff/eggdrop/channels.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules server: /home/rusteff/eggdrop/server.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules ctcp: /home/rusteff/eggdrop/ctcp.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules irc: /home/rusteff/eggdrop/irc.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules notes: /home/rusteff/eggdrop/notes.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules console: /home/rusteff/eggdrop/console.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Can't load modules uptime: /home/rusteff/eggdrop/uptime.so: cannot open shared object file: No such file or directory [16:46] Tcl error in file 'nightbot.conf': [16:46] Couldn't grab nearby port while executing "listen 1000 all" (file "nightbot.conf" line 64) [16:46] * CONFIG FILE NOT LOADED (NOT FOUND, OR ERROR) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå