BlackH Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det står ingenting på driftstatusen hos nextgentel, men linja mi har vært totalt elendig i flere dager nå. Sider bruker evigheter på å lastes ned, eller vil ikke lastes ned i det hele tatt. I følge speedometeret hos it-avisen var hastigheten akkurat nedi 51kbit/s, og jeg har NGT Bravo 1450/384. (og nei, jeg laster ikke ned noe nå, og har heller ikk WLAN tilkoblet, så ingen snylter på linja heller) Har testa på flere forskjellige maskiner, og alle har elendig hastighet. Også prøvd å resette både ADSL modem og switch uten særlig hell. Noen andre som har opplevd det samme, eller er det bare hos meg det er noe galt? (Det er også kjørt virus/trojan sjekk på pc'ene..) Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 opplever til stadighet det samme, dog ikke så ekstremt som deg.. det fungerer å pinge f.eks vg.no, men ikke å åpne siden.. utrolig irriterende! har samme linje som deg.. Lenke til kommentar
thbor Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har også Nexgentel og har opplevd dette før. Hos meg viste det seg at modemet som man får fra nextgentel var årsaken så jeg fikk et nytt et dagen etter at jeg ringte og klagde det inn. Så tross alt for lang telefonkø hos dem er det det som skal til. -Thomas- Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Hos meg har det gått veldig opp og ned.. Noen minutter, så funker det fint, og så plutselig får jeg ikke opp sider... ser bare reklamen osv... (som muligens bare ligger cache'n). Men etter litt testing funderte jeg på om jeg sku konkludere med at feilen ligger hos meg. Dro ut alt av kabler, og kobla til kun en pc, og bytta switch-port, og plutselig var hastigheten normal. Vet ikke om det var tilfeldig, men skal værtfall se nærmere på det. Kan det hende det er feil i en kabel/switchport et sted som gjør at swithen blir overbelasta og treg...? Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Etter at de prøvde å booste linja mi til 8Mbit hadde jeg dropout hvert tiende minutt. Jeg fikk dem til å restarte forbindelsen (veit ikke hva de restarter jeg, men det funka hvertfall). I tillegg sendte de nytt modem. Nå dropper jeg kun en sjelden gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå