stigfjel Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Ser ut som at nVIDIA har skjerpet seg på linux/UNIX-fronten. Nå har de sluppet nye linux-drivere, og som om det ikke var nok, har de til og med sluppet nye FreeBSD-drivere. Nå skal det testes. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Linux-driverne ser i hvert fall bra ut. Scorer 2000 poeng mer i glxgears med de nye driverne (1.0-7174) enn jeg gjorde med de forrige (1.0-7167). De er på høyde med de gode 1.0-6629 driverne, vil vel egentlig si at de er enda bedre. Doom3 går strykende. Edit: av det jeg skjønte av denne utgivelsen, så er det godt mulig at denne driveren fikser kompileringsproblem opp mot den nyeste kjernen. Endret 2. april 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Har installert driveren og det ser ut til at de har fikset G4MX buggen. Nå kan jeg endelig få litt 3D støtte. Som en ekstra bonus så gikk jeg opp 700 Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Fungerte bedre, men driveren greide å låse hele maskinen to ganger. Da er det tilbake til NV driveren igjen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Er spent på hvordan FreeBSD-driverne fungerer. Der ble det et stort hopp i versjonsnummer. De er nå likeverdige som linux-driverne når det kommer til støtte. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Så lenge de ikke får gjort noe med dette (legg merke til at tråden er 14 sider), kan jeg ikke si meg særlig imponert over nVidia. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Ingen drivere til FreeBSD/AMD64? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Ingen drivere til FreeBSD/AMD64? Du kan jo prøve å kompilere driverne. Det er kildekode, så kanskje det går. Men jeg er slett ikke sikker. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Bare kernel-interfacen til driverne kommer i kildekodeform. Den viktigste delen, X-delen, er lukket. Lenke til kommentar
huf Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Fungerte bedre, men driveren greide å låse hele maskinen to ganger. Da er det tilbake til NV driveren igjen. Hvilken distro og kernel-versjon kjører du? Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Fungerte bedre, men driveren greide å låse hele maskinen to ganger. Da er det tilbake til NV driveren igjen. Hvilken distro og kernel-versjon kjører du? Slackware - Kernel 2.4.29 - Kernel 2.6.10 - Kernel 2.6.11 . Kernel 2.6.11mm Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Så lenge de ikke får gjort noe med dette (legg merke til at tråden er 14 sider), kan jeg ikke si meg særlig imponert over nVidia. Den bugen har jeg hatt siden de begynnte med 6 serien av drivere. Veldig irriterende. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Merkelig. Jeg har ikke hatt noe problemer med disse driverne. 1.0-7167 var en nedtur, men 1.0-7174 rettet opp det igjen. Bruker forøvrig et GF6800GT. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 stigfjel: Særdeles merkelig. Det er ganske latterlig at nVidia ikke gjør noe med saken. De har essensielt tre valg: 1) Fikse problemet. 2) Gjøre driverne frie, slik at noen andre kan gjøre jobben for dem. 3) Slutte å støtte GNU/Linux. Det som tilbys nå, når hundrevis (jeg estimerer, protester hvis dere vil) av folk som meg og olear lider av buggen, er ikke støtte. Har aldri hatt funksjonelle problemer med nVidias drivere før (ideologiske problemer, derimot...), så jeg ble litt overrasket da dette begynte å skje. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 *Kosepå FGLRX* (ATi) Ja, de har hatt en formidabel fremgang i de siste månedene. Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Merkelig. Jeg har ikke hatt noe problemer med disse driverne. 1.0-7167 var en nedtur, men 1.0-7174 rettet opp det igjen. Bruker forøvrig et GF6800GT. Problemer med driverene er for det meste relatert til "gamle" kort. Sitter faktisk å vurderer å gå tilbake til ATI 9000/9100/9200. Der er driverene frie og 3D støtten er helt ok (eneste jeg bruker 3D til for tiden er screensaver). Det eneste som holder meg tilbake er at jeg har av og til behov for TV ut og de frie driverene til ATI støtter ikke det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 Det forklarer hvorfor ikke jeg merker noe. Sitter selv med et ganske nytt grafikkort. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det forklarer hvorfor ikke jeg merker noe. Sitter selv med et ganske nytt grafikkort. Det er nok også en av grunnene til at nVidia nedprioriterer oss som sliter med buggen. Vi som sitter med GeForce4 og deromkring, og ikke vil oppgradere, er ikke gode kunder for dem. Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Noen som har hørt noe om at de skal gjøre de frie da? Det hadde jo gjort seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå