Gå til innhold

Nye nVIDIA-drivere for både Linux og FreeBSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linux-driverne ser i hvert fall bra ut. Scorer 2000 poeng mer i glxgears med de nye driverne (1.0-7174) enn jeg gjorde med de forrige (1.0-7167). De er på høyde med de gode 1.0-6629 driverne, vil vel egentlig si at de er enda bedre. Doom3 går strykende.

Edit: av det jeg skjønte av denne utgivelsen, så er det godt mulig at denne driveren fikser kompileringsproblem opp mot den nyeste kjernen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
:mad:

Fungerte bedre, men driveren greide å låse hele maskinen to ganger. Da er det tilbake til NV driveren igjen.

Hvilken distro og kernel-versjon kjører du?

Slackware

- Kernel 2.4.29

- Kernel 2.6.10

- Kernel 2.6.11

. Kernel 2.6.11mm

Lenke til kommentar

stigfjel: Særdeles merkelig. Det er ganske latterlig at nVidia ikke gjør noe med saken.

De har essensielt tre valg:

1) Fikse problemet.

2) Gjøre driverne frie, slik at noen andre kan gjøre jobben for dem.

3) Slutte å støtte GNU/Linux. Det som tilbys nå, når hundrevis (jeg estimerer, protester hvis dere vil) av folk som meg og olear lider av buggen, er ikke støtte.

Har aldri hatt funksjonelle problemer med nVidias drivere før (ideologiske problemer, derimot...), så jeg ble litt overrasket da dette begynte å skje.

Lenke til kommentar
Merkelig. Jeg har ikke hatt noe problemer med disse driverne. 1.0-7167 var en nedtur, men 1.0-7174 rettet opp det igjen. Bruker forøvrig et GF6800GT.

Problemer med driverene er for det meste relatert til "gamle" kort.

Sitter faktisk å vurderer å gå tilbake til ATI 9000/9100/9200. Der er driverene frie og 3D støtten er helt ok (eneste jeg bruker 3D til for tiden er screensaver). Det eneste som holder meg tilbake er at jeg har av og til behov for TV ut og de frie driverene til ATI støtter ikke det.

Lenke til kommentar
Det forklarer hvorfor ikke jeg merker noe. Sitter selv med et ganske nytt grafikkort.

Det er nok også en av grunnene til at nVidia nedprioriterer oss som sliter med buggen. Vi som sitter med GeForce4 og deromkring, og ikke vil oppgradere, er ikke gode kunder for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...