morningstar665 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg kjøpte en Nec ND-6500A slimline brenner til min Fujitsu Siemens E7110. N00b som jeg var så fant jeg ut at formen til Nec ikke passet inn i slot'en i laptopen. Kontakten passet heller ikke uansett. Med andre ord jeg får ikke brukt min nye brenner Kjøpte Nec'en på Netshop. Har dere noen erfaringer med retursending og sånt på det stedet? Refunderer Netshop? Det ser visst ut som at laptopen min må få spesielle slimlines. Hadde før en Toshiba SD-R2412. Men den var laget jo slik at den passet som støpt i slot'en. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvis dette er et privat kjøp gjelder angrefristloven. 14 dager fra levert dato eller noe! Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du kan alltid benytte deg av angreretten ved nettkjøp, slik at du har krav på pengene tilbake hvis du returnerer varen i nogenlunde samme stand. Det står nok mer om dette på siden til nettbutikken. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du har 14 dagers angrefrist fra du mottar varen, og hvis du returnerer varen innenfor denne fristen slipper du unna med returporto. Hvis det har gått lenger tid kan du jo sende dem en mail å høre, men du har ikke krav på å får returnere varen. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Jeg har blitt fortalt at jeg skulle sende en mail til Support på Netshop.no og forhandle med dem før jeg sender tilbake pakken. Men er det bare Fujitsu Siemens som er så sære på det med formen på slot'en i laptopen slik at man må lete høyt og lavt etter en slimline som passer? Eller er det generelt slikt med alle merkede laptoper? Det er jo dumt at de ikke har "universal" form på slot'en Endret 2. april 2005 av morningstar665 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hentet fra en annen tråd. Joda det finnes en redning for alle dere uten DVD-brenner på PC'n. Dere kan bruke hvilken som helst DVD-brenner i Slimline-formatet selv om produsenten sier at man trenger deres variant for at den skal passe. Produsentene har gjerne sin egen måte å koble disse inn i sine multibay-løsninger. Dvs. de putter vanlige slimline spillere inn i et "hus" som passer deres multibay. Dette "huset" inneholder en overgang fra vanlig ATA-tilkobling for bærbare til produsentens egen multibay-port. "huset" inneholder også en slags ramme rundt stasjonen som gjør at den passer med skruehull osv på selve PC'en. "huset" har også et eget deksel forran åpningen på slimlinespilleren som gjør at den stemmer over ens med farge og form så resten av den bærbare PC'en. Hvis du har en gammel CD-rom i den bærbare så er det altså bare å ta denne ut, demontere "huset" rundt CD-spilleren, og bytte den ut med en slimline DVD-brenner, og sette den inn i PC'en igjen. Biosen finner alle slike spillere og Windows oppdager ny maskinvare og installerer driveren. Værre er det ikke. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Åha, smart! Det visste jeg ikke. Om dette gjelder alle bærbare er jo det genialt. Så slipper man å spesialbestille utstyr til 1500-2000,-. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Det verste er at reject-knappen (for å rejecte ut selve brenneren) i slot'en er en del av selve laptop skallet. Det virker nesten som om jeg må bytte ut hele "underbuksa" på laptopen for å kunne fjerne reject-dingsen OG sette på nytt hus rundt Nec brenner. Godt mulig jeg tar feil da. Er ikke spes flink med PC hardware. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg skal få muligheten til å legge ut bilder senere. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hentet fra en annen tråd. Joda det finnes en redning for alle dere uten DVD-brenner på PC'n. Dere kan bruke hvilken som helst DVD-brenner i Slimline-formatet selv om produsenten sier at man trenger deres variant for at den skal passe. Produsentene har gjerne sin egen måte å koble disse inn i sine multibay-løsninger. Dvs. de putter vanlige slimline spillere inn i et "hus" som passer deres multibay. Dette "huset" inneholder en overgang fra vanlig ATA-tilkobling for bærbare til produsentens egen multibay-port. "huset" inneholder også en slags ramme rundt stasjonen som gjør at den passer med skruehull osv på selve PC'en. "huset" har også et eget deksel forran åpningen på slimlinespilleren som gjør at den stemmer over ens med farge og form så resten av den bærbare PC'en. Hvis du har en gammel CD-rom i den bærbare så er det altså bare å ta denne ut, demontere "huset" rundt CD-spilleren, og bytte den ut med en slimline DVD-brenner, og sette den inn i PC'en igjen. Biosen finner alle slike spillere og Windows oppdager ny maskinvare og installerer driveren. Værre er det ikke. Dette går stort sett bra, men det er en ting Simen1 ikke nevner som kan ødelegge litt: Frontdekselet. Mange bærbare har dette spesialtilpasset for å passe designet på laptopen. At det kan være litt plunder å fjerne uten å ødelegge det er en ting, men hovedproblemet er at det ikke er sikkert at ejectknappen og indikatorlys vil fungere/synes. Eject kan alltids gjøres via software, og man blir vant til det, men enkelte vil vel mene dette er for mye ekstra bry. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg lot en som hadde mer peil på HW enn meg å kikke på laptopen. Først nå så jeg hva "huset" var. Jeg skrudde av skruene og demonterte den gamle brenneren og satte inn den nye i "huset". Men det ene hjørnet i slot'en er det en reject greie for selve hele slimline brenner (ikke den man bruker for å sette inn en plate) som hindrer det ene hjørnet av brenneren til å slippes helt inn. Så jeg måtte sage vekk den ene biten. Men etter det funket alt helt fint jeg kan hvertfall si bye bye til garanti til Nec'en siden jeg sagde i den da Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 det viktigste er vel at du fikk montert brenneren i maskinen din og det fungerer, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå