Gå til innhold

koble steroanlegget til pc'en

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt en ledning som skal koble pc'en til stereoanlegget mitt. slik at jeg skal få best mulig lyd. p'c en er ikke eldre enn et par måneder, og stereoanlegget er ikke så gammelt det heller.

problemet mitt er at jeg får ikke noe lyd ut fra stereoanlegget....er litt usikker på hvordan jeg skal koble etc....

noen som har tips?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis det er vanlig mini-jack --> RCA (rød og hvit), så kobler du fra line-out på PC'en, til en linjeinngang på forsterkeren. Så burde det bli lyd.

På en annen måte: Der du kobler inn høretelefonene dine kobler du ledningen din, og på en linjeinngang på forsterkeren, det står forskjellige typer for. eks: AUX, CD, DVD, Tuner osv. koble på en av de.

Rød på rød og hvit på hvit så burde det fungerer, om ikke så er det noe rivruskende gale....

Hvor kjøpte du det? Har sett etter noe sånt selv. Hvor mye kosta den?

De fås kjøpt overalt der kabler selges... Fåes i forholdsvis 1.5, 3, 5 og 10m... Pris er alt etter hvor du kjøper de... Clas Ohlson: 3m = 49kr

Endret av icer
Lenke til kommentar
Kjøp skikkelige kabler. ProfiGold feks. Koster litt mer, men blir bedre lyd. Min kable på 5 meter kosta vel 280 kr på hifiklubben.no tror jeg

Det er jo ikke noe poeng å kjøpe en dyr kabel når trådstarter ikke får noe som helst lyd med billig kabel. ;)

Lenke til kommentar
Kjøp skikkelige kabler. ProfiGold feks. Koster litt mer, men blir bedre lyd. Min kable på 5 meter kosta vel 280 kr på hifiklubben.no tror jeg

Det er jo ikke noe poeng å kjøpe en dyr kabel når trådstarter ikke får noe som helst lyd med billig kabel. ;)

Hehe, leste ikke det jeg da vettu. Leste ikke helte tråden, så bare at han som posta over meg "anbefalte" noen ledninger fra clasern til 40 kron. Og da tenkte jeg at jeg skulle være så kompis å anbefalle noe bedre.

Lenke til kommentar
Rød - Rød (AUX)

Hvit - Hvit (AUX)

Den lille pluggen i lydutgangen i pc'n

Still stereoen inn på AUX

Simsalabim.

-Jar

Jeg bruker motsatt da, rød mot hvit. Men det er pga at høytaleren står bak meg og, så gjør forsterkeren min, så hvis jeg skal få høyre lyd på høyre sia mi og samme med venstre så må jeg gjøre det slik.

Bare nevner det!

Mvh

Audun B

Lenke til kommentar

Hvis du gjør det i begge ender kunne du jo like gjerne tatt rød på rød, hvit på hvit...

Hvis du har kobla rød på rød, rød på hvit, burde du heller koble om på høytalerterminalene spør du meg, (blir riktig om du kobler den som står på din venstre på right utgang og omvendt hvis du skjønner...)

Vet ikke om det er noe fare forbunnet med måten du gjør det på, men sånn ville jeg gjort det...

Lenke til kommentar

eller så kan man bare klikke på invert stereo på pc'n...

men dette er vel litt vel OT?

trådstarter, hvilken kabel har du kjøpt? hvilket lydkort har du? (er det integrert i hk kanskje?) har du fått lyd på pc høyttalere/hodetelefoner før?

Lenke til kommentar
Hvis du gjør det i begge ender kunne du jo like gjerne tatt rød på rød, hvit på hvit...

Hvis du har kobla rød på rød, rød på hvit, burde du heller koble om på høytalerterminalene spør du meg, (blir riktig om du kobler den som står på din venstre på right utgang og omvendt hvis du skjønner...)

Vet ikke om det er noe fare forbunnet med måten du gjør det på, men sånn ville jeg gjort det...

Da blir det sikkert feil i forhold til resten av tingene som er koblet opp mot forsterkeren.

Og det er absolutt ingen fare med å gjøre det slik.

Lenke til kommentar

Blir vel (mini) Jack - 2RCA kabel tenker jeg, iallefall det jeg kjøpte. Vil anbefalle deg å koble subwooferen på forsterkeren du. Hvis ikke det er en aktiv subwoofer da men intigrert forsterker. Men blir uansett bedre igjennom en forsterker.

Kabelen på Hifi-klubben

Finnes og på diverse elektro sjapper og da. Feks el-kjøp, coop elektro osv. Og du trenger selvfølgelig ikke kjøpe gullkabler, billigkabler funker de og, men jeg vil ikke anbefalle det.

Håper dette var svar på det du lurte på.

Mvh

Audun B

Endret av Audun B
Lenke til kommentar
Blir vel (mini) Jack - 2RCA kabel tenker jeg, iallefall det jeg kjøpte. Vil anbefalle deg å koble subwooferen på forsterkeren du. Hvis ikke det er en aktiv subwoofer da men intigrert forsterker. Men blir uansett bedre igjennom en forsterker.

Kabelen på Hifi-klubben

Finnes og på diverse elektro sjapper og da. Feks el-kjøp, coop elektro osv. Og du trenger selvfølgelig ikke kjøpe gullkabler, billigkabler funker de og, men jeg vil ikke anbefalle det.

Håper dette var svar på det du lurte på.

Mvh

Audun B

Går det ikke uten en sånn forsterker? Har subwooferen som hører til dette høytalersettet. Ikke store greier men. I så fall, hvor finner jeg en forsterker som gjør jobben, og ikke koster for mye. Er tross alt bare snakk om 45+45w!

Lenke til kommentar

Går det ikke uten en sånn forsterker? Har subwooferen som hører til dette høytalersettet. Ikke store greier men. I så fall, hvor finner jeg en forsterker som gjør jobben, og ikke koster for mye. Er tross alt bare snakk om 45+45w!

det der er jo et pc anlegg, bare plugge rett inn i pc'n med medfølgende ledning.

det ahr forsterket innebygget i subwoofer som driver sobwoofern å de andre høyttalerne dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...