Gå til innhold

Mest for pengene (AMD64 og resk ram-konfig)

j_j

Anbefalte innlegg

Er ikke dette mest for pengene hvis man ska ha det "nyeste" (AMD64 med god og rask RAM) ?

AMD Athlon64 Newcastle 2800+ AX 1800MHz/1.8GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754 1009,-

Corsair CMX256A-3200XL XMS3200 2x256Mb (tot. 512Mb) Dual DDR PC3200 XL 2-2-2-5 400MHz with Heatsink 1197,-

http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ATH64-2800AXR

http://www.databutikken.com/no/default.php...256DDRCA400XLX2

#Topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med kverna, RAM*2 her og du har ett supert system. ;)

Mest for pengene skrev jeg, med mitt første forslag ble det 2006,-

Med jarmo sitt ble det 2021,- men med dobbel så mye RAM 1G og raskere CPU 3000+ :thumbup: hatten av, selv om RAM-en jeg valgte var bedre :tease: og man kan begynne å diskutere i evigheter om man trenger mer enn 512 MB med vanlig bruk. 15,- mer i pris som er helt fantastisk med tanke på ytelses økningen

Med kverna sitt ble det 2380,- samme som jarmo sitt men raskere RAM og hvor mye mer ytelse for man med RAM-en til kverna? 4%? skal jeg betale 359,- mer for 4% mer ytelse? det er et økning på 15% i pris :nei:

jeg skal også ha hovedkort, tenkte på

Asus K8N-E Deluxe, nForce3 250Gb, GbLAN Socket-754,ATX,SATA,Firewire,DDR,AGP8x

Hos Komplett 899,- PSDATA har ikke :cry: men har Aopen S-754 som er det samme for 859,-

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

enig i det :blush: , det skjedde litt for fort det der men hvorfor bare min? Det høres ut som om bare jeg hadde en dårilg emnefelt, hva med alle de andre

"burde jeg vare førnøyed" eller "jeg har prom. med CPU" etc. :hrm:

Lenke til kommentar
Først og fremst må vi kjenne både til bruksområdet og om det vil skje overklokking her...

Normalt bruk :mrgreen:

Internett, litt spill, musikk...that's it......overklokking? senere når jeg ikke har råd til å oppgradere men ikke ekstrem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...