Gå til innhold

Gainward 6600GT Golden Sample GLH eller 6800LE?

Carrot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt er har fått med meg er 6800LE simple greier.

Eg har lest noen tester der konklusjonen var klar på at du fikk mer for pengene om du kjøpte ett raskt 6600 kort enn om du kjøpte 6800LE. Og Gainward GLH skal jo være veldig raske i forhold til andre kort med samme GPU.

Tror nok eg ville kjøpt det istedenfor ett kjipt 6800LE kort.

Lenke til kommentar

Vel, 6800le kan moddes, hvis du er heldig. Og da blir 6800le så OVERLEGENT, så jeg er nå ikke så sikker på om du burde velge 6600gt jeg.. Dette er vel kanskje bare AGP though (?)

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Det var det jeg også tenkte, men med 6800LE kan man jo få åpnet pixel-pipelines sånn at det blir bedre hvis man ikke er så uheldig at man får et kort som bare har ødelagte pipelines. Men dette er jo et sjangsespill... Kjøper man et 6800LE kort til 2400,- og ikke får åpnet pipelines får man et dårligere kort enn et 6600GT til 1700-2000,-. Men hvis man får åpnet alle pipelines betaler man 2400,- for et kort som tilsvarer 6800GT til 4000,-... Er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe :(

Lenke til kommentar

Hei!

Interessant å sammenligne 6600gt og 6800le kort. og det er jo som du nevner, dersom man får åpnet opp pipes på 6800le, vil nok dette kortet yte bedre.

6800gt kort kommer ut rundt 10000 - 10500 i 3dmark 03, på relativt nyere maskiner, og koster rundt 3500,- og opp.

Jeg har kjøpt et gainward 6600gt golden sample kort nylig, (ikke goes like hell) bare vanlig golden sample.

Jeg satte på reserator vannkjølingskit ifra Zalman, gpu/cpu. jeg fikk da klokket kortet til 610/1200, og fikk 9457 i 3dmark 03, uten å klokke cpu. Kortet går originalt på 540/1050. Denne overklokkingen fikk jeg relativt enkelt, og kortet kostet 1759,- når jeg kjøpte mitt. Jeg får da 500 poeng mindre en 6800gt kort til dobbelt av pris... Med original kjøleren, klarte jeg stabil overklokk på 590/1150, og kjøleren bråker ikke spesielt mye heller.Videre kjører jeg jo på en 19"lcd, som jo uansett ikke støtter mer en 1024 x 1280, så den gode ytelsen i 1200 x 1600 som 6800gt kort gir, får man jo uansett ikke bruk for. Jeg hadde tidligere et POV 6800gt kort, og byttet dette bort etter mye lesing på tester og reviews. Jeg kjører alle de nyere spillene på samme innstillinger, uten noe slags problem. doom3,farcry,hl2, unreal2004 osv.

Vil anbefale deg å hente et gainward golden sample kort, være seg goes like hell eller ikke. Dette er kort som virkelig gir mye for pengene. Da slipper du å sjanse på om pipe's er gode på 6800le kortet eller ikke. Dette er nå meningen min, så får andre gjerne mene noe annet.

Lykke til med valg av skjermkort :!:

Lenke til kommentar
gsn Skrevet 02/04/2005 : 15:07

10000 med et 6800gt ? merkelig, jeg får 10191 med et 6600gt, Point of view. 

Bare så det er nevnt vil jeg ikke kalle det en representativ 3Dmark score for 6600GT. Jeg har glh kortet og ved 628/1270 har jeg klart 9768 i 3DMark 03.

Det kommer selvsagt litt an på resten, men det er svært få som runder 10K med 6600GT.

However regner jeg med at ditt hovedpoeng dog var at 6800GT yter vesentlig bedre. Ville bare nevne det, så ikke trådstarter har urealistiske forventninger :)

Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 02/04/2005 : 15:47

om du ikke får åpnet pipes kan du bruke angreretten og få et 6600GT GLH istedenfor...

HVIS det er snakk om AGP da... 

Står jo ganske tydelig at det er PCI-e ;)

220Volt Skrevet 02/04/2005 : 15:00

Jeg hadde tidligere et POV 6800gt kort, og byttet dette bort etter mye lesing på tester og reviews.

Tror du blander GT med noe annet, eller hvilke tester og reviews er det som har fortalt deg at 6600GT er bedre enn 6800GT?

Lenke til kommentar
6800LE finnes forresten ikke til PCI-E enda :whistle:

:whistle: <- Click...

Det er ikke inne på lager da...

EDIT:

Siden 6800LE har fysisk låste pipelines til PCI-e, går jeg nok for dette kortet :)

EDIT 2:

Er det noen som vet om det følger med DVI-VGA overgang? Ser at det har to DVI porter og ingen VGA porter...

Endret av Carrot
Lenke til kommentar

Tror du blander GT med noe annet, eller hvilke tester og reviews er det som har fortalt deg at 6600GT er bedre enn 6800GT?

Skrev jeg noe om at 6600gt kort var bedre enn 6800gt???

øøøøhhhh, nei!

Jeg skrev at jeg fant ut at jeg like gjerne kan kjøre et 6600gt kort som 6800gt. ;)

Som sagt dette er min mening, så får andre ha sin. Jeg har hatt så mange skjermkort, og kjørt på så mange pc'r, at jeg har funnet ut at de nyeste og dyreste bitene, er de som definitivt yter best, MEN, ytelsesøkningen fremfor modellene hakket under står OVERHODET ikke i forhold til prisen.

Jeg vil anbefale karen å kjøpe et 6600gt kort, så kan du jo anbefale hva du vil ikke sant?? :p

Lykke til med skjermkort handlinga..

Lenke til kommentar
220Volt Skrevet 02/04/2005 : 19:32

Skrev jeg noe om at 6600gt kort var bedre enn 6800gt???

øøøøhhhh, nei!

Jeg skrev at jeg fant ut at jeg like gjerne kan kjøre et 6600gt kort som 6800gt.

Jeg vil anbefale karen å kjøpe et 6600gt kort, så kan du jo anbefale hva du vil ikke sant?? 

For all del, Jeg er absolutt ikke uenig i ditt råd, og det var ikke noe forsøk på å disse deg på noe vis.

Men jeg syns det blir en smule irelevant og sammenlikne et blodklokka 6600GT mot et 6800GT standard når man først skal sammenlikne. Og dermed gi intrykk av at de er ca like.

Forskjellen er kanskje ikke forsvarbar i kroner, men det skiller tross alt vesentlig mer enn 500 poeng 3DMark 03. :)

Det er forøvrig tilsvarende diskutabelt om GLH vs 6600GT til 4-500 kr mindre er verdt pengene...

Carrot Skrevet 02/04/2005 : 17:36

EDIT 2:

Er det noen som vet om det følger med DVI-VGA overgang? Ser at det har to DVI porter og ingen VGA porter...

Det fulgte i alle fall med 2stk DVI-VGA overgang på mitt GLH, :thumbup:

Lenke til kommentar
Carrot Skrevet 02/04/2005 : 17:36

EDIT 2:

Det fulgte i alle fall med 2stk DVI-VGA overgang på mitt GLH, :thumbup:

Flotters...

Et spørsmål til:

Kan GLH korta klokkes noe mer enn de er fra før? (de er vel litt klokket siden de heter GLH?)

Lenke til kommentar

Hei

Kjøpte meg et Gainward 6800 Le, fikk feil på det, sendte det inn, fikk et nytt, feil på det, så bestemte jeg meg for enda å prøve en gang, men til ingen nytte, var feil på det også. Da var jeg rimelig lei heile shiten og kjøpte meg et POV 6800 GT kort. 6800 Le annbefales IKKE :no:

Lenke til kommentar

Som sagt, rett ut av esken er 6600gt bedre enn 6800le.

Men hvis du softmodder 6800le, så blir det raskere.

Ifølge Norske PCgaming,world. Er det ikke noe problem å åpne pipelines.

Bare du kan det.

Mange som sliter med å få åpnet pipelines på Gainward kortene, kjøp fra en annen produsent.

Endret av jrppp
Lenke til kommentar
Carrot Skrevet 03/04/2005 : 02:56

Flotters...

Et spørsmål til:

Kan GLH korta klokkes noe mer enn de er fra før? (de er vel litt klokket siden de heter GLH?)

He he, et veldig godt spørsmål...

Det som er helt sikkert er at glh kortet kjører 540/1150 garantert!

Dette er det som gjør at jeg vil nevne at det er "diskutabelt" om det er verdt de ekstra kronene...

Min lille teori rundt dette med klokking av glh, er at oddsen for at du kan klokke et slikt kort en god del lenger, er vesentlig større enn om du kjøper noe annet (hvor du jo ikke har noe garanti for klokking i det hele tatt.)

Jeg kjører mitt på 600/1250, og max klokk er hos meg 628/1270. Det jeg jo ser er at det finnes andre som klokker like langt og lenger med andre kort. Og du har som sagt ingen garanti for at du kommer noe over 540/1150, men min påstand er altså at sjangsen for en god klokk er større med glh. særlig da en god minneklokk.

Understreker at dette er synsing fra min side, så dette er litt gambling, jeg syns for min del det er verdt det, og er knakende godt fornøyd med mitt, men når det i denne tråden har vært en del snakk om ytelse vs pris, er jeg redd GLH kommer litt til kort om man skal være snusfornuftig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...