Gå til innhold

Aopen vs Chieftec


vegge

Anbefalte innlegg

Har nå et Aopen HX08 kabinett. System/kabinettemperaturen ligger på opp imot 30°C, selv om jeg har montert 2 80mm kabinettvifter. (en nede i front og en oppe bak)

 

Ville jeg fått betydelig bedre kjøling med et Chieftec kabinett? F.eks. Chieftec Dragon DX01-SLD...

 

Er det andre lure ting jeg kan gjøre for å få ned kabinettemperaturen? Har hørt om folk som har boret hull nederst i front på HX08. Det er jo masse slike små prikker/merker/innhulninger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DeeTee har helt rett. Vifter i toppen gjør susen! Men god luftgjennomstrømning i kabinettet kan gjøre samme jobben.

 

Som jeg skrev i testen gikk temperaturen betydelig ned etter at jeg skiftet fra HQ45 til DX01.. Men dette kommer også av at DX01 har større plass til å gjemme unna kabler som hindrer luftgjennomstrømning.. Så har du et par disker, cd-rom, brenner, livedrive, en haug vifter ++++ har forskjellen mye og si.

 

I et HX08 kabinett dog har du vel nok plass fra før av? System temp hos meg ligger på 25c med en romtemp på 23c.. ikke dårlig spør du meg.. Skift til Chieftec fordi det er et mere gjennomført kabinett med stilig design og smarte løsninger.. Jeg trur ikke temp'en vil gå markant ned, men støyen derimot kan nok gå ned da jeg har fått intrykk av at HX08 er en såkalt "skranglekasse" ?

Lenke til kommentar

Jeg kjører en T-bird 1,4GHz 266 fsb.

1 harddisk (foreløpig)

1 DVD-spiller

1 cd- brenner

Altså har jeg ikke så mye i kabinettet...

 

Systemtemperaturen ligger for tiden på 28-30°C når romtemperaturen ligger på ca. 20°C

 

Dessuten er det jo litt synd å måtte bruke 1000 nye kroner på et kabinett. Tror ikke akkurat jeg får solgt HX08... :sad:

 

_________________

Håvard Vegge

 

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2001-11-21 08:38 ]

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks. skal kjøpe meg et Chieftec Dragon DX01-SLD kabinett trenger jeg jo i tillegg en strømforsyning.

 

Hva bør jeg kjøpe? Chieftec eller Enermax? Er det noe vits med mer enn 300/340W?

Foreløpig tenker jeg å handle på microplex (hvis det ikke finnes billigere steder da..?)

 

T-bird 1,4GHz 266 fsb

512MB DDR-ram

Microstar K7MASTER (hovedkort)

64MB skjermkort

IBM 45GB harddisk 7200rpm

DVD-spiller

Aopen 20x brenner

++

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 16:39, welle skrev:

I føge 3dfxcool, er vifter på toppen ikke å anbefale, de ødlegger luftstrømmen.


 

Nå er ikke 3dfxcool så guruer da. I tillegg så er det jo veldig forskjellig om det ødelegger luftstrømmen eller ikke. Teoretisk så er jo den beste lufstrømmen at kald luft kommer inn fra bunnen av kassa og går rett opp og ut i toppen.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-23 09:07, havegg skrev:

CHIEFTEC 300W, CHIEFTEC 340W ELLER ENERMAX 350W?

Sjekk microplex under strømforsyninger ATX...


Hva bråker minst? Hva er best? Er det like greit å kjøpe den billigste? (chieftec 300W 412kr)



 

Jeg har selv Enermax 350W som jeg kjøpte samme med chieftec'en, og har ikke angret et sekund på kjøpet. Enermax'en er meget stillegående, selv om det har to vifter. Inntrykket mitt er at Chieftec's strømforsyninger er en del mer bråkete. Jeg ville ha kjøpt Enermax, selv om den koster et par hundre kroner dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...