Gå til innhold

Koble z-5500 til tv

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå kjøpt meg en 32" phillips som jeg hadde håpet å få koblet til mine logitech z-5500. Tv'en har to coaxiale utganger bak, henholdsvis left/right, og logitech-settet har et optisk-, coaxial- og analoge innganger. Er det mulig å få tak i en 2-1 coax-kabel, og vil det fungere? Kom gjerne med forslag.

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

coax er ett digitalt signal. Bak på tven har du analoge RCA utganger, finnes å få kjøpt overganger til 3.5mm mini-jack de fleste steder.

Komponent er ett video signal. Den gule som er sammen med de to RCA lydinngene forran på TVen din (tipper du har dette) kaller composit (eller compoSHIT på fagspråket) og er ett video signal.

Det var dagens læretime.

Vil de høytallerene gi bra nok lyd da?, blir du ikke sittende for langt unna til at de vil funke optimalt?

Lenke til kommentar

SÅ den minijacken skal altså kobles til en av de tre analoge inngangene på høyttallerne, i såfall hvilke? Jeg trodde av en eller annen grunn at kompositt-utgangen på tv'en var digital, og håpet derfor på en måte å få koblet tv'en til den coaxiale eller optiske inngangen på høyttallere. vel-vel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...