Gå til innhold

Noen erfaring/råd m denne PC(sammensetningen)?

Anbefalte innlegg

Min nye PC.... Trenger råd og slikt...! :blush::D

PROSESSOR AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz s939, 512KB, BOXED m/vifte

HOVEDKORT MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX s939, 4x SATA2, GbLAN, Firewire, PCI-E x16

KABINETT Cooler Master Wave Master Sort Aluminium

STRØMFORSYNING ATX 550W 24&20pin EPS12V Special Edition

SKJERMKORT 2x XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out, Dual- DVI, Retail

HARDDISK Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

RAM Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB (kit: 2x 512Mb)

SKJERM Viewsonic VX910 19" VGA/DVI 12ms 250cd 1280x1024

SPILLERE - Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart Intern

- NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk, DVD+r/+rw DVD-r/-rw

(Dual layer)

EXTRA NN Antistatisk Armlenke 1.8 meter BW-106BL-L4

Kabler for montering medfølger

PRIS (inkl. mva og frakt) 14 833.75 kr

EDIT: Hadde planlagt å velge deler på databutikken.com, men etter å ha kikket litt mer rundt, fant jeg ut at jeg skulle bruke litte granne mer penger... Og da fant jeg en pakkeløsning på flexi-data jeg skulle kjøpr istedet... Jeg likte den veldig godt... Også sparte jeg litt peng på å kjøpe delene i pakke... Selv om jeg trodde d ville være omvendt av en eller annen grunn...

Og det med hovedkort; det er jo SLi på hovedkortet, så det er jo derfor det er to hovedkort (for å kunne utnytte denne SLi funksjonen)

Endret av Akina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville heller valgt X800XL

Det ville ikke jeg ha gjort. Dersom trådstarter kjøper et 6800GT-kort, har han muligheten til senere å oppgradere med enda et tilsvarende kort.

Akina: Jeg fraråder deg til å kjøpe 2 x 6600GT, da disse ikke yter mer enn et 6800GT-kort.

Lenke til kommentar
Ville heller valgt X800XL

Det ville ikke jeg ha gjort. Dersom trådstarter kjøper et 6800GT-kort, har han muligheten til senere å oppgradere med enda et tilsvarende kort.

Jeg så ikke at han skulle ha 2 6600GT. Ville mye heller kjøpt 6800GT da ja :D

Lenke til kommentar

Enig jeg og, kjøp et 6800GT kort.. Selv om det ser tøft ut å ha 2 skjermkort så er nok 1stk 6800GT bedre.

Av LCD skjermer har jeg kun erfaring med min skjer, NEC 1770NX, og jeg må si at jeg trur ikke du klarer å finne en bedre skjerm en denne. Absolutt verdt pengene, spiller alle mulige spill og jeg merker ikke etterslep.

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Dette kortet har spesielle PSU krav "må" ha 24 pin ATX MED -5V ellers fungerer ikke lydkortet.

Sjekk at PSU du har funnet har -5V (legg ut link så kan andre også se), noen adapterkabler fra 20 pin PSU til 24 pin hovedkort "dropper" -5V kabelen da -5V er utenfor standarden for 24 pin ATX hovedkort. Har K8N Diamond med samme lydkort og bruker Tagan 480-U01 som har 24 pin og -5V :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...