Gå til innhold

Musikk CD uten lyd

Anbefalte innlegg

Etter å ha brent en musikk CD med Nero, så prøvde jeg CD'en og det kom ingen lyd. Alle tracksa er der, og den viser antall minutter som er der osv... Hva kan dette være?

Kan det ha noe med at jeg bruker selektiv oppstart, og ikke normal oppstart i Win XP? Jeg brukte ikke driverne som fulgte med brennern, jeg lot bare XP gjøre jobben. Er det fordi enhetsdriverne ikke fungerer eller at CD brennern ikke virker?

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YoManYo

Enkelt cd spillere er veldig kresen på brente plater det har eg opplevd med en dvd spiller,den likte ikke cd plater som er brent på mer en 8x,når det gjelder cd-romen/dvd så må eg spørre om du har satt på lydkabelen fra cd/dvd til lydkortet ditt,og om den er på i lydkort programmene.

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg brente CD'en på 24x så det skulle vel ikke være noe problem, og jeg har brent CD'er før med denne brenneren, men dette var på en annen PC og de brente CD'ene som jeg brente på den andre PC'en (på 24x)funker på både PC'en min og stereoanlegget.

Og ja jeg har satt lydkabelen fra cd/dvd til lydkortet mitt, og den er på i lydkortprogrammene.

Det er litt merkelig, for etter at CD'en er brent ferdig står det "Brenner prosses utført uten feil ved 24x". Da skulle det vel være lyd på CD'en?!?

Da jeg tester CD'en er alle tracksa der men det kommer ingen lyd, selv om jeg har på fullt volum...

Jeg har prøvd å få det til mange ganger, men nå gidder jeg snart ikke å sløse mer tomme CD'er.

HJELP!

Lenke til kommentar

Det er som regel fleire innganger på lydkortet for lydkabelen. Har du sjekket at det ikkje er på ditt lydkort? Eg har nemlig 3 innganger,og etter det eg har funnet ut,så er det berre ein av de som virker til kopiering av audio. Når eg tok ein kopi,så fekk eg det samme problemet som deg,musikk uten lyd! :smile: men da eg skiftet inntaket,så gjekk det heilt fint!

Lenke til kommentar

Lydkabelen fra cdromen til lydkortet er ikke i bruk når du kopierer CDen. Den brukes bare til avspilling av audio CDer.

Det er nok brenningen det er noe galt med når det ikke er lyd på den stasjonære spilleren din, eller på PCen. (Jeg antar du normalt kan spille musikkCDer på PCen, så da vet du at kabelen er riktig montert)

Byggeren

slapps.gif

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-04 13:40 ]

Lenke til kommentar

Viss ikkje lydkabelen er på plass,så vil han kunne brenne cd`en,men det vil ikkje komme lyd! Alle spora er der osv..,men ingen lyd! Dette er pga at han brente cd`en uten tilkopling til lydkortet. Dette er av egne erfaringer. Men det er godt muligt du har eit annet problem... :smile:

Lenke til kommentar

Når du brenner cder så blir dataene sendt gjennom IDE eller SCSI kabelen, ikke noen fislete liten audiokabel som antageligvis er analog.

AMD Xp 2000+

Chieftec dragon sølv servertower

768MB DDR minne

Runde IDE kabler

Swiftech 462b kjøling

Abit KR7A-133R

[ Denne Melding var redigert av: Junkfood Junkie på 2002-07-04 14:38 ]

Lenke til kommentar

Veit ikke om dette er til noe hjelp men..

Jeg har opplevd det samme (brukte Nero)..

Men så tok jeg nøyaktig samme kopi med et annet program(cdrwin) og da fikk jeg med lyd.

Kutta ut Nero etter det.

Bruker nå cdrWin 5, Easy cd creator 5 og CloneCD 4.

Disse dekker mer enn nok mine behov..

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-04 14:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 14:20, KjellM skrev:

Viss ikkje lydkabelen er på plass,så vil han kunne brenne cd`en,men det vil ikkje komme lyd! Alle spora er der osv..,men ingen lyd! Dette er pga at han brente cd`en uten tilkopling til lydkortet.

Dette stemmer ikke. Jeg har ikke lydkabel fra CDrom til lydkortet og har kopiert haugevis av musikkCDer. Når du kopierer CDer sendes dataene gjennom IDE kabelen.

Lydkabelen trengs bare dersom du skal spille av musikken gjennom lydkortet. Slik som det er nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...