Gå til innhold

Hva du bør stemme (Informasjonstråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Om DLF skal være med bør vel Hvit Valgallianse, De grønne og Pensjonistpartiet også være det.

Det skal gjøres ASAP

Abort-motstanderne, Norges Kommunistiske Parti og Kristent Samlingsparti kan også tas med. Det er alle bedre representert en DLF når man ser på antall fylker de er representert i.

Lenke til kommentar

Enig. Men nå er det en jevn strøm hit av DLF-ere og antipsykopater på misjonstokt. Kanskje det er slik trådstarter har tenkt? Man kan jo spørre seg om nytteverdien av å nevne dette partiet, da dets velgere antakelig ikke vil endre partitilhørighet på bakgrunn av noen poster i et forum. De er her for å skape blest om partiet, punktum.

 

Om DLF skal være med bør vel Hvit Valgallianse, De grønne og Pensjonistpartiet også være det.

Spar meg. Om noen vil ha et parti som har noenlunde oppslutning, så tar jeg det med. DLF stiller så vidt jeg vet til valg i Oslo og Bergen.

 

Det jeg har tenkt meg med denne tråden er å opplyse mest mulig om hvert arti sitt ståsted, ikke noe annet, slik du insinuerer. Derfor er RV, DLF og Demokratene nevnt. Demokratene har også en stortingsrepresentant den dag i dag. Når tema er "Hva du bør stemme" så bør mest mulig relevant innformasjon være med.

 

Har du noe imot mest mulig opplysning så synd for deg.

 

Til din informasjon har jeg aldri stemt annet en AP, til valget som kommer går det mot H, V eller FRP, er usikker. Jeg tok heller ikke med DLF, RV eller Demokratene i begynnelsen, men tok de med etter ønske.

 

Så dine antagelser er malplassert og regner med at jeg med dette har påpekt det nok til at du selv innser at dine mistanker er grunnløse og feil.

Oida. Her tror jeg du har misforstått. Jeg mente å påpeke at du kanskje tok med DLF fordi det var en del DLF-sympatisører på forumet. Altså at du så nytten av å opplyse om et parti som det åpenbart var interesse for. Beklager om jeg formulerte meg misvisende.

 

Jeg har ikke noe imot opplysning, tvert imot. Men dersom du tar med ett mindre parti, synes jeg også du bør ta med resten - noe du ikke hadde gjort før det ble påpekt av undertegnede. Jeg tror egentlig ikke vi er uenige.

 

Men altså; intet vondt ment.

 

 

On topic: Privatisering kontra statlig kontroll bør være med i oversikten.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Må si meg enig i de som finner det noe malplassert at et parti som kun stiller liste i to fylker skal være med i oversikten. Flertallet kan jo ikke en gang stemme på det nevnte parti, det er slikt sett for en parantes å regne. Som en rettesnor kan man ha med de partiene som stiller liste i alle fylker og som og/eller har representanter på tinget. Det blir fort rotete om man skal ta med Pilsens Samlingspartis Liste" mm

Lenke til kommentar
On topic: Privatisering kontra statlig kontroll bør være med i oversikten.

Isåfall kan jeg melde at DLF imot statlig kontroll (annet enn oppsyn med kriminelle miljøer) og for full privatisering (reell privatisering, ikke bare konkurranseutsetting).

Lenke til kommentar

Bransjeavtalen (fastpris på bøker for å sikre at mindre forfattere har en sjanse i markedet)

FRP: mot

Høyre: mot (ikke helt sikker på dette)

SV: for

Venstre: for, men avtalen skal ikke gjelde skolebøker

AP: for

RV: for

KrF: for

 

 

EDIT: Foreslår at du legger oversikten over partiprogrammene øverst, og gjør det litt mer synlig med et par enkle grep. For eksempel slik:

 

------------------------------------

PARTIPROGRAMMENE

------------------------------------

Venstre | Arbeiderpartiet | Høyre osv...

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Vil på det sterkeste tro at DLF støtter adopsjon for homofile. De sier at hele deres program er bygget fullt og hellt på liberalismen, så noe annet skulle være meget galt.

 

En annen ting, Liberaleren (en liberal avis, som dere sikkert forstår og kanskje visste) tok nylig opp stemmealternativene for liberalister ved høstens valg, de sa DLF var et alternativ, men at de ikke gikk god for hele programmet deres, se her. Har du en anelse om hvorfor, PelsJakob?

Lenke til kommentar
,02/04/2005 : 23:45]
Demokratene har også en stortingsrepresentant den dag i dag.

Jaså, har de virkelig det?

Jan Simonsen. Ble valgt inn for FRP, så hevet ut av FRP. Nå er han for Demokratene.

 

Dimiles: Tatt med et spørsmål nå, kommer sikkert et til. Er jo forskjell på flyktninger, asylsøkere, utenfor EØS området osv osv.

 

Har lagt inn en del nye spørsmål.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
,02/04/2005 : 23:45]
Demokratene har også en stortingsrepresentant den dag i dag.

Jaså, har de virkelig det?

Jan Simonsen. Ble valgt inn for FRP, så hevet ut av FRP. Nå er han for Demokratene.

 

Dimiles: Tatt med et spørsmål nå, kommer sikkert et til. Er jo forskjell på flyktninger, asylsøkere, utenfor EØS området osv osv.

 

Har lagt inn en del nye spørsmål.

Hmm, på stortingssidene står det ikke noe som viser dette, mener jeg. Mener jeg har lest at det er, var det 2? representanter på tinget som er uavhengig, mulig Simonsen hører til her, offisielt uavhengig da han ble ekskludert fra FRP (ble han ikke?) men egentlig er Demokratenes representant, bare offisielt uavhengig?

 

Og en ting til, har ikke Hvit Valgallianse websider? Noen som vet? Bare intresert i å se hva de står for. Finner ikke noe på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...