Gå til innhold

Hva du bør stemme (Informasjonstråd)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen partier du savner i gitte saker, så bare ta de opp.

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg savner DLF i oversikten. :wee: RV og stortingspartiet Demokratene burde gjerne også inkluderes i oversikten.

 

Edit: SV er vel imot EU-medlemskap.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
AP er vel for EU, selv om det er EU-motstandere innad i partiet.

De er ikke offisielt for EU i stortingsperioden 2005-2009 såvidt meg bekjent. Men at de nok vil stemme for EU i fremtiden ja. Men offisielt er de ikke såvidt meg bekjent for EU i nete stortingsperiode. Om noen kan finne ut dette konkret, så gi en lyd. Men tar med i merknader at AP historisk sett er positivt til EU imens

Det kommer vel ikke som noen overraskelse at jeg savner DLF i oversikten.  RV og stortingspartiet Demokratene burde gjerne også inkluderes i oversikten.

 

Edit: SV er vel imot EU-medlemskap.

Det er bare til å nevne hvilken standpunkt de har i de forskjellige sakene, så ordner jeg det.

 

Har SV vedtatt at de er imot å søke medlemsskap i neste stortingsperiode? Jeg vet de er kritisk men fant intet offisielt standpunkt. Men kan ta det med under merknader

Lenke til kommentar
Det er bare til å nevne hvilken standpunkt de har i de forskjellige sakene, så ordner jeg det.

DLF er i alle fall imot kringkastingsavgift og EU, mens de er for skille mellom stat og kirke. Homofil adopsjon er jeg ikke sikker på om de har tatt stilling til, men jeg skal se om jeg finner det ut i løpet av dagen.

 

RV og Demokratene vet jeg ikke mye om, men de er i alle fall begge imot EU.

 

Har SV vedtatt at de er imot å søke medlemsskap i neste stortingsperiode? Jeg vet de er kritisk men fant intet offisielt standpunkt. Men kan ta det med under merknader

http://sv.no/politikken/program/kap09/kap095/

Lenke til kommentar
Der er ordnet. Du vet vel ikke DLF sitt standpunkt i homofil adopsjon?

Jeg skjønner ikke engang hvorfor du har valgt å ta dem med., mikroparti som de er. Men standpunktet i et parti som per i dag ikke har noe som helst med det gamle "Liberale Folkepartiet" som utgikk av Venstre i 1972, og som derimot består av gamle FRPere som Fridtjof Frank-Gundersen og Dag Daniliesen - er nok et rungende nei til homofil adoposjon.

Lenke til kommentar
Der er ordnet. Du vet vel ikke DLF sitt standpunkt i homofil adopsjon?

Jeg skjønner ikke engang hvorfor du har valgt å ta dem med., mikroparti som de er. Men standpunktet i et parti som per i dag ikke har noe som helst med det gamle "Liberale Folkepartiet" som utgikk av Venstre i 1972, og som derimot består av gamle FRPere som Fridtjof Frank-Gundersen og Dag Daniliesen - er nok et rungende nei til homofil adoposjon.

Enig. Men nå er det en jevn strøm hit av DLF-ere og antipsykopater på misjonstokt. Kanskje det er slik trådstarter har tenkt? Man kan jo spørre seg om nytteverdien av å nevne dette partiet, da dets velgere antakelig ikke vil endre partitilhørighet på bakgrunn av noen poster i et forum. De er her for å skape blest om partiet, punktum.

 

Om DLF skal være med bør vel Hvit Valgallianse, De grønne og Pensjonistpartiet også være det.

Lenke til kommentar
Om DLF skal være med bør vel Hvit Valgallianse, De grønne og Pensjonistpartiet også være det.

Jeg har ikke sett noen som støtter noen av nevnte partier i dette forumet. Jeg har derimot sett mange DLF-sympatisører. Derfor er det naturlig at DLF er med i oversikten, rett og slett fordi interessen for DLFs standpunkter ser ut til å være stor i forumet.

Lenke til kommentar

Privatisering kontra statlig kontroll er et annet tema som bør være med i oversikten.

 

Edit: PelsJakob: det kan da ikke skade å ta de med, kan det vel? Folk skal jo kunne sette seg inn i de ulike partiprogrammene, ikke kun det deres eget parti står for. Du understreker jo poenget mitt her, synes nå jeg.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
PelsJakob: det kan da ikke skade å ta de med, kan det vel?

Nei, selvsagt ikke, men du argumenterte mot at DLF skulle være med i oversikten, noe jeg er uenig i. Dessuten tror jeg ikke det har noen hensikt å bruke tid på å ta med partier i oversikten som ingen uansett bryr seg om hva mener om saken. Pensjonistpartiet vil jeg tro har meget liten oppslutning i dette forumet, all den tid et stort flertall av brukerne er ungdom. Hvit valgallianse stiller vel ikke engang til valg. Miljøpartiet de grønne har jeg aldri sett nevnt i forumet, så jeg tviler på om de heller har noen særlig oppslutning. Men for min del må gjerne de som ønsker å bruke tid på å grave frem disse partienes syn på forskjellige saker, gjøre det.

Lenke til kommentar

Enig. Men nå er det en jevn strøm hit av DLF-ere og antipsykopater på misjonstokt. Kanskje det er slik trådstarter har tenkt? Man kan jo spørre seg om nytteverdien av å nevne dette partiet, da dets velgere antakelig ikke vil endre partitilhørighet på bakgrunn av noen poster i et forum. De er her for å skape blest om partiet, punktum.

 

Om DLF skal være med bør vel Hvit Valgallianse, De grønne og Pensjonistpartiet også være det.

Spar meg. Om noen vil ha et parti som har noenlunde oppslutning, så tar jeg det med. DLF stiller så vidt jeg vet til valg i Oslo og Bergen.

 

Det jeg har tenkt meg med denne tråden er å opplyse mest mulig om hvert arti sitt ståsted, ikke noe annet, slik du insinuerer. Derfor er RV, DLF og Demokratene nevnt. Demokratene har også en stortingsrepresentant den dag i dag. Når tema er "Hva du bør stemme" så bør mest mulig relevant innformasjon være med.

 

Har du noe imot mest mulig opplysning så synd for deg.

 

Til din informasjon har jeg aldri stemt annet en AP, til valget som kommer går det mot H, V eller FRP, er usikker. Jeg tok heller ikke med DLF, RV eller Demokratene i begynnelsen, men tok de med etter ønske.

 

Så dine antagelser er malplassert og regner med at jeg med dette har påpekt det nok til at du selv innser at dine mistanker er grunnløse og feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...