Oldplanet Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg skal sette opp et lite nettverk hjemme, og lurer på hvor jeg skal bruke kabler som er krysset og ikke krysset. Dette er slik jeg i utgangspunktet har tenkt meg de forskjellige komponentene: Netopia router (fra Nextgentel) - ADSL-kontakt i veggen Netopia router (fra Nextgentel) - Switch Maskin1 - Switch Maskin2 - Switch Maskin3 - Switch Lenke til kommentar
maze Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Tenker du skal bruke vanlige cat5 kabler her. altså ikke krysset. Lenke til kommentar
Haii Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjønte ikke helt dette... Det er ikke mer enn 1 port i netopia routeren? Du trenger switch til å få flere porter. Uansett så gjør det ikke noe hvis du tar ukrysset og krysset. De fleste nye switcher/router har sånt innebygd AUTO detect sak. (kommer ikke på ordet). Jeg bruker krysset på alle kablene her i mitt nettverk. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjønte ikke helt dette...Det er ikke mer enn 1 port i netopia routeren? Du trenger switch til å få flere porter. Uansett så gjør det ikke noe hvis du tar ukrysset og krysset. De fleste nye switcher/router har sånt innebygd AUTO detect sak. (kommer ikke på ordet). Jeg bruker krysset på alle kablene her i mitt nettverk. Noen kaller det autosensing. En vanlig kabel er akkurat hva du er på jakt etter. - D.J. Lenke til kommentar
hce Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Kjønte ikke helt dette...Det er ikke mer enn 1 port i netopia routeren? Du trenger switch til å få flere porter. Uansett så gjør det ikke noe hvis du tar ukrysset og krysset. De fleste nye switcher/router har sånt innebygd AUTO detect sak. (kommer ikke på ordet). Jeg bruker krysset på alle kablene her i mitt nettverk. Noen kaller det autosensing. En vanlig kabel er akkurat hva du er på jakt etter. Det heter ikke autosensing, det er måten svitsjen/nettverkskort oppdager om det er 10, 100 eller 1000Mbps hastighet og velger mellom full og halv duplex. MDI/MDI-X er det du skal se etter på en svitsj Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Kjønte ikke helt dette...Det er ikke mer enn 1 port i netopia routeren? Du trenger switch til å få flere porter. Uansett så gjør det ikke noe hvis du tar ukrysset og krysset. De fleste nye switcher/router har sånt innebygd AUTO detect sak. (kommer ikke på ordet). Jeg bruker krysset på alle kablene her i mitt nettverk. Noen kaller det autosensing. En vanlig kabel er akkurat hva du er på jakt etter. Det heter ikke autosensing, det er måten svitsjen/nettverkskort oppdager om det er 10, 100 eller 1000Mbps hastighet og velger mellom full og halv duplex. MDI/MDI-X er det du skal se etter på en svitsj Selfølgelig, det er lenge siden jeg hadde noe om nettverk, har glemt halvparten. - D.J. Endret 2. april 2005 av DjSlayer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå