Nettulf Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hei. Lurte på hvordan trådløse routere med utgang for 2 antenner virker? Brukes begge hele tiden, eller velges den med best signal? Grunnen til at jeg lurer er denne: Skal sette opp en trådløs router på et punkt. Denne skal kunne ha forbindelse med 2 hus som ligger ca. 300 meter unna, men i to forskjellige retninger. Lurte derfor på om jeg kunne koble til 2 retningsbestemte antenner til routeren, som pekte mot hvert sitt hus, fra de 2 antennekontaktene på routeren. Skal ha tilkoblet 4 stk nettverkskamera til routeren, og kunne se bildet fra disse i de 2 husene..... Hvis dette ikke er mulig, får jeg prøve med en rundtstrålende antenne på routeren, og retningsbestemte på hvert klientkort i husene.... 300 meter er jo ikke så ille avstand å få kontakt over vel. Men det blir jo da lettere for andre å plukke opp signalet også da..... Takker for tips til dette hvis noen har! Nettulf Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvis du har en trådløse router eller aksesspunkt med 2 antenner, så går det greit at begge peker hver sin retning. Så lenge du ikke har modifisert den ene til å Motta og den andre til å Sende. hmmm.... 300meter i friluft og frisk sikt går greit...men tror ikke det går så bra mellom byggnings avstand...da må du nesten lese denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314901 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå