airguard Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 er dette mulig eller har de dette integrert på hovedkortet. kunne tenkt meg og oppgradere til gforcego4 Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei, jeg tror ikke dette går selv om brikkene ikke er loddet direkte på hovedkortet. Men du kan jo høre med Dell. Inspiron 8100 og 8200 er jo helt like så det burde i teorien være mulig å bytte hele hovedkortet. Da må du oppgradere til en nyere prosessor etc. også da. Så det vil bli en dyr oppgradering. Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Han kan da bare kjøpe seg et nytt skjermkort og velge i BIOS hva slags kort han vil bruke. Det som er integrert eller AGP kortet Jeg ville sjekket i BIOS før jeg evt. kjøpte kortet for å se etter denne muligheten. Hvis muligheten ikke er der må du flashe BIOS. søk om det på forumet. (veldig risky) Du ser om kortet er integrert ved å se etter en AGP port på kortet. Den er sort og er ikketo delt. Den er også kortere enn PCI slot'ene (de hvite) Hvis det ikke er noe her, så har du nesten sikkert et integrert skjermkort. Det er mulig at du har PCI, men lite trolig da dette er en (relativt) ny PC ehem... les posten litt bedre da... det er snakk om en bærbar pc her og ikke en stasjonær.... Tror forøvrig ikke at det er mulig å bytte bare skjermkortet, da disse som oftest er integrert på hovedkortet i en bærbar. Og selfølgelig slettet fyren som postet dette meldingen sin :razz: [ Denne Melding var redigert av: Yoshy på 2002-07-02 19:39 ] Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Om inspiron 8100 er identisk til 8200 så ER det mulig og bytte skjermkort.. På denne maskinen er nemlig ikke skjermkortet en del av hovedkortet, men en egen "modul". men det er veldig vanskelig og få tak i noen andre skjermkort.. det er mulig og få både radeon og gforce kort, men det er ikke lakt ut til salg tror jeg. gude som forteller deg hvordan det gjøres: http://www4.tomshardware.com/mobile/02q1/0...eon7500-04.html Lenke til kommentar
lerun Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Det er sant, dell bygger slik at skjermkortet er en egen modul som bare plugges til hovedkortet. Både Geforce2 Go, ATI Radeon 7500, og geforce4 Go er bygget på samme prinsipp. Det som er vanskelig er bios oppgradering. Ettersom det jeg vet finnes det ikke støtte for geforce4 go til 8100. Altså man kan ikke bruke bios oppgraderingen til 8200 på 8100. Dette fordi 8200 er et helt annet system, hovedkort prossessor osv. Man må da selv skrive om bios slik at man innlemmer støtte for geforce4 til 8100. Dette blir litt i vanskligste laget. Det er en grunn til at dell ikke gjør en slik sak tilgjengelig. De som vil ha geforce4 Go MÅ da kjøpe 8200. Foretnings strategi...det stinker av og til :sad: Lerun Lenke til kommentar
torleif Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hei! Svaret er ja!. Sjekk denne ! http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins...ove.htm#1084976 Så ringer du Dell, ber om å bli satt over til "Spare Parts" be fint om å få kjøpe skjermkortet du ønsker. Bios oppdatering følger med på cd. [ Denne Melding var redigert av: torleif på 2002-07-04 10:16 ] Lenke til kommentar
airguard Skrevet 5. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2002 hei ! takk for svar det er faktisk mulig :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå