VegardStr Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hei, virker denne minne brikken på mitt hovedkort, har tenkt å kjøpe et GeIL Value DDR400 512 MB, og lurer på om det virker på mitt hovedkort som heter MSI MS-6367N4 og er et Micro-ATX. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Det var ikke så lett å finne ut hvilket hovedkort du har, men så vidt jeg finner på google så har det nForce 420D brikkesett. (Det aller første nForce-brikkesettet) http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=290&kind=1 Dette betyr vel også at det er SocketA og at hovedkortet støtter 2 kanaler med PC2100 DDR-ram. Hastigheten på GeIL-brikken passer fint (3200 er bre maksimal hastighet) så det skal gå fint kjøre den på lavere hastighet (2100). Men det jeg er mer usikker på er om chipsettet vil kjenne gjen hele brikken. Det er ofte et problem med å kombinere nye brikker med gamle hovedkort som gjør at bare halve eller kvarte brikken finnes av brikkesettet. Jeg tror det kan bli vanskelig å finne noe fasitsvar på om brikken lar seg kombinere med hovedkortet eller ikke. Det enkleste er nok bare å prøve seg frem og evt bruke angreretten dersom den ikke kan brukes. Det er svært usansynlig at brikken blir ødelagt av å prøve. NB. Anrerett får du kun ved kjøp over nettet. (Ikke ved kjøp i butikk) Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 (endret) Så det di sier er at om eg kjøper denne ram brikke, så vil den stille seg ned til PC2100? og koffor det om eg bare spørr? Då e de jo ingen vits i å kjøpe PC3200, eller har eg misforstått poenget ditt? dataen min e jo ikke så gammel, kjøpte den i mai 2003 Endret 3. april 2005 av vegis Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har sjekket manualen nå. Kortet ditt har 2 minneplasser og støtter opp til totalt 1GB ram (2x512MB), så det ser ut til at det kan gå bra. Ja, PC3200 er bare maksimal hastighet, akkurat som når du kjøper bil så står det kanskje max 200 km/h i spesifikasjonene. Det betyr også at du fint kan kjøre den på lavere hastigheter. Siden hovedkortet støtter en maksimal hastgieht på PC2100 så prøver hovedkortet så godt den kan med en PC3200-brikke og kjører den på PC2100-hastighet. Jo, det er en god grunn til å kjøpe PC3200, fremfor PC2100: Sistnevnte er nemlig svært vanskelig å få tak i nå, trolig mye dyrere også. Utviklingen på data-fronten går raskt, nye produkter som er raskere kan produseres billigere enn gamle trege produkter. Men som sagt: Jeg kan ikke garantere at kombinasjonen vil fungere. Det må du nesten prøve ut selv. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. april 2005 Forfatter Del Skrevet 3. april 2005 men eg har 3 plasser på hovedkortet til å plasere ram brikker to stk som står for segt selv, og en som står 1 CM lengre til siden MEn vil det si at de geil ram brikkene, ikke greier å kjøe på fult på mitt hk? så hvis eg hadde hatt et bedre hk, hadde ram brikken hatt bedre ytelse? eller misforstår eg deg helt no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå