Gå til innhold

Gefore 3 Ti 200 med 60hz BUG!!!

Anbefalte innlegg

Som kanskje mange vet blir skjermfrekvensen satt ned til 60hz når en benytter 3d delen i spill, selv om det satt til f.eks 100hz i windows. Dette gjelder alltså Geforce 3 Ti200!

Jeg har lastet ned refreshfilen, men den funker ikke med gjeldene driver til kortet. Hvilke driver må en ha for å få det til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er en bug som gjelder alle nvidia baserte skjermkort (som får skryt pga drivere *kremt* *host* *wtf*). Hvis du ikke finner moddet driver som funker på guru3d.com, kan du søke etter et lite program som heter refreshlock som fikser problemet.

Lenke til kommentar

Dette er ingen BUG, det er en EGENSKAP i Win2k/XP som Microsoft har lagt inn MED VILJE! Og den påvirker ALLE 3D-kort like mye. Så ikke skyld på Nvidia sine drivere osv.

Men skal du for å fikse det anbefaler jeg f.eks Rivatuner som er et veldig bra "tweake"-program for Nvidia kort.

Evt kan du bruke RefreshForce som kun fikser Hz-problemet. (Får ikke lov til å linke direkte til RefreshForce siden, så du får lete deg fram til den selv, noe som ikke bør være så vanskelig :razz:)

Athlon XP 1600+ @ 10x161Mhz (1610Mhz).

ASUS A7N266-C.

MSi Geforce 4 Ti4600 @ 310/710Mhz.

2x256Mb PC2700 TwinMOS minne @ cas2.0turbo.

80Gb WD Caviar harddisk.

16x Pioneer DVD-rom.

[ Denne Melding var redigert av: Ash på 2002-07-03 10:22 ]

Lenke til kommentar

Hei, har også hatt dette problemet. Som alle andre.

Slå av vsynch på opengl options på nvidia menyen (regner med du kjører nvidia driverne) og last ned dette programmet: <a href="http://www.xp-erience.org/out/graphics/nvrt10.zip">her</a> (du må høyreklikke og lagre som...)

Dette funket for meg. Pass på skjermen din støtter oppløsningen og refreshraten du setter det på.

Håper dette funker :smile:

Lenke til kommentar

Hadde et program før som var veldig enkelt... Du valgte hvilken hz du skulle ha på de forskjellige oppløsningene og så trykket du apply setting.. Da la den det inn i registeret.. Ikke noe sånt program som duller i bakgrunnen. Problemet er at jeg ikke finner det igjen.. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 17:26, asosial skrev:

Hadde et program før som var veldig enkelt... Du valgte hvilken hz du skulle ha på de forskjellige oppløsningene og så trykket du apply setting.. Da la den det inn i registeret.. Ikke noe sånt program som duller i bakgrunnen. Problemet er at jeg ikke finner det igjen.. Noen som kan hjelpe?

nvreffix.zip

Lenke til kommentar

Quote:

Kan det være dette??:

http://www.xp-erience.org/out/graphics/nvrt10.zip

(høyreklikk, lagre som..)

[ Denne Melding var redigert av: Bios på 2002-07-05 00:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Begge de programmene jeg linket til tidligere i denne tråden legger endringene inn i registeret, så de trenger ikke å ligge og "dulle" i bakgrunnen. :smile:

Ellers så er NVidia RefreshTool et bra alternativ (Kalles NVRT).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...