abjork Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 For noe over ett år siden gikk en del ansatte inn på en PC-avatale med en slik maskin med Pentium 2,8 prosessor. Maskinene er for så vidt greie, raske og stabile. Problemet er at det må vere et eller annet problem med batteriene i disse maskinene. 4 av 5 maskiner jeg kjenner til har nå batterier som er defekte. Maskinen som er verst rammet holder ikke på batteri i det hele. De andre kutter etter 2 minutter på batteri. Ser på nettet at noen har hatt tilsvarende problemet: http://koti.phnet.fi/laxstrom/?pg=fujitsu Sitter selv på en HP ze42xx-maskin med Mobile Celeron 2,0 som er 2 år gammel. På jobben bruker vi en Amilo D8800 eller var det D7800 med Pentium 2,4 som er kjøpt for 2,5 år. Ingen av disse har problemer med batteriet. Etter det jeg vet har ikke maskinene blitt unormalt brukt i kaldt/varmt vær og har blitt ladet og brukt på batteri jevnlig. Ingen av D8830 har stått konstant på nettstrøm. Et par av maskinene har vært brukt til å spille spill på. En er jeg sikker på, men regner med at en annen har også blitt brukt siden litt eldre barn har hatt tilgang til den. Batterier kan, etter det jeg vet, "reduseres" ved kulde eller høy varme. D8830 har både en skrivebordsprosessor på 2,8 Ghz og et Radeon 9000-kort innabords. Teorien min er at dersom maskinene har blitt brukt til tunge oppgaver som spilling, avansert grafikk-redigering og annen multimediaarbeid, vil prosessor og grafikk-kort danne så mye varme at det vil påvirke batteriet negativt. Jeg lurer derfor på om noen har hatt det samme problemet med sin maskin. Har da maskinen blitt nyttet til tunge arbeidsoperasjoner eller har den bare blitt brukt til lett kontorarbeid. Dersom batteriet er kaputt selv om maskinen bare har blitt brukt til lett kontorarbeid, har maskinenen for det mest/alltid stått koblet til strømnettet? Lenke til kommentar
ajoar Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har også en Amilo D, men modell 6820, kjøpt sommeren 2003. Denne har jeg brukt veldig lite, bare til powerpointpresentasjon på noen kurs jeg kjørte. Etter det har det stort sett vært urørt siste år, jeg er kanskje ingen god representant til å uttale meg siden den er brukt så lite. Hadde ett problem med skjermen, men Telehuset byttet både skjerm og likegodt HD også på garantien. Batteriet er nærmest som nytt. Har aldri hatt problem med det. Det gir jevn og stabil strøm. For min del må jeg si jeg er meget fornøyd med min Amilo. Men jeg har aldri ladet batteriet før det har gått tomt, jeg tror ikke det er bra å stadig drive å "små-lade". Det er nok det som skjer i mange private hjem og det vil kunne "ta livet" av mange batterier. Det er uansett 3 års garanti på disse, så du/dere bør uansett ta kontakt med leverandøren. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Er det noen som har hatt lignende problemer med Amilo D8830? Lenke til kommentar
woid Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 jeg og to andre kjøpte amilio d8830, og batteriene sluttet å virke bra etter ca 6 måneder. avogtil holdt batteriet i 2 timer, og andre ganger gikk det fra 100% til 5% gjenværende strøm på under 1 minutt. jeg skrudde av all strømstyring slik at windows ikke skrudde seg selv av, og da kunne den stå på 0% strøm i over 1,5 timer uten at den skrudde seg av. så det er noe seriøst galt med sensorene på disse maskinene. aldri mer fujitsu-siemens på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå